Контрольна робота у формі тесту на тему "Орфографічна норма" складається із завдань з однією правильною відповіддю; комбінованого завдання (тестове + виправлення помилок); завдань відкритої форми з підкресленням орфограм; творчої роботи.
Контрольна робота
Орфографічна норма
Тест
Варіант І
А нап..кти, кл..котіти, ш…потіти, ск..нчити;
Б вер..ск, ч..р..во, р…віти, опр..томніти;
В ож..л..диця, дал..чінь, віт..рець, б..р..жливий;
Г сп..нити, прод..ш..вити, забл..щати, зн..сти.
2. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А мор..як, поголів..я, полум..яний; Б подзв..якувати, п..яльця, верф..ю; В краков..як, міл..ярд, об..їздити; Г міжгір..я, голуб..я, зв..язковий. 3. У якому рядку кожне слово пишеться з м’яким знаком: А черешен…ці, гіл…ці, кул…ці; Б нен…ці, дон…ці, різ…бяр; В брех…ня, брен…кати, блис…тіти; Г бан…ці, склян…ці, баб…ці.
4. Спрощення в групах приголосних на письмі відбувається у всіх словах рядка:
А проїз..ний, гіган…ський, їж…жу;
Б влас…ний, зліс…ний, перс..ня, ;
В ус…ний, шіс…надцять, проїз…ний;
Г кіс…лявий, радіс…ний, випус…ний.
5. Подвоєні літери на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка: А від..авна, зацікавлен..ість, зран..я ; Б від..звеніти, зав..ишки, вікон..иця; В воєн..ий, пів..ідра, пореформен..ий; Г дозвіл..я, буквен..ий, під..атливий. 6. Подвоєння літер відбувається на місці пропуску в рядку в усіх словах рядка: А груп..а, гун..и, сюр..еалізм
Б ір..аціональний, контр..еволюціонер, еф..ект
В Іп..оліт, Інес..а, ка..са
Г бул..а, брут..о, нет..о
7. При чергуванні приголосних допущено помилку в словах рядка:
А туристський, каліцтво, багатство;
Б ткацький, скотарство, чеський;
В казахський, товариський, вінницький;
Г парижський, кавказький, провожати.
8. Прикметник із суфіксом -цьк- утвориться від іменників рядка:
А Рига, гагауз, Париж, Острог; Б Бахмач, чумак, грек, козак;
В юнак, товариш, ткач, узбек; Г Кривий Ріг, чех, люд, Запоріжжя.
9. Префікс з- пишеться в усіх словах рядка:
А ..повіщати, ..коротити, ..пекти, ..хибити;
Б ..крутити, ..терти, ро…казати, ро…питати;
В ..палахнути, ..казати, ...цідити, ..сипати;
Г ..бирати, ..вернути, ..шити, бе…страшний.
10. Літера е пишеться у всіх словах рядка:
А пр…мат, пр...бій, пр…зидент;
Б пр…губити, пр….кордонник, пр…мусити;
В пр….гіркий, пр….подобний, пр….стиж;
Г пр….мовляти, пр…парат, пр….землятися.
11. Подвоєння літер відбувається в усіх словах рядка
А шален…ий, жадан…ий, хрещен…ий,
Б військ…омат, воз…’єднати,
В несказан…ий, бажан…ий
Г л…яний, страшен…ий, кін…ий
12. Робота з текстом. Скільки орфографічних помилок допущено в тексті? Спишіть, виправивши помилки відповідно орфографічних норм.
А 12; Б 11; В 10; Г 9.
Поширенний в нашому краї і оспіванний у народі барвінок здавна. Значне місце як символ займав він в віруванях давніх словян, насамперед у Києвській русі. З тих пір вічно-зелений чагарничок назавжди ввійшов у побут, звичаї та обряди нашого народу.
13. Запишіть слова правильно.
Уман..ський, брукв..яний, мавп..ячий, буря..чи(н)я, подоро(ж)ю, (з-, с-)клеєні, (з-, с-)ціджений (пре-, при-)гарний, (пре-, при-)горілий, спагет..і, легат..о брут..о, ан..отація, ем..іграція.
14. Утворити прикметники від іменників за допомогою суфікса -ськ
Прага, Бахмач, Карабах, Балхаш, Мекка, Цюрих, Рига, Сиваш, Золотоноша, Овруч, Збараж казах.
15. Скласти і записати ювілейну промову.
Контрольна робота
Орфографічна норма
Тест
Варіант ІІ
1. Укажіть рядок, у якому літеру И на місці пропуску треба писати в усіх словах:
А л..б..диний, к...лих, л..ман, зас..нати;
Б відт..нати, здр..гатися, з..мля, л..жить;
В зат..хати, дост..гати, бр..нить. оз..рнутися;
Г ч..кання, прол..вати, дзв..нять, кр..жаний.
2. Апостроф треба писати в усіх словах рядка
А зав..язка, під..язиковий, бур..я; Б потьм..янілий, м..яч,тім..яний;
В від..ємний, заозер..я, під..ярок; Г роз..юшити, в..юн, гр..юкати. 3. У якому рядку не всі слова пишуться з м’яким знаком: А брен…кіт, дон…ка, нян…ка; Б снит..ся, косит…ся, лял…ці; В т…мяний, радіст…, с…міх; Г ган…ба, пісен…, близ…ко.
4. Спрощення в групах приголосних на письмі відбувається НЕ у всіх словах рядка:
А проїз..ний, хрус..нути, очис..ний ; Б влас…ний, зліс…ний, перс..ня;
В ус…ний, щас..ливий, під’їз…ний; Г кіс…лявий, невіс..ці, випус…ний.
5. Подвоєні літери треба писати на місці пропусків у всіх словах рядка:
А бездога..ий, страше..ий, студе..ий;
Б невблага..ий; орли..ий, ешело..ий;
В нездола́…ий, свяще…ик, віко…ий ;
Г бездога..ий, страше..ий, шале..ий.
6. З великої літери треба писати лише перше слово у власній назві
А С(с)ин Б(б)ожий; Б С(с)вяте П(п)исьмо;
В Д(д)іва М(м)арія; Г С(с)офїйський С(с)обор.
7. При чергуванні приголосних допущено помилку в словах рядка:
А ткацький, скотарство, чеський;
Б туристський, каліцтво, багатство;
В казахський, товаришський, вінницький;
Гкриворізький, кавказький, проводжати.
8. Прикметник із суфіксом -зьк- утвориться від іменників рядка:
А Рига, гагауз, Париж, Острог; Б Прага, чумак, грек, Буг;
В юнак, товариш, ткач, узбек; Г Кривий Ріг, чех, люд, Запоріжжя.
9. Префікс с- пишеться в усіх словах рядка:
А ..крутити, ..терти, ро…казати, ро…питати;
Б ..палахнути, ..казати, ...цідити, ..сипати;
В ..повіщати, ..коротити, ..пекти, ..хибити;
Г ..бирати, ..вернути, ..коїти, бе…страшний.
10. Літера и пишеться у всіх словах рядка:
А пр….мовляти, пр…парат, пр….землятися;
Б пр…губити, пр….кордонник, пр…мусити;
В пр….чинити, пр….буток, пр….стиж;
Г пр…мат, пр...бій, пр…зидент.
11. Помилку в поділі слова для переносу допущено в рядку:
А без’-язикий, сльо-зи, солом’я-ний; Б водо-грай, краї-на, найцін-ніше;
В багат-ство, хвой-ний, ку-льовий; Г че-сть, сер-йозний, приватиза-ція.
12. Позначте рядок, у якому всі слова треба писати через дефіс: А десяти/разовий, унтер/офіцерський, легко/атлетичний; Б м’ясо/молочний літературно/художній, жовто/гарячий;
В дерево/обробний, воєнно/стратегічний, свіжо/зрубаний;
Г науково/технічний, навчально/виховний, гіркувато/солоний.
13. Запишіть слова правильно.
(Пре-, при-)високий, (пре-, при-)мружений, (з-, с-) творення, чотирьох/ярусний, військово/зобов’язаний, на стежин..ці, брин..чати, моркв..яний, підрум..янений, без..ядерний, (л)ється, чес(т)ю, лю(т)ю, (Н, н)нобелівська (П,п)ремія.
14.Запишіть не разом або окремо зі словами.
Не/нависть, не/боязкий, а хоробрий, не/гаразд, не/мічний, не/впізнати, не/дозрілий, не/до/речі, не/ясний, а похмурий, не/любов, не/досягати, не/зайнятий справами, не/до/ладу, не/з’ясоване досі питання.
15. Скласти і записати ювілейну промову.