Контрольна робота. "Синтаксис і пунктуація. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення". Тести+завдання.

Про матеріал
Для дітей з особливими освітніми потребами - виконання тестів, інші завдання - за вибором учителя.
Перегляд файлу

                                                    НУШ. 5 клас

 

                                                                  Українська мова

 

                                                          Діагностувальна робота

«Синтаксис і пунктуація. Словосполучення й речення. Головні та другорядні члени речення

 

                                                                      І варіант

(1-8 завдання – по 0,5 б.)

1. Словосполучення - це:

а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;

б) це кілька слів;

в) це два слова.

 

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

а) брат і сестра;

б) після занять;

в) вірна дружба.

 

3. Не є словосполученням:

а) святковий день;

б) прийшла весна;

в) дружити віддано.

 

4. Граматична основа речення – це:

а) підмет і додаток;

б) підмет і присудок;

в) присудок і обставина.

 

5. У реченні Мовчанка гнів гасить підметом є слово:

а) мовчанка;

б) гнів;

в) гасить.

 

6. Присудком у реченні Останні квіти під вікном засипав перший сніг є слово:

а) останні;

б) засипав;

в) сніг.

 

7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:

а) з підмета і присудка;

б) тільки з підмета;

в) тільки з присудка.

 

8. За метою висловлювання речення поділяються на:

а) двоскладні, односкладні, розповідні;

б) розповідні, питальні, спонукальні;

в) окличні, неокличні, питальні.

 

9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір двох словосполучень. (2 б.)

(Сніжний) зимі; першій (ластівка); на високій (береза); знати (історія); підручники

(математика); розкинутися в (долина); кінець (день); пригостити (цукерка).

 

10. Завдання на співвідношення: (1 б.)                            

РЕЧЕННЯ (розділові знаки в кінці речення пропущено)                         ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ

1. В українських піснях барвінок є символом молодості.                          А. Спонукальне.

2. Хто боком спить, а лежачи їсть.                                                                Б. Розповідне.

3. Вивчайте, любіть рідну мову.                                                                    В. Питальне.

 

11. Визначте граматичні основи речень, другорядні члени речення. (2 б.)

Калина – гордість українського садка.

Хочу дарувати людям радість і тепло.

 

12. Напишіть невелику творчу роботу «Улюблена книжка» з використанням різних за

метою висловлювання та емоційним забарвленням речень. (3 б.)

 

_______________________________________________________________________________________

 

                                                                         ІІ варіант

(1-8 завдання – по 0,5 б.)

1. Слова в словосполученні пов’язані:

а) інтонацією;

б) за змістом і граматично;

в) за допомогою закінчень.

 

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

а) через річку;

б) синє море;

в) квіти і трави.

 

3. Не є словосполученням:

а) пішов дощ;

б) заспівати пісню;

в) багато говорити.

 

4. Граматична основа речення – це:

а) підмет і додаток;

б) присудок і обставина;

в) підмет і присудок.

 

5. У реченні Сонце промені на землю посилає підметом є слово:

а) сонце;

б) промені;

в) землю.

 

6. Присудком у реченні Усяка пташка своє гніздо знає є слово:

а) знає;

б) пташка;

в) гніздо.

 

7. За емоційним забарвленням речення поділяються на:

а) розповідні і питальні;

б) двоскладні і односкладні;

в) окличні і неокличні.

 

8. Односкладним називається речення, граматична основа якого складається:

а) з підмета і присудка;

б) однорідних присудків;

в) тільки підмета або тільки присудка.

 

9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір двох словосполучень. (2 б.)

Пізнання (світ); (рожевий) троянда; на (лівий) березі; знайомство з (учень);

малювати (картина); бігти (ліс); (глибокий) озеро; посадити на (поле).

 

10. Завдання на співвідношення: (1 б.)

РЕЧЕННЯ (розділові знаки в кінці речення пропущено)                     ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ

1. Дорожи українською мовою.                                                               А. Розповідне.

2. Мова – найбільше багатство людини.                                                 Б. Питальне.

3. Чию це калину гойдають вітри.                                                           В. Спонукальне.

 

11. Визначте граматичні основи речень,другорядні члени речення. (2 б.)

Усі стежки й дороги замело.

Оленка хоче намалювати картину «Рідні краєвиди».

12. Напишіть невелику творчу роботу «Улюблена книжка» з використанням різних за

метою висловлювання та емоційним забарвленням речень. (3 б.)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 серпня 2023
Переглядів
2756
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку