ТЕМА. Контрольна робота №5. Нові тенденції у драматургії кінця XIX-початку XX століття (тести,відповіді на запитання,творче завдання)
Завдання:
Завдання контрольної роботи
І рівень
Завдання з вибором однієї правильної відповідь (кожна правильна відповідь на запитання 1-6 оцінюється в 0,5 бала).
1. Прототипом Нори Хельмер у драмі “Ляльковий дім”Г.Ібсена є:
А письменниця Лаура Кілер;
Б актриса Елеонора Дузе;
В дружина Сюзанна Ібсен.
3. Конфлікт у драмі “Ляльковий дім”Г.Ібсена виникає:
А з приїздом фру Лінне;
Б з появою Крогстада;
В за 8 років до зображеної дії.
4. “Ляльковий дім” Г.Ібсена за жанром – це :
А трагікомедія;
Б соціально-психологічна драма;
В соціально-психологічна трагедія.
5. Закінчіть твердження: «Крогстад просить у Нори» (“Ляльковий дім” Г.Ібсен):
А щоб Нора посприяла його відносинам із фру Лінне;
Б щоб Нора віддала гроші;
В щоб Нора визнала свою провину та розповіла про скоєне чоловікові.
6. Визначте основну ідею п’єси Б.Шоу «Пігмаліон»:
А руйнівний вплив бідності на особистість;
Б процес відновлення людської душі, духовного пробудження особистості, розвитку її морального й інтелектуального потенціалу під впливом творчості;
В справжня внутрішня краса людини залежить не від соціального статусу, освіти, а від внутрішніх якостей і потенціалу людини.
ІІ рівень
Завдання на встановлення логічної відповідності ( за правильно виконане завдання – 1 бал).
7.Установіть відповідності між ознаками «нової драми» та поданими визначеннями.
1.Відкритий фінал
|
А Прихований, внутрішній зміст висловлювання; може створюватися за рахунок вербальних (мовних) засобів та невербальних ( у драматичній виставі – музичний супровід, зміна освітлення тощо). |
2.Аналітична композиція |
Б Життя душі героя, роздуми, зміни умонастрою, зіткнення ідей. |
3.Підтекст |
В Особливість структури твору, що пропонує варіативність подальшого продовження подій. |
4.Внутрішня дія
|
Г Специфічна побудова твору, згідно з якою вихідним пунктом дії є певний факт минулого, а його розкриття тісно пов’язане із вияскравленням особистості та її рушійних сил. |
|
Д Зіткнення протилежних інтересів і поглядів, напруження й крайнє загострення суперечностей, що приводить до активних дій, ускладнень, боротьби, що супроводжуються складними колізіями. |
8.Установіть відповідність між персонажем твору «Пігмаліон» Бернарда Шоу та цитатою.
1.Елайза |
А « Підстаркуватий, але ще при здоров’ї сміттяр, весь убраний, як і годиться чоловікові його фаху, з капелюхом на голові, широкі криси якого ззаду покривають шию і плечі». |
2. Пікерінг |
Б «Кидає у воду жменю пахучих солей і ще додає пригорщу гірчиці. Тоді бере величезну щітку з ручкою і щедро намилює її круглим шматком пахучого мила». |
3.Гіггінс |
В «…ви — поліцайський навушник, пане!». |
4. Пірс |
Г Симпатичний тип старого військового — забігає під портик і закриває парасолю, з якої скрапує вода. |
|
Д «На голові у неї матроський брилик із чорної соломки, який чимало назбирав лондонської пилюки та кіптяви й навряд чи коли чистився». |
9. Установіть відповідність між автором та країною.
1.Генрік Ібсен |
А Шотландія |
2.Антон Чехов |
Б Ірландія |
3.Бернард Шоу |
В Росія |
4.Володимир Винниченко |
Г Норвегія |
|
Д Україна |
ІІІ рівень
Дайте розгорнуті відповіді на запитання (кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал).
10.Які характерні ознаки «нової драми»?
11.Чим можна пояснити близькість основних параметрів драматургічної естетики Ібсена і Шоу?
12.Чи можна назвати п’єсу Б .Шоу «Пігмаліон» ліричною комедією»
ІV рівень
13. Творче завдання (змістовна правильна відповідь оцінюється в 3бали).
Напишіть есе на одну із тем:
1. «..І ти, і я — ми обоє повинні змінитись...». Родинне життя Нори і Торвальда (за п'єсою Г. Ібсена "Ляльковий дім").
2. "Експеримент над людиною" професора Хіггінса (за п'єсою Б. Шоу "Пігмаліон").