Контрольна робота «Складнопідрядні речення з підрядними означальними, з’ясувальними та обставинними частинами. Складнопідрядні речення з кількома підрядними частинами» у 9 класі
1. Установіть відповідність
1…працював, хоч… А обставинне допустове
2…прийшла, щоб… Б обставинне міри й ступеня
3…зіщулився, бо… В обставинне мети
4…напишу, якщо… Г обставинне причини
Д обставинне умови
2. Установіть відповідність
1 Проспівай мені ту пісню, що… А обставинне допустове
2 Було холодно, дарма що… Б обставинне порівняльне
3 Не знає спокою, хто… В обставинне наслідку
4 Вода в Дніпрі піднялася, так що… Г означальне
Д з’ясувальне
3. Установіть відповідність
1 означальне А Народ, що не знає своєї історії, є народом сліпців.
2 з’ясувльне Б Я сідаю на горбик зігрітий, щоб ключі журавлині зустріти.
3 обставинне наслідку В Струни чекають, щоб пальці торкнулися їх.
4 обставинне мети Г Дарма що сніг хрумкотить під ногами, весна своє бере.
Д Дощ тут випав менший, так що ледве прибив пилюку.
4. Виділене слово є сполучником у реченні
А Де кров текла козацькая, трава зеленіє.
Б Куди серце летить, туди й око глядить.
В Хоча була північ, спати не хотілося.
Г Звідки казка, звідти й ласка.
5. Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченнях
А Не писав я через те, що був у дорозі.
Б Усі тоді зрозуміли, що спізнилися на потяг.
В Це давній спів громів, що відгриміли.
Г Розкажи мені, моя сестро, що маю робити?
6. Поставити розділові знаки в реченнях; визначити типи підрядних частин і типи підрядності
А з підряд. означальним А однорідна підрядність
Б з підряд. з’ясувальним Б неоднорідна підрядність
В з обстав. умови В послідовна підрядність
Г з обстав. часу Г змішаного типу
Д з обстав. способу дії
Ж з обстав. порівняльним
1. Здається що сама земля горить по обріях тривожним світлом що виповнює всю степову ніч.
2. Коли ми йшли удвох з тобою вузькою стежкою по полю я гладив золоте колосся як гладить милому волосся щаслива наречена.
7. Накреслити схему й дати характеристику речення (знаки пропущено):
Коли пригріє тепле сонечко я насолоджуюся тим як у небі весело шугають ластівки і співають жайвори.
8. Записати речення, поставити знаки, підкреслити центри, накреслити схему, дати характеристику речення:
Я розумію що якщо спізнюся чекати мене ніхто не буде.
9. Скласти складнопідрядне речення за поданим початком
Щаслива людина …