Контрольна робота
з теми «Нервова система. Сенсорні системи»
Варіант 1
Рівень І
Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):
1. Укажіть, які нерви здійснюють проведення інформації в сенсорній системі рівноваги:
А) трійчасті;
Б) вестибулярні;
В) спинномозкові;
Г) окорухові.
2. Укажіть правильну послідовність оболонок спинного мозку, починаючи ззовні:
А) тверда, м’яка, павутинна;
Б) павутинна, тверда, м’яка;
В) м’яка, тверда, павутинна;
Г) тверда, павутинна, м’яка.
3. Вкажіть частку півкуль, в якій розміщена слухова зона:
А) лобова;
Б) тім’яна;
В) потилична;
Г) скронева.
4. Визначте, які елементи входять до складу центральної нервової системи:
А) нервові вузли;
Б) спинний мозок;
В) черепно-мозкові нерви;
Г) спинномозкові нерви.
5. Укажіть, у якій частці кори великих півкуль головного мозку розміщується зона зорової чутливості:
А) потиличній;
Б) скроневій;
В) лобовій;
Г) тім’яній.
6. Укажіть, який відділ мозку відіграє найбільшу роль у підтриманні рівноваги та координації рухів:
А) середній мозок;
Б) міст;
В) мозочок;
Г) довгастий мозок.
7. Укажіть, як називається прозора передня частина білкової оболонки, що пропускає та заломлює промені світла й захищає око від пошкоджень:
А) склера;
Б) рогівка;
В) райдужка;
Г) сітківка.
8. Укажіть структуру головного мозку, яка є вищим центром больової чутливості:
А) таламус;
Б) гіпоталамус;
В) довгастий мозок;
Г) мозочок.
9. Вкажіть, як називається сенсорна система, що формує відчуття від внутрішніх органів:
А) гравітаційна;
Б) рухова;
В) вісцеральна;
Г) больова.
10. Вкажіть, як називаються рецептори, що здійснюють перетворення подразнень їжі на нервові імпульси:
А) фоторецептори;
Б) фонорецептори;
В) хеморецептори;
Г) терморецептори.
Рівень ІІ
Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):
11. Оберіть відділи, з яких складається головний мозок:
А) кінцевий мозок;
Б) мозочок;
В) куприковий відділ;
Г) крижовий відділ;
Д) міст;
Е) довгастий мозок.
12. Укажіть елементи, що утворюють середнє вухо людини:
А) барабанна перетинка;
Б) барабанна порожнина;
В) євстахієва труба;
Г) слухові кісточки;
Д) завитка.
Рівень ІІІ
Встановити відповідність (1 бал):
13. Виберіть ознаки, що характеризують зображені утвори:
1 Назва |
2 Розташування |
3 Функції |
А гребінці Б отолітовий апарат В слухові кісточки |
А зовнішнє вухо Б середнє вухо В внутрішнє вухо |
А передають коливання Б сприймають дотики В реагують на тиск |
Рівень ІV
Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):
14. Розпізнайте та назвіть елементи будови ока людини:
1 - ______________
3 - ______________
5 - ______________
6 - ______________
11 - _____________
12 - _____________
Рівень V
Дати відповідь на запитання (2 бали):
15. Обґрунтуйте заходи профілактики захворювань нервової системи.
Контрольна робота
з теми «Нервова система. Сенсорні системи»
Варіант 2
Рівень І
Вибрати правильну відповідь (кожне питання по 0,5 бала):
1. Укажіть, як називається процес поширення по нервах імпульсів, що виникли в смакових рецепторах язика під час споживання холодного морозива:
А) збудження;
Б) гальмування;
В) фільтрація;
Г) реабсорбція.
2. Укажіть назву речовини-нейромедіатора, що виробляється нейронами та викликає почуття щастя та задоволення в людини:
А) дофамін;
Б) адреналін;
В) інсулін;
Г) ацетилхолін.
3. Укажіть назву частини нервової системи, що забезпечує діяльність внутрішніх органів:
А) дифузна;
Б) центральна;
В) вегетативна;
Г) соматична.
4. Укажіть структуру, яка входить до складу проміжного мозку:
А) мозочок;
Б) міст;
В) гіпоталамус;
Г) ніжки мозку.
5. Укажіть, який із відділів нервової системи пожвавлює роботу органів в організмі учнів під час виконання цікавих творчих завдань:
А) парасимпатичний відділ вегетативної нервової системи;
Б) симпатичний відділ вегетативної нервової системи;
В) соматична нервова система;
Г) ретикулярна формація.
6. Укажіть, як називається орган рівноваги в людини:
А) круглий мішечок присінки;
Б) овальний мішечок;
В) завитка внутрішнього вуха;
Г) вестибулярний апарат.
7. Укажіть, які структури сенсорних систем здійснюють нервове проведення збудження:
А) нерви;
Б) нервові вузли;
В) рецептори;
Г) кора півкуль.
8. Визначте, де фокусуються світлові промені при далекозорості:
А) на сітківці;
Б) на рогівці;
В) перед сітківкою;
Г) за сітківкою.
9. Вкажіть відділ нервової системи людини, що відповідає за регуляцію життєво важливих функцій:
А) середній мозок;
Б) проміжний мозок;
В) довгастий мозок;
Г) мозочок.
10. Вкажіть частку півкуль, де розташована нюхова зона:
А) лобова;
Б) тім’яна;
В) потилична;
Г) скронева.
Рівень ІІ
Вибрати кілька правильних відповідей (кожне питання – 1 бал):
11. Оберіть відділи, з яких складається спинний мозок:
А) кінцевий мозок;
Б) мозочок;
В) куприковий відділ;
Г) крижовий відділ;
Д) міст;
Е) довгастий мозок.
12. Оберіть оболонки очного яблука, що забезпечують його захист та живлення:
А) склера;
Б) рогівка;
В) кришталик;
Г) склисте тіло;
Д) сітківка;
Е) судинна оболонка.
Рівень ІІІ
Встановити відповідність (1 бал):
13. Виберіть ознаки, що характеризують позначений відділ:
1 Назва |
2 Будова |
3 Функції |
А міст Б мозочок В таламус |
А дві півкулі з черв’яком Б частина проміжного мозку В дві півкулі з мозолистим тілом |
А аналіз інформації Б проведення інформації В координація рухів |
Рівень ІV
Розпізнати та зробити підписи до ілюстрації (1 бал):
14. Розпізнайте та назвіть елементи будови вуха людини:
1 - ______________
2 - ______________
3 - ______________
4 - ______________
5 - ______________
6 - ______________
Рівень V
Дати відповідь на запитання (2 бали):
15. Обґрунтуйте заходи профілактики порушень зору.