Контрольна робота " Пряма і непряма мова. Діалог"

Про матеріал
Матеріал містить завдання для перевірки знань учнів з теми " Діалог. Пряма і непряма мова". Завдання у формі тестів.
Перегляд файлу

 

Контрольна робота з теми: « Пряма і непряма мова. Діалог»

Прізвище _________________________________     Число ____________________

І РІВЕНЬ (6б)

1. Пряма мова супроводжується:

а) вставними словами;

б) словами автора;

в) відокремленими членами речення.

2. Розмова двох осіб – це:

а) пряма мова;

б) звертання;

в) діалог.

3. Пряма мова – це:

а) розмова двох осіб;

б) чуже мовлення, передане дослівно, без змін;

в) слова, синтаксично не зв’язані з членами речення.

4. Цитата, записана віршем:

а) береться в лапки;

б) не береться ніколи в лапки;

в) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире.

5. Речення з непрямою мовою – це :

а) просте двоскладне речення;

б) складне речення;

в) просте односкладне речення.

6. Кожна репліка в діалозі:

а) береться в лапки;

б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;

в) виділяється  комами.

7. Дослівний уривок з чийогось тексту або висловлювання на підтвердження думки – це:

а) діалог;

б) цитата;

в) звертання.

8. Пряма мова береться в:

а) лапки;

б) дужки;

в) не береться в лапки.

9. Якщо слова автора розривають пряму мову на межі двох речень, то ставимо після слів автора:

а) кому;

б) крапку;

в) двокрапку.

10. За метою висловлювання пряма мова є:

а) питальною;

б) розповідною;

в) розповідною, питальною, окличною.

11. Визначте схему даного речення:«Послухай, – каже Клим, – ти справді глузуєш?».

а) «П», – а.

б) «П, – а, – п?»

в) А: «П?».

12. Визначте схему даного речення: «Не проводжайте мене», – попросила Ліля рідних.

а) А: «П».

б) «П, – а, – п».

в) «П», – а.

 

 

 

 

 

 

ІІ РІВЕНЬ (3б)

1. Запишіть речення. Поставте розділові знаки.

1. Подумати  тільки  куди  ми з тобою добрались  сказала  Тоня  радісно  тремтливим голосом  На  справжньому  крейсері!

 

2. Ви  були  гордістю  нашої  школи  сказав  директор  і   додав  Завжди  радували гарними  результатами  з  різних  змагань.

 

3. Вже  скоро  загримить  грім  товариші  говорив  Брянський  походжаючи  по  вогневій  і задумливо  помахуючи  листівкою   сказав  Скоро  скоро  вдарять  блискавиці  під  чужим небом.

 

4. Хай  чабан  усі  гукнули  за  отамана  буде!

 

5. Мати украдьки висушує очі кінцями хустки й наче виправдовується Ось повечеряємо і я наспіваю тобі колискових… Ти ж минулого разу просив.

 

6. Миколо Івановичу   прошептав  Петро он на березі  горихвістка сидить  Підійдемо ближче    подивимось    як спалахує  у  неї  хвіст.

 

ІІІ РІВЕНЬ ( 3б)

 

 (1б) Установіть відповідність між реченнями з цитатами і способами введення їх у текст:

А. Як пряма мова, за допомогою слів автора

     

1. Панас Мирний писав, що «головна  функція мови – комунікативна».

Б. Як частина речення

 

2. В. Криценко  поставив дуже важливе питання «Хто ми в світі без рідного слова?»

В. Наводиться неповністю

 

3. Дім, у якому немає книг, подібний до тіла без душі.

Г. Як епіграф

 

4. «Кожній освіченій людині треба вдумливо ставитися до слова,  - писала Є.Чак»

 

 

 

(2б) Переробіть речення, щоб пряма мова, непряма мова була, епіграф.

 

5. Д.Павличко писав , що він син простого гуцула – лісоруба  із Карпат.

 

 

 

 

“Не варто звинувачувати  дитину в тому, що вона боїться темряви. Справжня трагедія – це коли доросла людина боїться світла.”, – Платон.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.5
Оригінальність викладу
3.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
3.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коваль Лариса
    погано сформульоване друге завдання третього рівня. незрозуміло, що в ньому вимагають від учня. як само треба переробити речення: з прямої мови в епіграф чи з непрямої? в першому завданні того ж самого рівня неможливо знайти речення під критерії варіанту (в). такого речення попросту немає.
    Загальна:
    3.0
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
8 жовтня 2021
Переглядів
25557
Оцінка розробки
3.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку