Контрольна робота №2
Орфоепічна норма. Практична риторика. Тести
Варіант 2
Рівень І (2б.)
1. Виписати слова, у яких однакова кількість звуків і букв (0,5б.):
зап’ястний, єднання, дзбан, потьмяніти, приїжджати, мільйон, щирість, Вітчизна, ательє, малювання, симфонія, перенісши.
2. Виписати слова, у яких є звук [з] (0,5б.):
Зусилля, зібраність, приказка, Різдво, значення, слизький, дзвеніти, зжати, з’ясувати, зсунути.
3. Записати слова, у яких вживається буква ґ (0,5):
(Ґ, г)валт,( ґ,г)ринджоли, (ґ,г)рандіозний, (г,ґ)ел(г,ґ)отати, (ґ,г)ранат, (ґ,г)азда, (ґ,г) раблистий, (ґ,г)алантний.
4.Установіть відповідність(0,5):
Звук, позначений виділеною літерою:
1[д], 2 [д′], 3 [д′:], 4[д͡ж]
Виділена літера:
А) підживлювати, Б) народжувати, В)підборіддя, Г) дзвоник, Д) подяка
Рівень ІІ (2б.)
1. Знайти приклади, що відтворюють неправильне перенесення слів; записати правильно (1б.):
1. Сид-жу 2. Підз-вітний 3. Про-дзвеніти. 4. Ро-льовий. 5. Під-йомний. 6. Рай-он. 7. Ро-зрізнювати. 8. Розіг-ріти 9. Т.Г. Ше-вченко. 10. Від-вʼязати.
2. Визначте кількість букв і звуків у кожному слові (1б.):
1. Студентський. 2. Озброєння. 3. Одягаєшся. 4. Вітчим. 5. Відданість. 6. Віддзеркалювати. 7. Агентство. 8. Ящірка. 9. Шістсот. 10. Зап’ястний.
Рівень ІІІ (4 б.)
1. Затранскрибувати слова. Підкреслити приголосні, що уподібнюються у вимові (2б.):
артистці, безіменний, зжовклий, айсберг, аякже, відгукнуться, хоч би, з’ їжджу, доріжці, дігтяр.
2. Записати слова, поставити наголос (у словах з подвійним наголосом поставити обидва; підкреслити слова, у яких наголос змінює ЛЗ) (2б.):
алфавіт, підлітковий, помилка, зокрема, корисний, отаман, лікарська, мабуть, заголовок, порядковий, металургія, одноразовий, ваги, атлас, щелепа, цінник, чорнослив, мережа, поняття, роздрібний.
Рівень 4 (4 б.).
Завдання стосуються діалогу
Розмова по телефону
1. На місці крапок (речення 1) має бути прийменник: з, із, зі, зо.
2. Помилку допущено у вимові слова
А повертає[с′:]я Б доведе[ц′:]я В ху[т]чіше Г зни[ж]ка
3. Правило чергування і – й порушено в реченні
А першому, Б другому, В третьому, Г п’ятому
4. Правило чергування у – в порушено в реченні
А другому, Б четвертому, В п’ятому, Г шостому.