Контрольна робота з теми: "Складнопідрядні речення" Тест

Про матеріал
Контрольна робота "Складнопідрядні речення" складена у формі тестів з вибором однієї правильної відповіді, завданнями на відповідність, а також містить завдання, які потребують розгорнутої відповіді. Більшість тестових завдань, використаних у роботі, взято із завдань ЗНО попередніх років.
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми:  “Складноспідрядне речення”          9 клас 

                                             (Тести)

 

Завдання 1- 9 - 1 б. за кожне завдання.

Вибрати ОДНУ правильну відповідь.

 

1. Визначте складнопідрядне речення

    А) І серцю дано не бідніти, і думам не дано всихать. 

    Б) І горобці, неначе з-за куліс, упали табуном на просо. 

    В) Здається, часу і не гаю, а не встигаю, не встигаю! 

    Г) Треба знати, чим землю засівати. 

 

2. Визначте складнопідрядне речення, в якому підрядна частина стоїть перед головною (розділові знаки опущено)

    А) А я люблю як у вечірній час сопілка заспіває переливна.

    Б)Доки грім не гряне ледачий не встане. 

    В) Красива осінь вишиває клени червоним жовтим срібним золотим. 

Г) На Україну подивлюсь і любо серце відпочине.

 

  1. Визначте схему, якій відповідає речення(розділові знаки опущено):

Усіх  хто живе в Україні має об’єднувати в суспільство українська мова    

А) (   ), [   ].         

     Б) [   ], [   ].          

     В) [   , (   ),   ].          

     Г) [   ], (   ).

 

4. Підрядна частина поєднується з головною сполучним словом  у реченні:

А) Оксана довго міркувала, що подарувати сестрі на день народження

Б) Можна сподіватися на те, що концерт Патрісії Каас в Україні ще відбудетьс

В) Край дороги, якою їхали вершники, густо цвіли ромашки.

Г) Мліла під блакитним небом земля, яка напоєна була життєдайним теплом весняного сонця

5 Складнопідрядним з підрядним причини є речення:

АКоли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.

БНіч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.

ВЛюблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.

ГДень такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.

ДЗдалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.

 

 

6. Знайдіть речення, яке є відмінним від інших:

А Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Б Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

В Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

Г Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Д Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.

 

7 Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини

 "У неділю ми обов'яково поїдемо до Києва..." додати

А незважаючи на люті морози.

Б якщо купимо квитки на потяг.

В бо вже скучили за рідним містом.

Г так що неодмінно відвідаємо Лавру.

Д щоб краще дізнатися історію столиці.

 

8 Неправильно побудовано речення:

А Завжди будуть питання, на які людство, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.

Б Першим розповів європейцям про Єгипет мандрівник та історик Геродот.

В За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток.

Г Письменник розповідає про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.

Виконайте завдання на відповідність -  1 б за кожне правильно виконане завдання     

(0,25 за кожну відповідь).

9. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та його видом

З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах

1 означальне

2 з’ясувальне

3 обставинне часу

4 обставинне умови

А Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.

Б Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?

В Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.

Г Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці.

Д Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво.

Виконайте завдання, яке потребує розгорнутої відповіді.

  1. Розставте розділові знаки. Підкресліть граматичні основи. Вкажіть вид цього складнопідрядного речення.

 

Повінь добрих почуттів затоплює вчителя  коли він чує  як довірливо тулиться до нього дитина (М. Стельмах).

 

 

  1.  Зробіть синтаксичний розбір речення, накресліть схему до нього

Завдання оцінюється у 2 б.

Велике діло  коли людина має чисте сумління коли ніякі тіні не каламутять не забруднюють душу (М. Стельмах).

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2023
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку