Підсумкова контрольна робота з української мови за І семестр, 9 клас (сімейне навчання)

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота з української мови за І семестр розрахована для учнів 9 класу, які навчпаються за сімейною формою навчання.
Перегляд файлу

Підсумкова контрольна робота

з української мови за І семестр

учня/учениці  9  класу

_______________________________________

 

(Завдання 1 -12 – по 0,5б., 13 – по 1,5б.)

1. Речення зі складеним іменним присудком представлене в рядку

А Інформація – це послідовність аудіальних і візуальних символів.

Б У США  кіноіндустрія почала швидко розвиватись з появою Голлівуду.

В Протягом «золотого століття» Голлівуду кожна студія спеціалізувалася на виробництві фільмів певного жанру

Г Хороший слоган легко запам’ятовується.

 

2. Укажіть просте ускладнене речення.

А Сьогодні ми живемо в світі, який залежить від технологій.

Б Важливу інформацію потрібно викладати в максимально коротких абзацах.

В Сучасні музичні кліпи – засоби маркетингу.

Г Преса – сукупність масових періодичних видань, призначених для масового читача.

 

3. Речення «Журнал відрізняється від газети форматом випуску, обсягом публікованих матеріалів, довшим циклом випуску» ускладнене

А однорідними членами

Б відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом

В однорідними членами та відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом

Г прикладкою (різновидом відокремленого означення).

 

4. Пунктуаційну помилку допущено у реченні

А Відстоюйте свою думку, не ображаючи співрозмовників.

Б У давньому Єгипті з’явилася перша реклама – інформація на папірусі про продаж раба.

В Легковимовний слоган короткий, зрозумілий сподобався замовнику.

Г У рекламі, окрім тексту, мають бути фотографії.

 

5. Речення з прямою мовою «Комп'ютер потрібен, щоб служити людині сказала якось Г. Метьюсоу Не потрібно, щоб людина служила комп'ютеру» відповідає схемі (розділові знаки у реченні вилучено)

А Са: «Пм».

В «П, –  а: –  П».

Б «Пм, – са. – Пм».

Г «Пм», – са.

 

6. Укажіть неправильне твердження

А Цитата може бути оформлена як пряма мова.

Б Епіграф записується без лапок.

В Вірш, записаний у вигляді строфи, береться у лапки.

Г Цитата – дослівне передавання чиїхось слів для підтвердження думки.

 

7. Складне речення представлене у варіанті

А Картини живуть своїм власним життям, народженим душею художника (Вінсент Ван Гог).

Б Займатися мистецтвом неможливо без постійних тренувань і розвитку (Демокріт).

В Мистецтво не підробляє і не замінює реальний світ, а пояснює його, розширює і продовжує (К.Ф. Юон)

Г Мистецтво ревниве: воно вимагає, щоб людина віддавалася йому повністю (Мікеланджело Буонарроті)

 

8. Протиставним сполучником поєднані частини складного речення у рядку

А Життя коротке, а мистецтво – вічне (Гіппократ).

Б Або усамітнення вимагає мистецтво, або воно веде у натовп.

В Я – лише бідний художник, і пензель – це засіб для вираження, вкладений у руки небом (П. Сезанн).

Г Ані картини не дивували його, ані музика не торкала струн душі.

 

9. У реченні «Досвід є знання одиничного, а мистецтво – знання загального  (Аристотель)» представлені смислові зв’язки

А зіставлення;

Б протиставлення;

В одночасності

Г причинно-наслідкові

 

10. Визначте кількість частин у реченні: «Фальшива нота, зіграна невміло, - це просто фальшива нота, а фальшива нота, зіграна впевнено, - це імпровізація (Бернар Вербер)».

А 1

Б 2

В 3

Г 4

 

11. Тільки тире на місці крапок можна поставити у реченні

А Перед світанком художник побачив за вікном чудовий краєвид … і його фантазія враз прокинулася.

Б Я починаю з ідеї… і потім це стає чимось ще  (П. Пікассо)

В Художники користуються фарбами… але пишуть вони почуттями (Жан Шарден).

Г Дайте мені музей… і я заповню його (П. Пікассо).

 

12. На місці крапок у запропонованому реченні треба поставити: «Ейфелева вежа створювалася в якості тимчасового експоната і Ейфель не розраховував на її довготривале існування».

А кому

Б тире

В крапку з комою

Г не треба жодного розділового знаку.

 

13. Поширте речення «Перевіряйте інформацію»

- відокремленим означенням

- відокремленою обставиною.

Уведені в речення відокремлені члени підкресліть відповідно до їх синтаксичної ролі.

14. Подане речення запишіть як речення з прямою мовою, побудувавши його так, щоб слова автора переривали пряму мову.

Технології – це всього лише інструмент  (Білл Гейтс).

 

15. Перетворіть прості речення на складносурядні:

      Ти домалював і знову хочеш творити.

      Після тривожного дня сьогодні хлопець був, на диво, спокійний.

       

16. Складіть складносурядні речення із зв’язками

      одночасності;

      чергування подій, явищ.  До кожного речення складіть схеми.

 

 

docx
Додано
19 грудня 2023
Переглядів
1338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку