Конспект уроку містить різнотипні завдання. Цей документ розроблявся мною власноруч та використовувався на уроці. У конспекті можна побачити цкаві завдвння, наприкла, гра "Клуб трьох "К". Ця гра своєрідна, адже учням необхідно відповідати коротко, конкретно і красиво.
Сл. 1 Вісімнадцяте квітня
Класна робота
Складні речення зі сполучниковим та безсполучниковим зв'язками та розділові знаки при них
Сл. 2 Мета: ознайомити п’ятикласників із будовою складного речення, його інтонацією, навчити учнів відрізняти складне речення від простого, удосконалити пунктуаційні вміння щодо правильної розстановки розділових знаків у складних реченнях; розвивати мислення, увагу; виховувати прагнення до дружби, взаємодопомоги, щедрості, доброти, милосердя, любові.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
3 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Для того, щоб активно працювати впродовж уроку потрібно пригадати вивчений матеріал.
Я пропоную вам
Гра “Клуб трьох К” (Коротко. Конкретно. Красиво) Сл. 3
Що таке граматична основа?
Який член речення називають підметом?
Який член речення називають присудком?
Як називається речення, у якому одна граматична основа? (просте) 2 хв
Молодці! Впоралися із завданням. А зараз Робота з підручником. Ми розгорнемо підручники на сторінці 72. 2 хв.
Сл. 4
Робота на дошці. Записати речення і підкреслити граматичну основу та спробувати пояснити розділові знаки.
Вітер грає і п’яно віє навкруги, і голубів тремтячі зграї черкають неба береги. І ти смієшся, й даль ясніє, і серце б’ється, як в огні, і вид пречистої надії стоїть у синій глибині. (М. Рильський “Молюсь і вірю”) 3хв. Сл. 5
Перше речення просте чи складне? Де потрібно поставити розділовий знак? Чому? Ці речення з твору Максима Рильського “Молюсь і вірю”. Як ви думаєте, чому я підібрала речення саме цього автора?
Портрет Максима Рильського Сл. 6
Творча робота. З кожної пари простих речень утворити складні за допомогою сполучників (або сполучних слів). Утворені складні речення записати, пояснити розділові знаки.
Робота в парах. Скласти речення за схемами.
1. О і О.
2. [ ], і [ ].
3. [ ], [ ].
Діти читають речення. 5 хв. Сл. 8
Пошукова робота . Знайти складне речення, записати його та підкреслити граматичні основи.
1.По діброві вітер виє,гуляє по полю…
2.Зоре моя вечірняя,зійди над горою…
3.Пишається калинонька, явір молодіє.
4.Чумак іде,подивиться та й голову схилить. Сл. 9
Як ви визначили, що саме це речення складне?. А сполучникове чи безсполучникове?У якому реченні є звертання? Із поезій котрого письменника ці рядки?
Портрет Шевченка 5 хв. Сл.10
Орфографічна фізкультхвилинка (апостроф)
Під'їзд, морквяний, подвір'я, повітря, дит'ясла, свято, пів'яблука, цвях, буряк, Лук'ян, сім'я,медвяний, рясно, п'ять, духмяно. 2 хв.
Ми з вами часто переглядаємо уроки Олександра Авраменка. На сьогоднішньому уроці я пропоную вам переглянути урок про недоречне вживання носіями мови слова “вибачаюся”.
Урок “Чому ніколи не треба вибачатися?” 3 хв. Сл.11
Робота на картках (завдання на три рівні) Сл.12
Синтаксичний розбір складного речення стор. 73
Послідовність розбору
5. Визначити зв’язок частин складного речення (сполучниковий, безсполучниковий) .
6.Визначити в кожній частині головні і другорядні члени речення.
Високий рівень Тихесенько вітер віє, степи, лани мріють, між ярами , над ставами верби зеленіють (Т. Шевченко)
Середній рівень Лиш небо гуде неокрає, та сім’я журавлина на крилах весну піднімає (А. Малишко)
Достатній рівень Вдалині хиталися дерева і синів задуманий прибій.
7-10 хв.
ІІ. Підсумок уроку. Упіймай помилку. Запишіть відповіді (1+ 2-). Прокоментуйте їх усно.
Слайд №13
1. У простому речення є одна граматична основа.
2. Граматична основа складається з підмета і присудка.
3. У складному реченні є дві граматичні основи.
4. Між частинами складного речення треба ставити розділовий знак.
5. Перед сполучником і завжди ставимо кому.
6. Прості речення у складному з’єднуються тільки за допомогою сполучників.
Слайд №14
1+ 2- 3- 4+ 5- 6- 5 хв
ІІІ. Домашнє завдання.
Впр. 153