Контрольна робота
Складне речення. Пряма мова. Діалог
Варіант 1
Початковий та середній рівні (по 0,5б)
1. Складним називають речення:
а) у якому одна граматична основа;
б) у якому є вставні слова, однорідні члени речення;
в) яке утворене з двох або кількох простих;
г) у якому є другорядні члени.
2. Частини складного речення можуть поєднуватися словами:
а) бо, тому що; б) на, під;
в) усе, не; г) під, для.
3. Висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін, називають:
а) простим реченням; б) прямою мовою; в) словами автора; г) вставними словами.
4. Речення «Васильку, го-о-в! А йди сюди!» — гукнув з подвір'я батько побудоване за схемою:
а) А: «П »; б) «П », — а; в)«П!» — а; г) А:«П!».
5. Садок потонув у чистому ранковому повітрі, зверху лилася на нього золота сонячна хвиля є реченням:
а) із прямою мовою; б) зі вставним словом; в) складним; г) простим
6. Пряма мова береться у:
а) дужки; б) лапки; в) тире з обох боків; г) квадратні дужки.
7. Визначити рядок, у якому міститься продовження речення Діалог – це…
а) особливий різновид чужого мовлення; б) точно відтворений чужий вислів;
в) розмова двох чи кількох осіб; г) чуже мовлення, уведене автором розповіді в текст.
8. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) « Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;
б) Я запитав товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;
в) «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає Василь Симоненко.
9. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) «Як гарно»! – сказала сестра;
б) На плакаті написано: «Дружіть з книгою!»;
в) « Я піду на річку ловити рибу» - сказав Олег.
10. Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: «П?»:
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;
б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі .
11. Вкажіть схему, яка відповідає реченню Котра година запитує Михайлик:
а) А: «П?»; б) «П», - а; в) «П?» - а.
12. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Учитель природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;
б) « Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;
в) « Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.
Достатній рівень (по 1,5 б.)
13. Установіть відповідність між реченнями та їх схематичним зображенням (розділові знаки пропущено)
Речення
На плакаті було написано Дружіть із книгою!
Ніщо так не красить людину подумала Ярославна як натхнення
Завтра будемо працювати у саду повідомив учитель природознавства
Що, серйозно здивувався Максим І таке може бути
Схематичне зображення
А) “П.м.”, - с.а. Б) С.а: “П.м.”
В) “П.м?, - с.а. - П.м” Г) “П.м., - с.а., - п.м.”
14. Установіть відповідність між різновидом речення та прикладом
Приклад:
А) речення складне Б) з однорідними членами
В) вставне слово Г) звертання
Високий рівень (по 1б.)
15. Спиши речення. Розстав розділові знаки. Накресли схему.
Чайки сідають на воду сказала жінка і посміхнулася.
16. Спиши речення. Розстав розділові знаки, підкресли головні та другорядні члени.
Поблизу росли золоті явори але ніхто не бачив білих беріз.
17. Розставте розділові знаки при діалозі:
Мамо а Зайчик - Побігайчик боїться Кози перебиває Павлик материну казку.
Боїться боїться моя дитино відповідає матуся.
Мамо нащо та погана Коза – Дереза знов питає Павлик.
Так Бог дав сину гомонить мати далі
Контрольна робота
Складне речення. Пряма мова. Діалог
Варіант 2
Початковий та середній рівні (по 0,5б.)
1. Діалогом називають:
а) речення із прямою мовою; б) розмову двох осіб;
в) складне речення; г) речення зі звертанням.
2. Частини складного речення можуть поєднуватися за допомогою:
а) тільки інтонації; б) сполучників, сполучних слів, інтонації;
в) тільки сполучників; г) сполучних слів та інтонації.
3. Речення І сказали товариші: «Хліб без пісні —життя без душі» побудоване за схемою:
а) «П?» — а. б) А: «П ». в) «П!» — а. г) А: «П!»
4. Я не сидів у скелі, коли дуби валились вікові є реченням:
а) із прямою мовою; б) зі вставним словом; в) складним; г) простим.
5. Вже червоніють помідори, і ходить осінь по траві є реченням:
а) із прямою мовою; б) зі вставним словом; в) складним; г) простим.
6. Перед кожною реплікою діалогу ставимо:
а) кому; б) лапки; в) двокрапку; г) тире.
7. Визначити рядок, у якому міститься продовження речення Пряма мова – це…
а) розмова однієї особи;
б) висловлювання якоїсь особи, передане дослівно, без змін;
в) розмова двох чи кількох осіб;
г) чуже мовлення, уведене автором розповіді в текст.
8.Чуже мовлення, передане дослівно, називається:
а) діалогом; б) прямою мовою; в) цитатою.
9. Вкажіть речення з прямою мовою( розділові знаки пропущено):
а) Життя в неволі нічого не варте відказав Максим;
б) Наша дума, наша пісня не вмре, не загине;
в) На сизих луках скошено траву.
10. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Учитель природознавства сказав – «Завтра ми будемо працювати в саду;
б) « Ой, яка чудова українська мова!» - захоплено писав поет Олександр Підсуха;
в) « Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярослава.
11. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) «Це я, ваш Пірат,» - гавкав він крізь сльози;
б) «Оксано, тікаймо!» - рішуче прошепотіла до неї Олеся;
в) Іван сказав – «З тобою мова буде потім».
12. Вкажіть речення, яке відповідає схемі «П», - а:
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає; б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі .
Достатній рівень (по 1,5б.)
13. Установіть відповідність між різновидом речення та прикладом
Приклад:
А) речення складне Б) з однорідними членами
В) вставне слово Г) звертання
14. Установіть відповідність між реченнями та їх схематичним зображенням (розділові знаки пропущено)
Речення
Схематичне зображення
А) “П.м.”, - с.а. Б) С.а: “П.м.”
В) “П.м, - с.а. - П.м?” Г) “П.м., - с.а., - п.м.”
Високий рівень (по 1б.)
15. Спиши речення. Розстав розділові знаки. Накресли схему.
Христя питає чоловіка Чи не час вже обідати.
16. Спиши речення. Розстав розділові знаки, підкресли головні та другорядні члени.
Достигла нива колосиста і зріють яблука в саду.
17. Поставте розділові знаки при діалозі:
Давай зробимо підводного човна раптом каже Олег.
Давай . А з чого не задумуючись ,кажу я.
Із старої напівзатопленої верби пропоную я.
Олег подумав і запитав А як