Контрольна робота
«Однорідні члени речення. Звертання.
1. Укажіть речення з однорідними членами, що пов’язані змішаним зв’язком (розділові знаки пропущено).
А Тоді він запустив блискавкою руки в воду піймав рибу коло голови і заклав пальці в її зябра.
Б То золоте дитинство дзвонить дзвіночками в гаях синіми волошками зоріє в полях бризкає водою на Ворсклі...
В Кость радо слухатиме її простеньке невибагливе провінційне оповідання...
Г Не мав за своє життя бідолаха ні подяки ні доброго слова.
2. Укажіть речення зі вставним словосполученням (розділові знаки пропущено).
А Коротко кажучи це треба зробити сьогодні.
Б У горах (а в Україні він росте переважно в нижньому гірському лісовому поясі Карпат) ялівець почуває себе добре.
В Андрій посміхнувся радісно може вперше за всі тижні окупації.
Г Сизокрилий орле високо літаєш а чи далеко мого сина у війську вбачаєш?
3. Позначте речення з поширеним звертанням (розділові знаки пропущено).
А У Вербний тиждень за народним віруванням не можна сіяти городини...
Б Знаю знаю дівчинонько чим я тебе розгнівив: що я вчора ізвечора із другою говорив.
В Верни до мене пам’яте моя...
Г О сарнонько приходь вечірньою добою на скло прозорих вод...
4. Укажіть речення, у якому при однорідних членах є узагальнювальне слово (розділові знаки опущено).
А Густий запах гречок і сухої стерні повівав з поля.
Б У наших лісах ростуть хвойні дерева ялини сосни кедри смереки тис тощо.
В Все навкруги було повите світанковою сутінню.
Г Одне лелеченя сиділо на місці й заздрісно дивилося в небо.
5. Визначте речення, у яких при узагальнювальних словах слід поставити тире (розділові знаки пропущено).
А. Крикнула Мотря на порозі так, що двері з обох хат разом одчинились і з дверей повискакували всі і Карпо, й Лаврін, і Кайдашиха, й Мелашка.
Б. Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух і тихим мелодійним шелестом стиглого жита.
В. Широка синя стрічка в материному очіпкові біла сукня на дочці червона стрічка котрою був підперезаний Олесин стан червоний бант в косах усе так налякало студента що він сидів як на шпильках.
Г. Хай на ньому цвіте росяниста доріжка, і зелені луги й солов’їні гаї і твоя незрадлива материнська ласкава усмішка і засмучені очі хороші твої .
Д. Вони всіляко підступали до Івана і щирістю і насмішками і жартами і направду.
Е. Лози кручі висип ліс усе блищить і сяє на сонці.
6. Укажіть речення, у яких є вставлені речення (розділові знаки пропущено).
А Далеко-далеко те знають хіба що лелеки розкидала доля кептарики і сіряки.
Б Коли морська зірка повзе то один із променів трохи піднятий і виставлений уперед.
В За його розрахунками він уже повинен бути навпроти літака.
Г Зоре моя вечірняя зійди над горою поговорим тихесенько в неволі з тобою.
Д В усіх морях та океанах нашої планети водяться морські істоти що називаються морськими зірками .
Е Коли Сашко думав про матір а він тепер думав про неї майже постійно він ніби стояв на гарячому пружному вітрі.
ІІІ. Завдання достатнього рівня
7. Установи відповідність між реченнями та значенням ужитих у них вставних слів (2 бали).
рослини — її шишки.
В Даруйте, чи можна зайти до кабінету?
Г На жаль, квітки папороті ніхто ніколи
не бачив .
Д У мене душа, зрозумійте, піснями аж бринить.
8. Складіть і запишіть речення
А зі словом козак у ролі звертання.
Б зі сполученням слів на щастя в ролі вставного слова і ні.
9. Виконайте синтаксичний розбір речення
До тебе, мій дорогий юний друже, приходять усе нові та нові книжки, відкриваючи безмежні обрії знань.
ІV. Творча робота (12 балів).
10. Уявіть себе блогером. Розкажіть вашим підписникам про свій день або подію зі свого життя, використовуючи однорідні члени речення, звертання і вставні слова. Підкресліть їх у тексті.
Орієнтовний обсяг роботи – 10-12 речень.