Підсумкова контрольна робота
з української мови за І семестр
учня/учениці 9 класу
_______________________________________
(Завдання 1 -12 – по 0,5б., 13 – по 1,5б.)
1. Речення зі складеним іменним присудком представлене в рядку
А Інформація – це послідовність аудіальних і візуальних символів.
Б У США кіноіндустрія почала швидко розвиватись з появою Голлівуду.
В Протягом «золотого століття» Голлівуду кожна студія спеціалізувалася на виробництві фільмів певного жанру
Г Хороший слоган легко запам’ятовується.
2. Укажіть просте ускладнене речення.
А Сьогодні ми живемо в світі, який залежить від технологій.
Б Важливу інформацію потрібно викладати в максимально коротких абзацах.
В Сучасні музичні кліпи – засоби маркетингу.
Г Преса – сукупність масових періодичних видань, призначених для масового читача.
3. Речення «Журнал відрізняється від газети форматом випуску, обсягом публікованих матеріалів, довшим циклом випуску» ускладнене
А однорідними членами
Б відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом
В однорідними членами та відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом
Г прикладкою (різновидом відокремленого означення).
4. Пунктуаційну помилку допущено у реченні
А Відстоюйте свою думку, не ображаючи співрозмовників.
Б У давньому Єгипті з’явилася перша реклама – інформація на папірусі про продаж раба.
В Легковимовний слоган короткий, зрозумілий сподобався замовнику.
Г У рекламі, окрім тексту, мають бути фотографії.
5. Речення з прямою мовою «Комп'ютер потрібен, щоб служити людині сказала якось Г. Метьюсоу Не потрібно, щоб людина служила комп'ютеру» відповідає схемі (розділові знаки у реченні вилучено)
А Са: «Пм». |
В «П, – а: – П». |
Б «Пм, – са. – Пм». |
Г «Пм», – са.
|
6. Укажіть неправильне твердження
А Цитата може бути оформлена як пряма мова.
Б Епіграф записується без лапок.
В Вірш, записаний у вигляді строфи, береться у лапки.
Г Цитата – дослівне передавання чиїхось слів для підтвердження думки.
7. Складне речення представлене у варіанті
А Картини живуть своїм власним життям, народженим душею художника (Вінсент Ван Гог).
Б Займатися мистецтвом неможливо без постійних тренувань і розвитку (Демокріт).
В Мистецтво не підробляє і не замінює реальний світ, а пояснює його, розширює і продовжує (К.Ф. Юон)
Г Мистецтво ревниве: воно вимагає, щоб людина віддавалася йому повністю (Мікеланджело Буонарроті)
8. Протиставним сполучником поєднані частини складного речення у рядку
А Життя коротке, а мистецтво – вічне (Гіппократ).
Б Або усамітнення вимагає мистецтво, або воно веде у натовп.
В Я – лише бідний художник, і пензель – це засіб для вираження, вкладений у руки небом (П. Сезанн).
Г Ані картини не дивували його, ані музика не торкала струн душі.
9. У реченні «Досвід є знання одиничного, а мистецтво – знання загального (Аристотель)» представлені смислові зв’язки
А зіставлення;
Б протиставлення;
В одночасності
Г причинно-наслідкові
10. Визначте кількість частин у реченні: «Фальшива нота, зіграна невміло, - це просто фальшива нота, а фальшива нота, зіграна впевнено, - це імпровізація (Бернар Вербер)».
А 1
Б 2
В 3
Г 4
11. Тільки тире на місці крапок можна поставити у реченні
А Перед світанком художник побачив за вікном чудовий краєвид … і його фантазія враз прокинулася.
Б Я починаю з ідеї… і потім це стає чимось ще (П. Пікассо)
В Художники користуються фарбами… але пишуть вони почуттями (Жан Шарден).
Г Дайте мені музей… і я заповню його (П. Пікассо).
12. На місці крапок у запропонованому реченні треба поставити: «Ейфелева вежа створювалася в якості тимчасового експоната і Ейфель не розраховував на її довготривале існування».
А кому
Б тире
В крапку з комою
Г не треба жодного розділового знаку.
13. Поширте речення «Перевіряйте інформацію»
- відокремленим означенням
- відокремленою обставиною.
Уведені в речення відокремлені члени підкресліть відповідно до їх синтаксичної ролі.
14. Подане речення запишіть як речення з прямою мовою, побудувавши його так, щоб слова автора переривали пряму мову.
Технології – це всього лише інструмент (Білл Гейтс).
15. Перетворіть прості речення на складносурядні:
Ти домалював і знову хочеш творити.
Після тривожного дня сьогодні хлопець був, на диво, спокійний.
16. Складіть складносурядні речення із зв’язками
одночасності;
чергування подій, явищ. До кожного речення складіть схеми.