Контрольна робота № 1 з теми «Словосполучення. Речення. Головні й другорядні члени речення» (тести).
☑ навчальна: визначити рівень знань учнів про головні й другорядні члени речення;
☑ розвивальна: розвивати компетентності школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; розвивати логічне і аналітичне мислення; мовленнєві навички;
☑ виховна: виховувати любов до мови.
Внутрішньопредметні зв’язки: орфографія, пунктуація.
Міжпредметні зв’язки: виконання тестових завдань (формування ключової компетенції).
Тип уроку: урок перевірки компетентностей учнів із запропонованої теми.
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форми. Проведення інструктажу щодо їх виконання.
III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
► Завдання 1—8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Які є види речень за метою висловлювання?
А Окличні;
Б розповідні;
В неокличні.
2. Який серед перелічених членів речення є головним?
А Означення;
Б додаток;
В присудок.
3. На які питання відповідає обставина?
А Хто? що?;
Б де? коли?;
В який? чий?
4. У якому реченні виділене слово є означенням?
А Сонце вже ховалось за гори.
Б Узгір’я хмариною спускалось в море.
В Повіяв ранковий вітер.
5. У якому реченні присудок — складений іменний?
А Море знов стало спокійне.
Б Освітлений краєчок неба почорнів.
В Потім також раптом зникли сонце і вітер.
6. Яке речення є спонукальним?
А Нарешті прийшло літо!
Б Не бійтесь заглядати у словник.
В Синичко-сестричко, де твоє гніздечко?
7. У якому реченні виділене слово є додатком?
А Шумить, не стихає бурхливе море.
Б Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
В Вітер пісню співає стоголосо.
8. У якому словосполученні правильно виділене залежне слово?
А Утихло кругом;
Б співають півні;
В стоїть над водою.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А підмет
Б означення
В обставина
Г присудок
1 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
2 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
5 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
► Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Які є види речень за емоційним забарвленням?
А Спонукальні;
Б розповідні;
В окличні.
2. Який серед перелічених членів речення є другорядним?
А Підмет;
Б обставина;
В присудок.
3. На які питання відповідає підмет?
А Кого? що?;
Б хто? що?;
В що? де?
4. У якому реченні виділене слово є додатком?
А Летять у далекому вирії гуси.
Б Кожна травичка на своєму корені росте.
В Вишиває осінь золоті квітки.
5. У якому реченні присудок — складений дієслівний?
А Вдома і стіни гріють.
Б Із дерев спадають жовті ягідки.
В Він намагається зробити все добре.
6. У якому реченні правильно виділене означення?
А Задумалось глибоко поле.
Б А ми ту червону калину підіймемо.
В Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
7. Яке речення є спонукальним?
А Нарешті настали канікули!
Б Коли ти прийдеш?
В Усміхнися всім навколо.
8. У якому словосполученні правильно виділене головне слово?
А За новим столом;
Б квіти рожеві;
В мрій завжди.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А додаток
Б означення
В обставина
Г присудок
1 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
Оцінювання контрольного тесту
І - Варіант (відповіді, за кожну правильну - 1 бал)
ІІ - Варіант (відповіді, за кожну правильну - 1 бал)
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
► Які завдання були важкими? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
► Індивідуальне завдання з повторення вивченого.