Контрольна робота з теми: « Пряма і непряма мова. Діалог»
Прізвище _________________________________ Число ____________________
І РІВЕНЬ (6б)
1. Пряма мова супроводжується:
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) відокремленими членами речення.
2. Розмова двох осіб – це:
а) пряма мова;
б) звертання;
в) діалог.
3. Пряма мова – це:
а) розмова двох осіб;
б) чуже мовлення, передане дослівно, без змін;
в) слова, синтаксично не зв’язані з членами речення.
4. Цитата, записана віршем:
а) береться в лапки;
б) не береться ніколи в лапки;
в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире.
5. Речення з непрямою мовою – це :
а) просте двоскладне речення;
б) складне речення;
в) просте односкладне речення.
6. Кожна репліка в діалозі:
а) береться в лапки;
б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;
в) виділяється комами.
7. Дослівний уривок з чийогось тексту або висловлювання на підтвердження думки – це:
а) діалог;
б) цитата;
в) звертання.
8. Пряма мова береться в:
а) лапки;
б) дужки;
в) не береться в лапки.
9. Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то ставимо після слів автора:
а) кому;
б) крапку;
в) двокрапку.
10. За метою висловлювання пряма мова є:
а) питальною;
б) розповідною;
в) розповідною, питальною, окличною.
11. Визначте схему даного речення:«Послухай, – каже Клим, – ти справді глузуєш?».
а) «П», – а.
б) «П, – а, – п?»
в) А: «П?».
12. Визначте схему даного речення: «Не проводжайте мене», – попросила Ліля рідних.
а) А: «П».
б) «П, – а, – п».
в) «П», – а.
ІІ РІВЕНЬ (3б)
1. Запишіть речення. Поставте розділові знаки.
1. Подумати тільки куди ми з тобою добрались сказала Тоня радісно тремтливим голосом На справжньому крейсері!
2. Ви були гордістю нашої школи сказав директор і додав Завжди радували гарними результатами з різних змагань.
3. Вже скоро загримить грім товариші говорив Брянський походжаючи по вогневій і задумливо помахуючи листівкою сказав Скоро скоро вдарять блискавиці під чужим небом.
4. Хай чабан усі гукнули за отамана буде!
5. Мати украдьки висушує очі кінцями хустки й наче виправдовується Ось повечеряємо і я наспіваю тобі колискових… Ти ж минулого разу просив.
6. Миколо Івановичу прошептав Петро он на березі горихвістка сидить Підійдемо ближче подивимось як спалахує у неї хвіст.
ІІІ РІВЕНЬ ( 3б)
(1б) Установіть відповідність між реченнями з цитатами і способами введення їх у текст:
А. Як пряма мова, за допомогою слів автора |
|
1. Панас Мирний писав, що «головна функція мови – комунікативна». |
Б. Як частина речення |
|
2. В. Криценко поставив дуже важливе питання «Хто ми в світі без рідного слова?» |
В. Наводиться неповністю |
|
3. Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі. |
Г. Як епіграф |
|
4. «Кожній освіченій людині треба вдумливо ставитися до слова, - писала Є.Чак» |
(2б) Переробіть речення, щоб пряма мова, непряма мова була, епіграф. |
|
5. Д.Павличко писав , що він син простого гуцула – лісоруба із Карпат.
|
“Не варто звинувачувати дитину в тому, що вона боїться темряви. Справжня трагедія – це коли доросла людина боїться світла.”, – Платон.