Контрольна робота "Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення"

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 5-го класу з теми "Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення"
Перегляд файлу

Прізвище, ім’я учня __________________    Клас ________

 

Контрольна робота з української мови.     

Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення

1. Словосполучення - це:      

    а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;

    б) підмет і присудок;      

    в) два і більше слів.

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

    а) грім і блискавка;   

    б) після дощу;  

    в) сильна людина.

3. Словосполученням не є:

    а) пішов сніг;   

    б) духмяні трави;  

    в) служити вірно.

4. Граматична основа речення – це:  

    а) підмет і означення;   

    б) підмет і присудок; 

    в) всі члени речення.

5. Яке слово є підметом у реченні Весна прийшла так якось несподівано (Ліна Костенко).

    а) несподівано;                    

    б) весна;                 

    в) прийшла.

6. Яке слово є присудком у реченні Серця правдиві притягають грім (Дмитро Павличко).

    а) серця;                        

    б) правдиві;   

    в) серця.

7. Яке речення є двоскладним:  

    а) Проїхали козаки. 

    б) Надворі світає.

    в) Неповторні картини дитинства!

8. Яке речення є спонукальним?

   а) Мама купила мені скрипку.

   б) Мамо, купи мені скрипку!

   в) Кому мама купить скрипку?

 

9. Позначте головне слово у кожному словосполученні, запишіть питання від головного слова до залежного:

 

Солодкі персики, холодна зима,  спортивний зал,  високо стрибати.

 

10. З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (один член речення є зайвим). У табличці поряд із цифрою запишіть відповідну букву.                                                                                   

Речення

Член речення

1. Люблю теплий осінній вечір.

А) підмет

2. Дорослі повинні пильно стежити за дітьми.               

Б) присудок

3. Бабуся пригостила онуків пирогами.

В) додаток

4. Три дні лютувала скажена хуртовина.

Г) означення

 

Д) обставина

 

11. Визначте граматичні основи речень.

Після дощу липа відразу зацвіла.

Пізніше за інші дерева прокидається дуб.

За хатою виросла висока груша.

На тепле поле дивився дощик.

 

12. Виконати синтаксичний розбір простих речень.

 

  1.     Стук дятла розбудив лісову тишу. ___________________________________

_____________________________________________________________________

 

  1.     Опівночі айстри в саду розцвіли. __________________________________

______________________________________________________________________

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 серпня 2023
Переглядів
1824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку