Неоромантизм. Творчість Ольги Кобилянської та Лесі Українки
Тестові завдання
1.Твір Лесі Українки «Лісова пісня» за жанром це:
А драматична поема; Б повість; В драма-феєрія; Г новела
2. У якому краї народилася О. Кобилянська?
А на Галичині; Б на Буковині; В на Волині; Г на Закарпатті.
3. У якому творі О. Кобилянська порушує тему освіченої жінки, що не може миритися з бездуховністю міщанського середовища:
А «Апостол черні»; Б «Меланхолійний вальс»; В «Земля»; Г «Людина».
4. Кому з персонажів творів Ольги Кобилянської належать слова: «А подружжя без любові се, по моїй думці, брудні відносини» ?
А Ірині Ляуфлер («Людина»); Б Фельсу («Людина»);
В Олені Ляуфлер («Людина»); Г Софії («Меланхолійний вальс»).
5. Кому з героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolique» належить характеристика: «Творчо обдарована особистість, лірична й емоційна. Такі деталі, як подерті рукавички або затикання найменших щілин у вікні, розкривають у ній нервову, уразливу, чутливу до світу, замкнену особистість. Мистецтво стає засобом саморозкриття, віддушиною для духовних сил героїні».
А Марті; Б Ганнусі; В Софії; Г покоївці.
6. Як склалася доля Ганнусі, героїні твору О. Кобилянської «Valse melancolique»?
А стала вчителькою і вийшла заміж; Б поїхала до Італії і повернулася з сином;
В виїхала до Відня і вступила в консерваторію; Г вийшла заміж за нелюба втратила свої мрії.
7. Провідним мотивом вірша Лесі Українки «Соntrа spem spero!» є
А сумніви щодо можливості одужання; Б заперечення права молодої людини на справжнє щастя;
В любов до рідного краю, його історії, культури; Г місце митця в суспільному житті;
Д заперечення тужливих настроїв, протиприродних молодості.
8. Суперницею Мавки в драмі-феєрії «Лісова пісня» виступає
А Доля; Б мати Лукаша; В Килина; Г Русалка; Д Русалка Польова.
9. Слова Я маю в серці те, що не вмирає! належать («Лісова пісня» Лесі Українки)
А Лукашу; Б Перелеснику; В Мавці; Г Русалці Польовій; Д «Тому, що греблі рве».
10. Прочитайте уривок із ремарки твору «Лісова пісня» Лесі Українки. Хто це:
…молодий, дуже білявий, синьоокий, з буйними і разом плавкими рухами; одежа на йому міниться барвами, від каламутно-жовтої до ясно-блакитної, і поблискує гострими золотистими іскрами.
А Лукаш; Б Водяник; В Лісовик; Г Перелесник; Д «Той, що греблі рве».
11. Установіть відповідність між дійовою особою та реплікою.(«Лісова пісня»)
1 Лукаш |
А Ой лишенькоІ Іще не починала!.. |
2 Мавка |
Б Що лісове, то не погане, сестро, — |
3 мати Лукаша |
В І та вже відьма ? Ба, то вже судилось |
4 дядько Лев |
Г Я з кодлом лісовим не накладаю |
|
Д Заграй, заграй, дай голос мому серцюІ |
12. В чому трагедія долі Кассандри, героїні однойменного твору Лесі Українки? ( 3-4 речення)
13. Охарактеризуйте Килину із твору Лесі Українки «Лісова пісня». (4-5 речень)
14. Про що мріяла Олена Ляуфлер, героїня твору О. Кобилянської «Людина»? Чи збулися її мрії?Чому? ( 4-5 речень)
15. Напишіть невеликий роздум (10-12 речень) на одну із тем:
Чи згодні ви із висловом: « Життя і мрія в згоді не бувають»?
Чи можна пробачити зраду?
Кохання – це страждання чи щастя?
Неоромантизм. Творчість Ольги Кобилянської та Лесі Українки
Тестові завдання
1. Твір Лесі Українки «Кассандра» за жанром це:
А драматична поема; Б повість; В драма-феєрія; Г новела.
2. Слова: «Хто питає про правду або про любов? Врешті я була між вами найсильніша, то хрест нести припало мені» — належать персонажу повісті О. Кобилянської«Людина»:
А Ірині Ляуфлер; Б Фельсу; В Стефану Лієвичу; Г Маргареті; Д Олені Ляуфлер.
3. Що стало причиною матеріальної катастрофи сім’ї австрійського чиновника Ляуфлера?
А програш усього маєтку в карти; Б смерть сина;
В цияцтво і звільнення з роботи; Г відмова Олени вийти заміж за судового ад’юнкта.
4. Хто з персонажів повісті О. Кобилянської «Людина» висловлює думку, що жінці не потрібна освіта, її місце — при горшках і мисці?
А мати Олени; Б батько Олени; В приятель батька Олени; Г стара вчителька Маргарета.
5. Задля чого Олена Ляуфлер (О. Кобилянська «Людина») пожертвувала своїми мріями?
А задля матеріального забезпечення власного життя; Б задля забезпечення майбутніх дітей;
В задля блага ближніх; Д задля кохання лісника Фельса.
6. Кому з героїнь новели О. Кобилянської «Valse melancolique» належить характеристика: Утілення любові. Стримана, терпляча, жіночна, «ладна обійняти весь світ», «училася музики, язиків і різних робіт ручних». Готувалася стати вчителькою.
А Марті; Б Ганнусі; В Софії; Г покоївці.
7. Як склалася доля Софї, героїні твору О. Кобилянської «Valse melancolique»?
А померла від сильних сердечних переживань; Б поїхала до Італії і повернулася з сином;
В виїхала до Відня і вступила в консерваторію; Г вийшла заміж за нелюба втратила свої мрії.
8. Назва вірша «Соntrа spem spero!» Лесі Українки в перекладі з латини означає
А без надії сподіваюсь; Б мовчати — кричати;
В надія помирає останньою; Г боротися до кінця; Д думки проти течії.
9. Бездуховність й обивательську обмеженість («Лісова пісня» Лесі Українки) утілено в образі
А Водяника; Б дядька Лева; В Лукаша; Г Килини; Д Пропасниці.
10. У драмі-феєрії «Лісова пісня» порушені всі названі проблеми, КРІМ
А краси людських взаємин; Б сутності щастя; В історичної правди;
Г людини й мистецтва; Д великого кохання.
11. Установіть відповідність(«Лісова пісня»).
Дійова особа |
Вчинок |
1 дядько Лев |
А ріже свого пальця, щоб урятувати красу Русалки Польової |
2 Перелесник |
Б перетворює Лукаша на вовкулаку |
3 Лісовик |
В забирає Мавку під землю |
4 «Той, що в скалі сидить» |
Г рятує Мавку, огортаючи вогнем вербу, на яку вона перетворилася |
|
Д захищає дуб від охочих його зрубати |
12. Охарактеризуйте Ганнусю, героїню новели О. Кобилянської «Valse melancolique»? ( 4-5 речень)
13. Як змінюється образ Лукаша протягом твору (Леся Українка «Лісова пісня»)? В чому його трагедія? Чи зрозумів він свою помилку? ( 4-5 речень)
14. В чому трагедія долі Кассандри, героїні однойменного твору Лесі Українки? ( 3-4 речення)
15. Напишіть невеликий роздум (10-12 речень) на одну із тем:
Чи згодні ви із висловом: « Життя і мрія в згоді не бувають»?
Чи можна пробачити зраду?
Кохання – це страждання чи щастя?