27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Контрольна робота "Нервова система. Сенсорні системи"

Про матеріал
Контрольна робота "Нервова система. Сенсорні системи" з біології у 8 класі допоможе учням закріпити та узагальнити знання про особливості будови та функції нервової та сенсорних систем.
Перегляд файлу

Контрольна робота

з теми «Нервова система. Сенсорні системи»

Варіант  1

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Укажіть, які нерви здійснюють проведення інформації в сенсорній системі рівноваги:

А) трійчасті;

Б) вестибулярні;

В) спинномозкові;

Г) окорухові.

 

2. Укажіть правильну послідовність оболонок спинного мозку, починаючи ззовні:

А) тверда, м’яка, павутинна;

Б) павутинна, тверда, м’яка;

В) м’яка, тверда, павутинна;

Г) тверда, павутинна, м’яка.

 

3. Вкажіть частку півкуль, в якій розміщена слухова зона:

А) лобова;

Б) тім’яна;

В) потилична;

Г) скронева.

 

4. Визначте, які елементи входять до складу центральної нервової системи:

А) нервові вузли;

Б) спинний мозок;

В) черепно-мозкові нерви;

Г) спинномозкові нерви.

 

5. Укажіть, у якій частці кори великих півкуль головного мозку розміщується зона зорової чутливості:

А) потиличній;

Б) скроневій;

В) лобовій;

Г) тім’яній.

 

6. Укажіть, який відділ мозку відіграє найбільшу роль у підтриманні рівноваги та координації рухів:

А) середній мозок;

Б) міст;

В) мозочок;

Г) довгастий мозок.

7. Укажіть, як називається прозора передня частина білкової оболонки, що пропускає та заломлює промені світла й захищає око від пошкоджень:

А) склера;

Б) рогівка;

В) райдужка;

Г) сітківка.

 

8. Укажіть структуру головного мозку, яка є вищим центром больової чутливості:

А) таламус;

Б) гіпоталамус;

В) довгастий мозок;

Г) мозочок.

 

9. Вкажіть, як називається сенсорна система, що формує відчуття від внутрішніх органів:

А) гравітаційна;

Б) рухова;

В) вісцеральна;

Г) больова.

 

10. Вкажіть, як називаються рецептори, що здійснюють перетворення подразнень їжі на нервові імпульси:

А) фоторецептори;

Б) фонорецептори;

В) хеморецептори;

Г) терморецептори.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

11. Оберіть відділи, з яких складається головний мозок:

А) кінцевий мозок;

Б) мозочок;

В) куприковий відділ;

Г) крижовий відділ;

Д) міст;

Е) довгастий мозок.

 

12. Укажіть елементи, що утворюють середнє вухо людини:

А) барабанна перетинка;

Б) барабанна порожнина;

В) євстахієва труба;

Г) слухові кісточки;

Д) завитка.

 

Рівень ІІІ

Встановити відповідність (1 бал):

13. Виберіть ознаки, що характеризують зображені утвори:

                   http://8next.com/uploads/fotos/7bio/bl_069_03.png

 

1 Назва

2 Розташування

3 Функції

А гребінці

Б отолітовий апарат

В слухові кісточки

А зовнішнє вухо

Б середнє вухо

В внутрішнє вухо

А передають коливання

Б сприймають дотики

В реагують на тиск

 

Рівень ІV

Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):

14. Розпізнайте та назвіть елементи будови ока людини:

C:\Users\Оксана\Desktop\6092052.jpg

1 - ______________

3 - ______________

5 - ______________

6 - ______________

11 - _____________

12 - _____________

 

Рівень V

Дати відповідь на запитання (2 бали):

15. Обґрунтуйте заходи профілактики захворювань нервової системи.

Контрольна робота

з теми «Нервова система. Сенсорні системи»

Варіант 2

Рівень І

Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):

1. Укажіть, як називається процес поширення по нервах імпульсів, що виникли в смакових рецепторах язика під час споживання холодного морозива:

А) збудження;

Б) гальмування;

В) фільтрація;

Г) реабсорбція.

 

2. Укажіть назву речовини-нейромедіатора, що виробляється нейронами та викликає почуття щастя та задоволення в людини:

А) дофамін;

Б) адреналін;

В) інсулін;

Г) ацетилхолін.

 

3. Укажіть назву частини нервової системи, що забезпечує діяльність внутрішніх органів:

А) дифузна;

Б) центральна;

В) вегетативна;

Г) соматична.

 

4. Укажіть структуру, яка входить до складу проміжного мозку:

А) мозочок;

Б) міст;

В) гіпоталамус;

Г) ніжки мозку.

 

5. Укажіть, який із відділів нервової системи пожвавлює роботу органів в організмі учнів під час виконання цікавих творчих завдань:

А) парасимпатичний відділ вегетативної нервової системи;

Б) симпатичний відділ вегетативної нервової системи;

В) соматична нервова система;

Г) ретикулярна формація.

 

6. Укажіть, як називається орган рівноваги в людини:

А) круглий мішечок присінки;

Б) овальний мішечок;

В) завитка внутрішнього вуха;

Г) вестибулярний апарат.

7. Укажіть, які структури сенсорних систем здійснюють нервове проведення збудження:

А) нерви;

Б) нервові вузли;

В) рецептори;

Г) кора півкуль.

 

8. Визначте, де фокусуються світлові промені при далекозорості:

А) на сітківці;

Б) на рогівці;

В) перед сітківкою;

Г) за сітківкою.

 

9. Вкажіть відділ нервової системи людини, що відповідає за регуляцію життєво важливих функцій:

А) середній мозок;

Б) проміжний мозок;

В) довгастий мозок;

Г) мозочок.

 

10. Вкажіть частку півкуль, де розташована нюхова зона:

А) лобова;

Б) тім’яна;

В) потилична;

Г) скронева.

 

Рівень ІІ

Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):

11. Оберіть відділи, з яких складається спинний мозок:

А) кінцевий мозок;

Б) мозочок;

В) куприковий відділ;

Г) крижовий відділ;

Д) міст;

Е) довгастий мозок.

 

12. Оберіть оболонки очного яблука, що забезпечують його захист та живлення:

А) склера;

Б) рогівка;

В) кришталик;

Г) склисте тіло;

Д) сітківка;

Е) судинна оболонка.

 

Рівень ІІІ

Встановити відповідність (1 бал):

13. Виберіть ознаки, що характеризують позначений відділ:

                   C:\Users\Оксана\Desktop\36.png

 

1 Назва

2 Будова

3 Функції

А міст

Б мозочок

В таламус

А дві півкулі з черв’яком

Б частина проміжного мозку

В дві півкулі з мозолистим тілом

А аналіз інформації

Б проведення інформації

В координація рухів

 

Рівень ІV

Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):

14. Розпізнайте та назвіть елементи будови вуха людини:

                        vospalenie-srednego-uha-u-rebenka_1.jpg

1 - ______________

2 - ______________

3 - ______________

4 - ______________

5 - ______________

6 - ______________

 

Рівень V

Дати відповідь на запитання (2 бали):

15. Обґрунтуйте заходи профілактики порушень зору.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гурська Тетяна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
5532
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку