Контрольна робота на тему: "Вступ. Реалізм. Українська література ІІ половини 19 століття"

Про матеріал
Контрольна робота з української літератури розроблена відповідно до теми: "Вступ. Реалізм. Українська література ІІ половини 19 століття" (профіль)
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Вступ. Реалізм

Варіант 1

1. Реалізм як напрям у світовій літературі виник

А) в 30-х рр. 19 ст., як заперечення романтизму

Б) наприкінці 18 ст, як продовження романтичних ідей в літературі

В) на початку 20 століття.

2. Які з видів читання належать до мовчазного?

А) Хорове читання Б) Читання в особах В)Читання напам’ять

Г) Самостійне читання Д) Переглядове (ознайомлювальне) читання

3. Основними рисами реалізму є:

А) Правдиве зображення типових подій і героїв у типових обставинах

Б) Характер та вчинки героя пояснюються умовами його повсякденного життя та соціальним походженням

В) Захоплення фольклором та історичним минулим

Г) Ідеалізація головних героїв       Д) Раціоналізм

4. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:
а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;
б) сміх крізь сльози співчуття;       в) викривальний сміх;       г) гумор заради розваги.

5. Вкажіть, який жанр української прози започаткував І.Нечуй-Левицький:
а) соціально-побутову повість;    б) ліро-епічний роман;
в) соціально-психологічний роман;    г) психологічну новелу.

6. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
б) традиційний патріархальний устрій українського села;
в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.

7.  «Були вони всі три панські й повиростали по панських дворах. Лушня був пана Свинського, а Пацюк і Матня – пана Польського», - сказано про персонажів

А) історичного роману  Б) соціально-психологічного роману

В) соціально-побутової повісті Г) пригодницького роману

8. Якої назви твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» не носив

А) «Чіпка» Б) «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

В) «Польова царівна»  Г) «Пропаща сила»

9. Установіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

1) «Під її солодкими словами ховається гіркий полин»
2) «Рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком»
3) «Веселі сині, як небо, очі світились привітно й ласкаво. Тонкі брови, русяві дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все подихало молодою парубочою красою»
4) «Гострі темні очі були ніби сердиті»
5) «Серце з перцем»                                                                                                                                            А) Мелашка;    Б) Маруся Кайдашиха;       В) Карпо;        Г) Лаврін;        Д) Мотря.

10. Установіть послідовність розгортання подій                                                                                       А) Громада приймає козака Остапа Хруща               Б) Чіпка в наймах у Бороданя                                             В) Чіпка випасає худобу з дідом Уласом                   Г) Зустріч Чіпки з Галею                                                           Д) Грицько повертається із заробітків і одружується                                                                                                                                    

11. Зіставте образи Чіпки й Грицька з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».                                                                                                                                               12. Які риси характеру Омелька Кайдаша ви вважаєте позитивними? Які людські якості Омелька викликають у вас відразу?

Контрольна робота №1

Вступ. Реалізм

Варіант 1

1. Реалізм як напрям в українській літературі виник

А)  у 30-40-х рр. 19 століття  Б) у 70-90-х роках 19 ст В) на початку 20 століття

2. Які з видів читання належать до голосного?

А) Хорове читання Б) Читання в особах В)Читання напам’ять

Г) Самостійне читання Д) Переглядове (ознайомлювальне) читання

3. Основними рисами реалізму є:

А) Правдиве зображення типових подій і героїв у типових обставинах

Б) Характер та вчинки героя пояснюються умовами його повсякденного життя та соціальним походженням

В) Захоплення фольклором та історичним минулим

Г) Ідеалізація головних героїв

Д) Раціоналізм

4. Що в українській культурі стало символом родинних чвар, сварливості (за повістю І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»)?

А) груша;      Б) мотовило;         В) горщики;  Г) полотно;  Д) курка.

5. До композиційних особливостей повісті «Кайдашева сім'я» не належить

А) поділ твору на дев’ять частин                               Б) нагнітання сцен сварок, колізій

В) розкриття характерів героїв через діалоги    Г) розгортання подій переважно в одному селі

Д)  детальний опис весілля Карпа і Лавріна

6. Серед проблем твору «Кайдашева сім’я» зайвою є

А) Проблема стосунків батьків і дітей      Б) Проблема сімейних стосунків

В) Проблема кохання                                  Г) Хабарництво

7. Чий це портрет (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»): «Ішов справді парубок. На перший погляд, йому, може, літ двадцятка назбиралося. Чорний шовковий пух тільки що висипав на верхній губі, де колись малося бути вусам. Ніс невеличкий, тонкий, трохи згорблений, темні карі очі — теж гострі; лице довгообразе, козаче…»?
А) Грицька;        Б) Максима;      В) Остапа Хруща,   Г) Чіпки;       Д) Мирона Гудзя.

8. Якої назви твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» не носив

А) «Чіпка» Б) «Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

В) «Польова царівна»  Г) «Пропаща сила»

9. Встановіть відповідність між цитатною характеристикою і персонажем твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні ?»

1.«…весела, моторна, працьовита. Вона була сиротою, невеликої вроди, але так запала в серце, що забув і про великий посаг, і про незвичайну красу майбутньої жінки»?                         2.«Що я тепер? Людський попихач. Наймит. Пропало… Все пропало…»?                                                 3. «Розбишацька дочка»                                                                                                                      4. «тепер зовсім іншими очима дивився на людей, до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда»                                                                                                                                                               5. Вона була дитині єдиним порадником, добрим ангелом і вихователем.

А) Галя    Б) Чіпка   В) Грицько  Г) Христя    Д) Баба Оришка

10. Установіть послідовність

А) Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки.                  Б)  Мелашка тікає до Києва.                                                                                                                              В) Карпо повінчався з Мотрею.                                  Г) Карпо та Лаврін перемірюють город.                                                                                                            Д) Поховали Кайдаша з великими почестями.

11. «Хто такий Чіпка — правдошукач чи злочинець?» (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).

12. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Запаря Наталія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
15 жовтня 2021
Переглядів
2703
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку