Урок. Контрольна робота (тестування) з теми "Речення зі звертаннями , вставними словами(словосполученнями, реченнями)"

Про матеріал
Контрольна робота (тестування) з теми "Речення зі звертаннями, вставними словами(словосполученнями, реченнями)" вчитель Куртяк І.Я.
Перегляд файлу

Тема уроку :  Контрольна робота (тестування) з теми « Речення зі звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)»

Мета:

оцінити рівень навчальних досягнень восьмикласників з розділу «Речення зі звертаннями і вставними словами»; перевірити знання й уміння, необхідні для правильного використання речень зі звертаннями і вставними словами в мовленні;

удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, установлювати відповідність між ними, групувати, доповнювати тощо;

формувати навички сприймати незнайомий текст і критично висловлюватися з приводу почутого.

Форма проведення тематичної контрольної роботи: виконання тестових завдань Обладнання: тестові завдання.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення восьмикласників з темою, метою і завданнями уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання їх.

ІV. Виконання тестових завдань

 

1.Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у реченні

АУсе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

ББагатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь — звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

ВКущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

ГШирокі промені вдарялися об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

ДУже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

 

2. Доберіть приклад до кожної з груп вставних слів за значенням.

Група вставних слів за значенням

1вказівка на джерело повідомлення

2зв’язок з попередньою думкою

3невпевненість, припущення

4емоційне ставлення до змісту висловленого

Приклад

АВесна, на диво, була рання.

БНавпаки, у рухах спортсмена почувається впевненість.

ВТихі води, кажуть, найглибші.

ГПогодьтесь, вам зробили слушне зауваження.

ДЗдається, сама ця тиша ночі повинна врівноважувати душу.

 

Начало формы3.З’ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення.

Речення (розділові знаки пропущено)

1Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.

2Зовні однак ніщо не віщувало рясної травневої грози.

3Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.

4Де він там зачепився старий бурлака.

Ускладнювальний компонент

Ауточнювальна обставина

Бзвертання

Ввставне слово

Годнорідні означення

Двідокремлена прикладка

 

4.Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Усе починається з дитинства, з колискової, з голосу материнської душі над колискою. (2) Уже в/перше звучання почутої мелодії на/вічно вплітається для маленької дитини багатоголосся душі та світу. (3) Від/тепер відкривається шлях її радощам, смуткові й веселості, тривогам, і сподіванням. (4) І, на/певно, головному — взаємності з життям, зі світом. (5) Колискова — це не/наче душа, яка ходить навшпиньках.

Вставне слово вжито в реченні

Апершому

Бтретьому

Вчетвертому

Гп’ятому

 

5. Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділового знака на місці крапок.

Розділовий знак

1кома

2двокрапка

3тире

4знак оклику

Приклад

АО ні … Являйся, зіронько, мені хоч в сні.

БТака терпка, така остання … правда, закута в мармур майже римських строф.

ВЩасливиця … я маю трохи неба і дві сосни в туманному вікні.

ГЯ з тобою все життя поділю … хліб і сіль і краплину щастя.

ДСтрашно впасти у кайдани, умирать в неволі, а ще гірше … спати, спати і спати на волі.

 

 6. Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Гордий птах змахнув крильми і злетів на/зустріч новим пригодам. (2) Він уважно приглядався до всього, що було внизу. (3) Птах мав (…) зір і добре бачив, як люди збивалися з ніг, поралися по городах, згрібаючи на купи сухе картоплиння та спалюючи його разом із зів’ялим листям. (4) Дим від вогнищ тягнуло в долину, але він не стелився пасмами, а зразу ж піднімався до/гори підфарбовуючи все не/баченою досі прозоро-блакитною аквареллю. (5) А небо, навпаки, залишалося високим і чистим, і в тій височині розкошланими клаптями вати плавали не/великі хмарки.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

Адругому

Бтретьому

Вчетвертому

Гп'ятому

 

7.Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в реченні 

АОтже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.

БКожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.

ВТакі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.

ГЗміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.

ДРозв'язати проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент.

 

8.Розділові знаки при звертанні правильно вжито в реченні

АЗійди дощику, дрібнесенький, Скропи травицю-муравицю, Нехай я вийду на вулицю.

БПусти мене, мати погуляти, Бо вже челядоньки не видати.

ВОй куди ви, голубоньки, та й полетите, Куди моє дівування та й занесете?

ГПрочини господарю, ворота, Занесем тобі віночка з золота.

ДЗеленая, дібровонько, Чого так рано спустошена, Трава на сіно покошена?

 

Начало формы9.Слово здавалося є вставним у реченні (окремі розділові знаки пропущено)

АУсе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.

ББагатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.

ВКущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.

ГШирокі промені вдарялись об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.

ДУже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.

 

Начало формы10. Вставного слова НЕМАЄ в реченні (розділові знаки пропущено)

АБуває часом перебіжить дорогу листя.

БЗавтра поїдемо мабуть твоїм човном.

ВКажуть легше повалити ніж збудувати.

ГНаша мандрівка сподіваюсь буде цікавою.

ДСтановище здавалося не таким скрутним.

 

11.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

Акоми 1 і 2 — при відокремленій обставині

Бкома 3 — між частинами складносурядного речення

Вкоми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

Гкоми 6 і 7 — при вставному слові

Дкома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Начало формы 

12. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.

НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

Акоми 1, 6 – перед підрядними частинами складного речення

Бкоми 2, 3 – при однорідних членах речення

Вдвокрапка 4 – при узагальнювальному слові

Гкома 5 – при вставному слові

Дкома 7 – при відокремленому означенні

 


Відповіді:

1-А

2- 1-В,2-Б, 3-Д. 4-А

3- 1-Б, 2-В, 3-А, 4-Д

4- В

5-1-В, 2-Г, 3-Д, 4-А

6-В

7-А

8-В

9-В

10-Д

11-Б

12-В


 

doc
Додано
2 вересня 2023
Переглядів
1347
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку