Контрольна робота
9 клас
Складнопідрядне речення.
І варіант.
Завдання 1- 7 по 1 балу
1.Укажіть складнопідрядне речення.
А)Що ж такого утнула тоді розгнівана баба Оришка?
Б)Як понаїдаються тих п’яних вишень, що ваш прадід вирощував!
В)Зелені майже не видно, та й тяжко їй тут рости!
Г)Мети досягнуто: першу зневагу до ідеальної красуні посіяно.
2.Указати складнопідрядне речення з підрядною з’ясувальною частиною.
А)Думаєш, твої ратиці справді найкращі?
Б)Ти чудово знаєш, що не пожартувала!
В)Змочуєш у валер’янці ,яку вони обожнюють?
Г)Таке враження, мовби її вчора було принесено в жертву.
3) Указати складнопідрядне речення з підрядною означальною частиною.
А)І це ще один знак, що Росяна задумала нечисте!..
Б)Дозволив користуватися, скільки захоче!
В)Не знала, куди посадити від щастя!
Г)Не чула вже продовження пісні, бо світ перед Софійчиними очима вертівся дзигою.
4.Указати складнопідрядне речення з підрядною умови.
А)То він зрадів і сам поставив умови, що прибутки поділимо навпіл!
Б)Якби хотіла, іще першого дня назбирали б!
В)Ти навіть не уявляєш, яка я тобі вдячна!
Г)Але ж я сама чула, як вона тебе причарувала!
5.Указати складнопідрядне речення з підрядною мети.
А)Коли обличчя було майже готове, Софійчина рука раптово завмерла.
Б)Лексус і далі їде вздовж лісосмуги, через яку проглядається поле й дивна парочка.
В) У дверях наткнулася на бабу Валю, яка, провівши гостя, дивилася йому вслід.
Г)Повезу до колег у столицю, щоб докладно вивчили!
6.Указати складнопідрядне речення з підрядною причини.
А)Зважилася нарешті запитати про те, що муляло дуже давно.
Б) Це добре, бо для вирішального бою потрібно ще й палати люттю до ворога.
В)Бабуся вказала на на особу, що, вихиляючись, заходила у двір.
Г) Не боїшся, що може бути пізно?
7.Указати речення ,де підрядна частина стоїть перед головною( розділові знаки пропущені)
А) Згадала хлопця за яким шкодуєш насправді?
Б)Але ж Сашко попросив що його для тебе нема вдома.
В)Ну відбити можна того хто відбивається!
Г) Коли з тобою ніколи не дивлюся на черевички й серванти!
8.Списати речення. Розставити пропущені розділові знаки. Підкреслити граматичні основи. Накреслити схеми речень. Дати загальну характеристику (2бали.)
Те чого найбільше хотів ти вже мені подарувала.
Хутенько висадив у дворі замкового дубочка який у кімнатному горщику розрісся мало не на все вікно.
9.Написати невеликий твір на тему « Навчання – важлива справа»,використовуючи складнопідрядні реченя. Вказати вид використаних складнопідрядних речень.