Контрольна робота "Орфоепічна норма. Практична риторика"

Про матеріал
Контрольна робота для перевірки знань учнів 10 класу з теми "Орфоепічна норма. Практична риторика" (варіант 2) містить завдання на знання орфоепічних та орфографічних норм української мови: фонетичний запис слів, уподібнення приголосних та наголошення слів; вправи з вибором нормативних для української мови варіантів з чергуванням у-в, і-й; моделювання словосполучень; редагування словосполучень та речень, роботу з текстом. Підручник: Авраменко О. Українська мова (рівень стандарту): підручн. для 10 кл.закл.загальн.середн. освіти/ Олександр Авраменко. - К. : Грамота, 2018. - 208 с.
Перегляд файлу

Контрольна робота №2

Орфоепічна норма. Практична риторика. Тести

Варіант 2

Рівень І (2б.)

1. Виписати слова, у яких однакова кількість звуків і букв (0,5б.):

зап’ястний, єднання, дзбан, потьмяніти, приїжджати, мільйон, щирість, Вітчизна, ательє, малювання, симфонія, перенісши.

2. Виписати слова,  у яких є звук [з] (0,5б.):

 Зусилля, зібраність, приказка, Різдво, значення, слизький, дзвеніти, зжати, з’ясувати, зсунути.

3. Записати слова, у яких вживається буква ґ (0,5):

(Ґ, г)валт,( ґ,г)ринджоли, (ґ,г)рандіозний,  (г,ґ)ел(г,ґ)отати, (ґ,г)ранат, (ґ,г)азда, (ґ,г) раблистий, (ґ,г)алантний.

4.Установіть відповідність(0,5):

Звук, позначений виділеною літерою:

1[д], 2 [д′], 3 [д′:], 4[д͡ж]

Виділена літера: 

А) підживлювати,  Б) народжувати,  В)підборіддя, Г) дзвоник, Д) подяка

Рівень ІІ (2б.)

1. Знайти приклади, що відтворюють неправильне перенесення слів; записати правильно (1б.):

1. Сид-жу 2. Підз-вітний 3. Про-дзвеніти. 4. Ро-льовий. 5. Під-йомний. 6. Рай-он. 7. Ро-зрізнювати. 8. Розіг-ріти 9. Т.Г. Ше-вченко. 10. Від-вʼязати.

2. Визначте кількість букв і звуків у кожному слові (1б.):

1. Студентський. 2. Озброєння. 3. Одягаєшся. 4. Вітчим. 5. Відданість. 6. Віддзеркалювати. 7. Агентство. 8. Ящірка. 9. Шістсот. 10. Зап’ястний.

Рівень ІІІ (4 б.)

1. Затранскрибувати слова. Підкреслити приголосні, що уподібнюються у вимові (2б.):

артистці, безіменний, зжовклий, айсберг, аякже, відгукнуться, хоч би, з’ їжджу, доріжці, дігтяр.

2. Записати слова, поставити наголос (у словах з подвійним наголосом поставити обидва; підкреслити слова, у яких наголос змінює ЛЗ) (2б.):

алфавіт, підлітковий, помилка, зокрема, корисний, отаман, лікарська, мабуть, заголовок, порядковий, металургія, одноразовий, ваги, атлас, щелепа, цінник, чорнослив, мережа, поняття, роздрібний.

Рівень 4 (4 б.).


Завдання стосуються діалогу

Розмова по телефону


  1. – Коли ти повертає[с′:]я … Львова й яким транспортом?
  2. – У п’ятницю я йду на Книжковий форум, тому доведе[ц′:]я їхати в суботу.
  3. – Ху[т]чіше  повертайся, бо син і я сумуємо.
  4. – А як справи  у малого?
  5. У нього все добре, і він також запитує: «На чому татусь приїде?»
  6. – Швидким потягом, бо в мене зни[ж]ка на нього.

1. На місці крапок (речення 1) має бути прийменник:  з, із, зі, зо.

2. Помилку допущено у вимові слова

А повертає[с′:]я  Б доведе[ц′:]я В ху[т]чіше  Г зни[ж]ка

3. Правило чергування  і – й  порушено в реченні

А  першому,   Б другому,   В третьому,  Г п’ятому

4. Правило чергування  у – в  порушено в реченні

А другому,            Б четвертому,  В п’ятому,  Г шостому.

 

 

doc
Додано
30 грудня 2021
Переглядів
3758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку