Контрольна робота. Повторення. Текст. Речення. Слово

Про матеріал
Розробка містить 2 варіанти різнорівневих завдань, що допоможе перевірити набуті знання. Матеріал розрахований для учнів 5 класу НУШ
Перегляд файлу

Контрольна  тестова  робота

Повторення  вивченого  в  початкових  класах. Текст. Речення. Слово

Варіант 1

Початковий та середні рівні (по 0,5б.)

  1. Група  речень, об’єднаних  між  собою  темою, головною  думкою  та  граматично  називається

а) текстом;             б) абзацом;              в) планом  тексту.

      2. Тема  тексту – це

          а) те, чого  навчає  текст, що  схвалює  або  засуджує;

          б) його  зміст, те, про  що  в  ньому  розповідається;

          в) оцінка  предмета  чи  явища.    

      3.Короткий  послідовний  перелік  основних  питань  або  тем  тексту – це

          а) абзац;               б) план;                     в) мікротема.

      4. Речення, яке  несе  в  собі  найважливішу  інформацію  мікротеми, називається

         а) основним,           б) тематичним;               в) ключовим.

      5. Висловлення  про  події, що  відбулися ( відбуваються  чи  відбуватимуться)  у  певній  послідовності – це

         а) розповідь;             б) опис;             в) роздум.

      6. Частина  тексту, яка  об’єднана  однією  мікротемою  і  пишеться  з  нового  рядка  називається

        а) абзацом;             б) реченням;       в) планом  тексту.

     7. Укажіть  групу  слів, яка  складається  з  іменників

        а) трава, річка, порибалити;

        б) ковзанка, ялинка, сніговий;

        в) звук, швидкість, забарвлення.

    8. Особовим  займенником  є  виділене  слово  у  реченні

        а) А  злива  так  само  швидко  почала  відходити, як  надійшла.

        б) Невидимі  косарі  якось  ураз  підкосили  дощ.

        в) Він, зітхаючи, упав  на  поле  і  пагорби.

    9. Дієслово  у  формі  теперішнього  часу  вжито  в  реченні

        а) Нарешті  і  для  нього  прийшла  справжня  весна.

        б) Осінь, поки  непомітна, визирає  з  усіх  шпаринок.

        в) Кожен  ніжний  рух  сердечний   в  пісню  срібну  переллю.

    10. Правильно  визначено  частини  мови  у  рядку

         а) вербовий, зелений, гарячий – це  прикметники;

         б) приліт, водій, дружити – це  дієслова;

         в) я, ми, але – це  займенники.

    11. У  якому  рядку  всі  числівники  відповідають  на  питання  скільки?

         а) вісім, одинадцять, двадцятий;

         б) чотири, сімдесят, два;

         в) сорок, чотирнадцять, сотий.

 

    12. У  якому  рядку  записано  прислівники?

         а) від  мене, на  вікні, у  затінку;

         б) зимувати, зимонька, зимний;

         в) весело, добре, влітку.

Достатній рівень (по 1,5б.)

    13. Прочитайте  текст, визначте  його   тип  мовлення.

      Калина – гіллястий  кущ  або  невисоке  дерево  висотою 1,5 метри  з  сіро-бурою  корою  стовбурів  і  голими  гілками. Листя  темно-зелене, майже  голе. Суцвіття  на  верхів’ях   молодих  гілок  у  вигляді  мітли  з  6-8  промінцями, завширшки  5-10  сантиметрів. Цвіт  білий, плоди  у  вигляді  грона – червоні.

        а) опис;     б) розповідь;   в) роздум.

    14. Доберіть  до  тексту  заголовок, який  відповідає  його  темі

         а) Калина – символ  України;

         б) Кущ  калини;

         в) Калина – лікарська  рослина.

Високий рівень (по 1б.)

    15. Подані  речення  запишіть  у  такій  послідовності, щоб  вони  утворювали  текст

         а) І  захотілося  тому  вовкові  пити.

         б) Ту  річку  люди  прозвали  Вовчою.

         в) Звір  зупинився  і  почав  рити  яму.

         г) А  з  нього  потекла  вода.

         д) Якось  улітку  біг  балкою  вовк.

         е) Пізніше  утворилася  з  джерельця  річка.

         є) До  тих  пір  рив, поки  не  докопався  до  джерельця.

     16. Доберіть  до  тексту  заголовок.

     17. Визначте  тему  тексту

          а) розповідь  про  вовка, якого  мучила  спрага;

          б) розповідь  про  походження  назви  річки  Вовчої;

          в) розповідь  про  спекотне  літо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна тестова робота

Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово

Варіант 2

Початковий та середній рівні (по 0,5б.)

1. Текст – це

А) група слів, словосполучень і речень; 
Б)висловлювання, що складається з кількох речень
В)група речень, об’єднаних темою й головною думкою; 
Г) кілька мікротем.

   2.  Головна думка тексту – це

А)те, чого текст навчає, що схвалює або засуджує;
Б)те, про що в тексті розповідається;

В)висновок, який робить автор;                                

Г) головна мікротема.

3. Розрізняють такі типи мовлення

А) розповідь, повість, зачин, опис;                Б)опис, оповідання, доказ, роздум;

В) розповідь, опис, роздум, оцінка явища;    Г) роздум, вірш, висновок, розповідь.

4. Тема  тексту – це

а) те, чого  навчає  текст, що  схвалює  або  засуджує;

б)  його  зміст, те, про  що  в  ньому  розповідається;

в)  оцінка предмета  чи  явища

5. Частина  тексту, яка  об’єднана  однією  мікротемою  і  пишеться  з  нового  рядка  називається

А.  Абзацом;    Б. Реченням;     В. Планом тексту

6. У  якому  рядку  всі  числівники  відповідають  на  питання  скільки?

А. Вісім, одинадцять, двадцятий.

Б. Чотири, сімдесят, два.

В. Сорок, чотирнадцять, сотий.

7. Правильно закінчи подане речення.        Підмет і присудок – це

А. Головні члени речення;                                  

Б.  Однорідні члени речення;

В.  Другорядні члени речення;
8. За допомогою мовлення людина:
А. Спілкується з іншими людьми, висловлює свої думки в усній чи писемній формі;
Б.  Досягає успіху;
В.  Думає, мріє, розмірковує.

9.У якому рядку всі слова – іменники?

А. Шлях, канікули, розмова, садівник.

Б.  Колесо, Україна, шістнадцять, далеко.

В. Сяяти, щирий, край, шимпанзе.

10.Дієслово у формі теперішнього часу вжито в реченні

А. Рідна мати моя, ти ночей не доспала і водила мене у поля край села.

Б. Ми ніколи не забудемо наших героїв, які віддали життя за Україну.

В. Незабаром і в наших лісах зацвітуть квіти і трави.

Г. Україна мужньо бореться з ворогом вже понад 200 днів.

11. У  якому  рядку  записано  прислівники?

 А. Від  мене, на  вікні, у  затінку.

 Б. Зимувати, зимонька, зимний.

 В. Весело, добре, влітку.

12. Особовим  займенником  є  виділене  слово  у  реченні

 А.  А  злива  так  само  швидко  почала  відходити, як  надійшла.

 Б.  Невидимі  косарі  якось  ураз  підкосили  дощ.

 В.   Він, зітхаючи, упав  на  поле  і  пагорби.

Достатній рівень (по 1,5б.)

 13. Прочитайте  текст, визначте  його   тип  мовлення.

      Без кінця і краю зеленів степ під блакитним небом. Вітер гуляв по соковитій траві, по шовковій тирсі й котив хвилі аж до обрію, де вони зливалися з хвилями Дніпра. Степ цвів, ніби палахкотів від барвистих метеликів, джмелів, бджіл і комах. По зеленому полю ледь видно просувалися козацькі вартові.

         Чорним шляхом на цілу милю йшло військо. Воно вигравало полковими стягами, сотенними значками, козацькими жупанами, розшитими попонами, набірними вуздечками, білими султанами, срібними руків’ями шабель. Усе військо було на конях. У козаків блищали очі. Вони випромінювали радість, хоробрість і молодецьку відвагу.

         На Запорозьку Січ козаки поверталися з перемогою. Відбили вони охоту бусурманам нападати на українські землі.

   А.  Опис;     Б.  Розповідь;   В.  Роздум.

 14. Доберіть  до  тексту  заголовок, який  відповідає  його  темі

А. Український степ;

Б.  Козацьке військо;

В. Перемога козаків.

Високий рівень (по 1б.)

 15. Подані  речення  запишіть  у  такій  послідовності, щоб  вони  утворювали  текст

А. Пернаті, що мають це ім’я, дуже своєрідно добувають їжу.

Б. Людина здавна спостерігала за поведінкою птахів.

В. Саме завдяки цьому одного птаха назвали «косар».

Г. Така поведінка нагадує рухи косаря, який водить косою з боку в бік, викошуючи духмяну траву.

Д. Вони збираються на мілководді й, зануривши дзьоб у воду, рухають ним то в один бік, то в інший.

  16. Доберіть  до  тексту  заголовок.

  17. Визначте  тему  тексту

 А.  Розповідь  про  птахів, яких  мучила  спрага;

 Б.   Розповідь  про  походження  назви  птахів

 В.   Розповідь  про  спекотне  літо.

 

doc
Додав(-ла)
Наумова Галина
Додано
26 вересня 2022
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку