Контрольна робота "Складнопідрядне речення"

Про матеріал
Урок з української мови за темою "Контрольна робота. Складнопідрядне речення" 9 клас. Тестові завдання. Мета: перевірити рівень засвоєння учнями знань з теми , уміння використовувати здобуті знання під час виконання завдань різних видів; розвивати навички логічного мислення, самостійність, уважність; виховувати повагу до рідної мови
Перегляд файлу

Складнопідрядні речення, 9 клас

 

ТЕСТ

 

І варіант

 

Початковий рівень ( по 1 б.)

 

1. Укажіть складнопідрядне  речення з означальною частиною:

А). Тут вони саме прибули до братства, що на Подолі.

Б). Не думав же я й не гадав, щоб кияне пошановали отак мою старість.

В). А подорожні були якось смутнії.

Г). Чорногорець зараз кинувся до свого побратима, а Леся до Петра.

 

     2. Укажіть складнопідрядне  речення з означальною частиною:

А). Ніхто б не сказав, що вониідуть у гості до веселого пана Череваня.

Б). Усі так і загорілись, бо міщане вже давно на городове козацтво да на старшину важким духом дихали.

В). Хіба ж ви не бачите, що не всі в хаті?

Г). Налетять зозулі, що нас не забули…

 

3. Укажіть складнопідрядне  речення зі з’ясувальною частиною:

А). А Черевань був тяжко грошовитий да й веселий пан із козацтва, що збагатилось за десятилітню війну з ляхами.

Б). Де в світі видано, щоб увесь люд жив при однаковому праві?

 В). Сьогодні народивсь у мене такий лицар, що аж земля затрусилась.

 Г). Так, поринаючи та крутячись, мов не перед добром, запорожці перекликались через дорогу, як хижії орли, і повели таку розмову, що в наших прочанок і душі не стало.

 

Середній рівень ( по 1 б.)

 

4. Укажіть складнопідрядне  речення зі з’ясувальною частиною:

А). Я так отощав, не ївши зранку, що й радуватись не здужаю.

Б).Там нам дадуть таких вареників, що всяке горе на душі одлигне.

В). Я знаю, що він шаблею ворочає лучче, ніж язиком.

Г). Не доведе вас до добра  така політика, щоб меншого на старшого підпирати?

 

5. Складнопідрядним з підрядною частиною міри і ступеня є речення:

А). Пташки співали і свистали усюди по гаю так голосно та гарно, що все кругом неначе усміхалось.

Б). Ту славу, тії злигодні вибила нам із голови безбожна татарва, як уломився Батий у твої Золоті ворота.

В). Жодною мірою не вдержиш їх, як зачують запорожців.

Г).Нехай мені ніхто не доказує, що я не справивсь із запорожцем Туром!

 

 

6. Складнопідрядним з підрядною частиною місця є речення:

А). Я вас навчив би боронити, що одвоювали вам козаки.

Б). Велика церква, що прописана в літописях «небесі подобною», зруйнована була по вікна.

В). Скоро й ми підем, де батьки і діди наші.

Г). Казали запорожці, що все порівну між миром поділять.

 

Достатній рівень ( по 3 б.)

 

7.  Установіть   відповідність щодо місця підрядного речення стосовно головного:

 

1.  Перед головним;               А). Коли Соломія примостилася на плоті, Остап одіпхнув його                                    

                                                       од берега.

2.  У середині головного;       Б). Ти чуєш, як хвилі клекочуть і вже не вертають назад.

3.  Після головного.                В). Двері, із яких вийшли старшокласники, були відчинені.

                                                  Г). Мама Іллі Святослава плела маскувальні сітки для

                                                         військових.

8.  Визначте вид підрядного речення, накресліть схему.

    Молоді, чорняві скрипалі позакидали назад голови, так що на них ледве держались шапки.

 

Високий рівень ( 3 б.)

 

9. Складіть невеликий  роздум на тему « Яким я уявляю своє майбутнє», використовуючи різні види складнопідрядних речень.

 

 

ІІ варіант

 

Початковий рівень ( по 1 б.)

 

  1. Складнопідрядним з підрядною частиною часу є речення:

А). По полю пооставались тільки гуляки, що на радощах понаймали музики да й водяться з ними купами, танцюючи.

Б). Ховайтесь, вражі діти, заздалегідь по запічках, поки не здобулись лихої години.

В). Вибрикайсь на волі, коли дуже розжирів на товариському хлібі!

Г). Нічого не скаже, бо я вже тепер вольний козак.

 

        2. Укажіть складнопідрядне речення:

 А). Схід уже червонів, але навколо ще стояла пітьма.

 Б). Колос, викупаний сонцем, уклоняється ниві.

 В). У парку є одна стежина, де ходила ти.

 Г). За хвилину всі розійшлися, і тільки сповнені радості очі прикипіли до вікна.

 

  1. Складнопідрядним з підрядною частиною причини є речення:

А). Хоть же князь Олелькович Симеон підняв її знов із руїн, тілько далеко їй було до стародавньої ліпоти.

Б). Тепер би дорого дали ми, щоб їх уздріти!

В). Од Самари до Глухова вся старшина зове мене гетьманом, бо в Козельці на раді всі полковники, осаули, сотники, всі значні козаки присягли мене слухати.

Г). А їм, окаянним, хочеться взяти мене живцем, щоб поглумитись так, як над Наливайком і іншими бідолахами.

Середній рівень ( по 1 б.)

 

4. Складнопідрядним з підрядною частиною мети є речення:

А). Хоче, кажуть, з гармат бити, як не по його рада станеться.

Б). Звеліла їхати швидше, щоб наздогнати своїх.

В). Коли ми помогли кому злізти на гетьманський стіл, дак зуміємо і зі столу зопхнути!

Г). Як проганяв я ляхів з України да одбивавсь од Юруся, то він із своїм німим чорногорцем визволяв мене не раз із великої біди.

 

5. Складнопідрядним з підрядною частиною умови є речення:

А). Бідний козак таївсь од усіх із своїм коханням, бо всяк тілько б із його насміявся.

Б). Одчепившись ото Черевань од запорожців, насилу оддихавсь, щоб промовити слово.

В). Коли б я був не жонатий, то зараз би пішов у запорожці!

Г). Як же ото огласили запорожці Брюховецького гетьманом, то зараз і порідшало трохи на раді.

 

6. Знайдіть речення, в якому підрядна частина стоїть в середині:

  А) Де праця, там і пісня.

  Б) Найбільш суворим і об’єктивним суддею, чий вирок вирішує долю будь –

        якої теорії, є всесильний час.

   В) Ріка в бігу аж до самісінького моря прозора вся, хоч з берегів і каламуть.

 

Достатній рівень ( по 1,5 б)

7. Установити відповідність між реченням і сполучником (сполучним словом), пропущених у них.

 1. що;             А). Спинюся я і довго буду слухать,… бродить серпень по землі моїй.

 2. як;               Б). І прийде той,…образ я носила з піснями вкупі серденьку моєму.

 3. чий;             В). Піди туди,… кличе серце і обов’язок.

 4. щоб.            Г). Пташки,…влітку так співали, у ірій вже поодлітали.

                         Д). …жить, ні в кого права не питаюсь.

8. Визначте вид підрядного речення, накресліть схему.

   Я для пісні вікно розчинив, щоб вона залила мою душу весною.

                                                     Високий рівень ( 3 б)

9. Складіть невеликий  роздум на тему « Яким я уявляю своє майбутнє», використовуючи різні види складнопідрядних речень.

 

Відповіді

І варіант

ІІ варіант

1-А

1-Б

2-Г

2-В

3-Б

3-В

4-В

4-Б

5-А

5-В

6-В

6-Б

7.

1-А

2-В

3-Б

7.

1-Г

2-А

3-Б

4-Д

8.[   ], (так що) – підрядн. наслідку

8. [  ], (щоб) підрядн. умови

 

 

 

doc
Додано
17 грудня 2023
Переглядів
5534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку