Контрольна робота "Нервова система. Сенсорні системи"

Про матеріал
Контрольна робота "Нервова система. Сенсорні системи" з біології у 8 класі допоможе учням закріпити та узагальнити знання про особливості будови та функції нервової та сенсорних систем.
Перегляд файлу

Контрольна робота

з теми «Нервова система. Сенсорні системи»

Варіант  1

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Укажіть, які нерви здійснюють проведення інформації в сенсорній системі рівноваги:

А) трійчасті;

Б) вестибулярні;

В) спинномозкові;

Г) окорухові.

 

2. Укажіть правильну послідовність оболонок спинного мозку, починаючи ззовні:

А) тверда, м’яка, павутинна;

Б) павутинна, тверда, м’яка;

В) м’яка, тверда, павутинна;

Г) тверда, павутинна, м’яка.

 

3. Вкажіть частку півкуль, в якій розміщена слухова зона:

А) лобова;

Б) тім’яна;

В) потилична;

Г) скронева.

 

4. Визначте, які елементи входять до складу центральної нервової системи:

А) нервові вузли;

Б) спинний мозок;

В) черепно-мозкові нерви;

Г) спинномозкові нерви.

 

5. Укажіть, у якій частці кори великих півкуль головного мозку розміщується зона зорової чутливості:

А) потиличній;

Б) скроневій;

В) лобовій;

Г) тім’яній.

 

6. Укажіть, який відділ мозку відіграє найбільшу роль у підтриманні рівноваги та координації рухів:

А) середній мозок;

Б) міст;

В) мозочок;

Г) довгастий мозок.

7. Укажіть, як називається прозора передня частина білкової оболонки, що пропускає та заломлює промені світла й захищає око від пошкоджень:

А) склера;

Б) рогівка;

В) райдужка;

Г) сітківка.

 

8. Укажіть структуру головного мозку, яка є вищим центром больової чутливості:

А) таламус;

Б) гіпоталамус;

В) довгастий мозок;

Г) мозочок.

 

9. Вкажіть, як називається сенсорна система, що формує відчуття від внутрішніх органів:

А) гравітаційна;

Б) рухова;

В) вісцеральна;

Г) больова.

 

10. Вкажіть, як називаються рецептори, що здійснюють перетворення подразнень їжі на нервові імпульси:

А) фоторецептори;

Б) фонорецептори;

В) хеморецептори;

Г) терморецептори.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

11. Оберіть відділи, з яких складається головний мозок:

А) кінцевий мозок;

Б) мозочок;

В) куприковий відділ;

Г) крижовий відділ;

Д) міст;

Е) довгастий мозок.

 

12. Укажіть елементи, що утворюють середнє вухо людини:

А) барабанна перетинка;

Б) барабанна порожнина;

В) євстахієва труба;

Г) слухові кісточки;

Д) завитка.

 

Рівень ІІІ

Встановити відповідність (1 бал):

13. Виберіть ознаки, що характеризують зображені утвори:

                   http://8next.com/uploads/fotos/7bio/bl_069_03.png

 

1 Назва

2 Розташування

3 Функції

А гребінці

Б отолітовий апарат

В слухові кісточки

А зовнішнє вухо

Б середнє вухо

В внутрішнє вухо

А передають коливання

Б сприймають дотики

В реагують на тиск

 

Рівень ІV

Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):

14. Розпізнайте та назвіть елементи будови ока людини:

C:\Users\Оксана\Desktop\6092052.jpg

1 - ______________

3 - ______________

5 - ______________

6 - ______________

11 - _____________

12 - _____________

 

Рівень V

Дати відповідь на запитання (2 бали):

15. Обґрунтуйте заходи профілактики захворювань нервової системи.

Контрольна робота

з теми «Нервова система. Сенсорні системи»

Варіант 2

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Укажіть, як називається процес поширення по нервах імпульсів, що виникли в смакових рецепторах язика під час споживання холодного морозива:

А) збудження;

Б) гальмування;

В) фільтрація;

Г) реабсорбція.

 

2. Укажіть назву речовини-нейромедіатора, що виробляється нейронами та викликає почуття щастя та задоволення в людини:

А) дофамін;

Б) адреналін;

В) інсулін;

Г) ацетилхолін.

 

3. Укажіть назву частини нервової системи, що забезпечує діяльність внутрішніх органів:

А) дифузна;

Б) центральна;

В) вегетативна;

Г) соматична.

 

4. Укажіть структуру, яка входить до складу проміжного мозку:

А) мозочок;

Б) міст;

В) гіпоталамус;

Г) ніжки мозку.

 

5. Укажіть, який із відділів нервової системи пожвавлює роботу органів в організмі учнів під час виконання цікавих творчих завдань:

А) парасимпатичний відділ вегетативної нервової системи;

Б) симпатичний відділ вегетативної нервової системи;

В) соматична нервова система;

Г) ретикулярна формація.

 

6. Укажіть, як називається орган рівноваги в людини:

А) круглий мішечок присінки;

Б) овальний мішечок;

В) завитка внутрішнього вуха;

Г) вестибулярний апарат.

7. Укажіть, які структури сенсорних систем здійснюють нервове проведення збудження:

А) нерви;

Б) нервові вузли;

В) рецептори;

Г) кора півкуль.

 

8. Визначте, де фокусуються світлові промені при далекозорості:

А) на сітківці;

Б) на рогівці;

В) перед сітківкою;

Г) за сітківкою.

 

9. Вкажіть відділ нервової системи людини, що відповідає за регуляцію життєво важливих функцій:

А) середній мозок;

Б) проміжний мозок;

В) довгастий мозок;

Г) мозочок.

 

10. Вкажіть частку півкуль, де розташована нюхова зона:

А) лобова;

Б) тім’яна;

В) потилична;

Г) скронева.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

11. Оберіть відділи, з яких складається спинний мозок:

А) кінцевий мозок;

Б) мозочок;

В) куприковий відділ;

Г) крижовий відділ;

Д) міст;

Е) довгастий мозок.

 

12. Оберіть оболонки очного яблука, що забезпечують його захист та живлення:

А) склера;

Б) рогівка;

В) кришталик;

Г) склисте тіло;

Д) сітківка;

Е) судинна оболонка.

 

Рівень ІІІ

Встановити відповідність (1 бал):

13. Виберіть ознаки, що характеризують позначений відділ:

                   C:\Users\Оксана\Desktop\36.png

 

1 Назва

2 Будова

3 Функції

А міст

Б мозочок

В таламус

А дві півкулі з черв’яком

Б частина проміжного мозку

В дві півкулі з мозолистим тілом

А аналіз інформації

Б проведення інформації

В координація рухів

 

Рівень ІV

Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):

14. Розпізнайте та назвіть елементи будови вуха людини:

                        vospalenie-srednego-uha-u-rebenka_1.jpg

1 - ______________

2 - ______________

3 - ______________

4 - ______________

5 - ______________

6 - ______________

 

Рівень V

Дати відповідь на запитання (2 бали):

15. Обґрунтуйте заходи профілактики порушень зору.

docx
Додано
26 березня
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку