Контрольна робота з української мови для учнів 8 класу містить 14 завдань. У завданнях 1-12 потрібно обрати один правильний варіант; 13 завдання - встановити відповідність . У 14 завданні потрібно поставити розділові знаки у реченнях із звертаннями та вставними словами.
Контрольна робота №3.Однорідні члени речення, вставні слова. Звертання
Варіант2
А) Поринули весняні води, задзюрчали струмочки.
Б) А на землі синьоокі проліски, перші фіалки підіймають голівки.
В) Ігор зібрав усі дощечки та цурпалки за сараєм.
Г) Гуляють хмари, сонце спить.
А) Клени, осокори і берізки вже викинули свої листочки.
Б) На пагорбах росли смереки й кипариси.
В) І вам згадаються садок, летючі зорі, тиха літня ніч.
Г) Осінь позолотила гаї й діброви.
А) У сірому(?) туманному світанку загорівся бій.
Б) Темніє пучок свіжих (?) кучерявих (?) польових волошок.
В) Рівний (?) залитий сонцем степ одразу принишк.
Г) Юні (?) замріяні клени хиляться в темне вікно.
А) Над озером пливла м’яка (?) тендітна тиша.
Б) Усмішка освітила її старе (?) вив’ялене обличчя.
В) Небо висвітлювалось чистою (?) ясною блакиттю.
Г) Падав тихий (?) лапатий сніг.
5. Звертання є в реченні (0,5б)
А) Не забувайте незабутнє, воно вже інієм взялось.
Б) Миколка, Прокопів хлопчик, був соромливенький, як дівчинка.
Б) Ой у полі три криниченьки, любив козак три дівчиноньки…
Г) Почекай – но, дівчино, ще й для тебе троянди весни розцвітуть.
6.Поширеним звертанням ускладнено речення (розділові знаки пропущено) (0.5б).
А) Зачекай Тетяно не жени від себе.
Б) Дай Андрію знати яку долю ждати.
В) Нехай гнеться лоза а ти дубе кріпись.
Г) До тебе люба річенько ще вернеться весна.
7. Речення зі вставним словом (0.5б.)
А) На жаль у мене нема знайомих в Кишиневі.
Б) ой не сійтесь сніги,
В) Всяке трапитись може на довгім шляху.
Г) Земля не може жити без сонця.
8. Після однорідних членів треба поставити тире в реченні. (0.5б)
А) Імена людей назви речей усе розчинилось і потонуло в пітьмі.
Б) Бачу що всі кругом сміються і Людмила і режисер і оператор.
В) Усе докупи злилося і материна любов піклування батькове дитячі забавки радощі й горе.
Г) Люблю твій шум і шепіт серед поля і серцем чую силу наливну.
9.Перед однорідними членами треба поставити двокрапку в реченні
А) Ніколи не думав що буває стільки різних кактусів і маленькі і великі і стовбуристі.
Б) Вишні черешні груші сливка-угорки чорнослив терен усе росло густими купами.
В) Скресли ріки і крижини безладно громадилась і шурхотіли в течії повновладдя.
Г) На греблі знов у два рядки видивляються у воді старі товсті дуплинасті верби.
10. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них – тире.
А) І це повітря і покручені лози і зів’яла трава усе це мимохіть нагадувало щасливі хвилини життя.
Б) Усюди і на вулицях і круг стадіону і обабіч дороги до заваду росли молоді осокори клени й каштани.
В) Хвойним лісом називають всі породи дерев сосна, ялина, смерека.
Г) У мудрості свої закони є і цвіт і злет і несходимі пущі.
11. Перед однорідними членами треба поставити двокрапку, а після них – тире
А) Усе і дзвінке повітря і гори і ліси починало від кожного слова бриніти
Б) У селі в бабусі все мені цікаве квіти берег річки і зелені трави.
В) Все навколо і трави, і дерева, і кущі наче завмерло.
Г) Тихо було навкруги і над широким плесом лиману внизу і позаду.
12. Прочийте речення
А (1) може (2) мені суджено стати Месією (3) може (4) треба дозволити розіп’яти себе в ім’я спасіння люду?
НЕ ТРЕБА ставити кому на місці цифри
А) 1 ; Б) 2; В) 3; Г) 4.
13. Установіть відповідність (2б.)
Вид односкладних речень
14. Поставте пропущені розділові знаки (4б.)
1. Та всі голоси і зяблика і вівсянки і зеленушки і навіть одуда заглушувало кування зозулі. 2. Скажи Україно скажи моя мила звідки могутність незламна твоя. 3.Усе змішалось в одну мить і злилось докупи і земля і море. 4. А завтра в мене знаєш в місті важливі справи.