Контрольна робота по темі: « Обмін речовин та енергії в клітині»
В роботі розроблені різнорівневі завдання, для прерірки засвоєних знань з теми.
9 клас В.Соболь.
Контрольна робота по темі: « Обмін речовин та енергії в клітині»
Початковий рівень (3-бали)
ВИБЕРІТЬ ОДНУ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ
1. Метаболізм це :
а) синтез складних речовин із простіших
б) розщеплення складних речовин на простіші
в) упорядкованість структури й функцій клітини
г) процеси, що забезпечують перетворення речовин, енергії та інформації в клітині
2. Анаболізм це:
а) синтез складних речовин із простіших
б) розщеплення складних речовин на простіші
в) упорядкованість структури й функцій клітини
г) процеси, що забезпечують перетворення речовин, енергії та інформації в клітині
3. Катаболізм це:
а) синтез складних речовин із простіших
б) розщеплення складних речовин на простіші
в) упорядкованість структури й функцій клітини
г) процеси, що забезпечують перетворення речовин, енергії та інформації в клітині
4. Анаболічними процесами клітини НЕ є:
а) фотосинтез
б) хемосинтез
в) ділення клітини
г) біосинтез білків
5. Катаболічними процесами клітин НЕ є:
а) гліколіз б) біосинтез білків
в) бродіння г) клітинне дихання
6. Анаболізм це:
а) енергетичний обмін
б) активне транспортування речовин
в) пасивне транспортування речовин
г) пластичний обмін
СЕРЕДНІЙ РІВЕНЬ (3-бали)
7. За малюнками встановіть відповідність види мембранного транспорту речовин із їхніми назвами:
А - проста дифузія
Б - фагоцитоз
В – піноцитоз
Г – йонний насос
Д – екзоцитоз
Е – полегшена дифузія
Молюнки |
|
1.
|
2.
|
3.
|
4.
|
5.
|
6.
|
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|
|
|
|
|
|
8. Встановіть відповідність термінів та їх визначень.
Терміни Визначення
А. Гліколіз 1. Розклад органічних речовин без кисню
Б. Бродіння 2. Окиснення речовин без кисню
В. Анаеробне дихання 3. Окиснення речовин за участі кисню
Г. Аеробне дихання 4. Розщеплення глюкози
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
8. Встановіть відповідність рівнянь та процесів, що вони забезпечують.
Терміни Рівняння
А. Гліколіз 1. 2С3Н6О3 + 6О2 + 36Н3РО4 + 36АДФ → 6СО2 + 42Н2О + 36АТФ.
Б. Фотосинтез 2. С6Н12О6 + 2АДФ + 2Н3РО4 → 2С3Н6О3 + 2Н2О + 2АТФ. В. Аеробне дихання 3. 2NH3 + 3O2 → HNO2 + 2H2O + E
Г. Хемосинтез 4. 6СО2 + 6Н2О → С6Н12О6 + О2↑
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
Достатній рівень (3-бали)
9 . Складіть таблицю порівняння фотосинезу та хемосинтезу.
Ознака |
Фотосинтез |
Хемосинтез |
1. Хто відкрив |
|
|
2. Де відбувається |
|
|
3. Джерело енергії |
|
|
4. Пігменти |
|
|
5. Кисень виділяється чи поглинається |
|
|
6. Для яких організмів характерний |
|
|
7. Тип живлення |
|
|
8. Початкові речовини |
|
|
9. Біологічне значення |
|
|
Високий рівень (3 бали)
10. Чому в природі існують організми із різним типом живлення? Яке це має значення ?
Відповідь обґрунтуйте. Наведіть приклади.