Контрольна робота з української мови "Словосполучення і речення" для 8 класу складена у двох варіантах; 9 завдань тестової форми (по 4 варіати відповіді) і 3 завдання відкритиї форми.
Контрольна робота 8кл.
(тест)
Словосполучення і речення
І варіант
1. Виділіть словосполучення:
а) більш витривалий;
б) лісова стежка;
в) біля лісу;
г) брат і сестра.
2. У якому рядку названо всі ознаки словосполучення:
а) поєднання двох слів; одиниця спілкування; поєднується зв’язком узгодження
і керування;
б) поєднання двох чи більше повнозначних слів; не є одиницею спілкування;
має закінчену думку;
в) поєднання двох чи більше повнозначних слів; одиниця спілкування; має
закінчену думку;
г) поєднання двох чи більше повнозначних слів, одне з яких головне, а друге –
залежне; не є одиницею спілкування; не має закінченої думки.
3. До складу словосполучення завжди входять:
а) підмет і присудок;
б) додаток і обставина;
в) головне і залежне слово;
г) однорідні члени речення.
4. Укажіть іменне словосполучення:
а) відпочивати біля озера;
б) будинок над озеро;
в) йти берегом;
г) надзвичайно цікаво.
5. Укажіть складне словосполучення:
а) зупинитися вчасно;
б) просторий зал;
в) зупинитись посеред залу;
г) сидіти в новому залі.
6. Як поділяються словосполучення за будовою:
а) сурядні і підрядні;
б) прості та складні;
в) іменні, дієслівні, прислівникові;
г) дієслівні, займенникові, прикметникові.
7. У якому рядку поєднання слів НЕ є словосполученнями:
а) густий кущ; стояли в кущах; старий чорногуз; золоті руки;
б) день втомився; батько і мати; море грає; посеред бурі;
в) працювати тяжко; тканина в горошок; заплющити очі;
г) приїхав давно; полоти картоплю; тяжка робота.
8. Словосполучення відрізняється від речення тим, що:
а) інтонаційно оформлене;
б) щось повідомляє, запитує, спонукає;
в) є одиницею спілкування;
г) не є одиницею спілкування.
9. У якому рядку – речення:
а) Спів жайворонка.
б) Весела пісня.
в) Жайворонкова пісня.
г) Лунає пісня жайворонка.
10. Зробіть синтаксичний розбір словосполучень:
дивитись зверху; освоювати техніку; польові квіти.
11. Поставте розділові знаки у поданих реченнях:
Скажіть хто од нас у світі дужчий
Зоре моя вечірняя зійди над горою
Цікаво чи совам зборкати орла
Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди
12. Наведіть приклади простого та складного речень.
Контрольна робота 8кл.
(тест)
Словосполучення і речення
ІІ варіант
1. Поєднання двох чи більше повнозначних слів, одне з яких головне, а інше залежне, називається:
а) простим реченням;
б) складним реченням;
в) словосполученням;
г) текстом.
2. Словосполучення відрізняється від речення тим, що:
а) воно не є одиницею спілкування;
б) воно є одиницею спілкування;
в) воно щось повідомляє, запитує, до чогось спонукає;
г) йому властиве інтонаційне оформлення.
3. До складу словосполучення завжди входять:
а) підмет і присудок;
б) додаток і обставина;
в) головне та залежне слово;
г) однорідні члени речення.
4. У якому рядку всі словосполучення іменникові:
а) ручка дверей, шапка господаря, сторінка з книжки;
б) білий од вітру, червоний від сорому, неспокійний через знервованість;
в) втричі швидше, ішов по стежці, далеко від своїх;
г) з десяти ящиків, дехто з вас, возив сіно.
5. Укажіть прислівникове словосполучення:
а) вирішують ідучи; сонячне сяйво; керують роботою;
б) заспівати пісню; веселитися разом; дуже добре;
в) тепло мені; радісно за сина; дуже швидко;
г) читати виразно; збирач листя; материнська ласка.
6. Укажіть просте словосполучення:
а) припорошений білим снігом;
б) снігові вершини;
в) піднятись на високу вершину;
г) швидко піднятись на вершину.
7. У якому рядку поєднання слів НЕ є словосполученням:
а) учні й учителі; посеред двору; осінь наближається;
б) почервоніти від сорому; мудрість життя; хтось білявий;
в) ранок життя; золото душі; пам’ятний знак;
г) частина роботи; зустрітися віч-на-віч; одного разу.
8. Одиниця мови, яка складається з одного або кількох слів і виражає закінчену думку, називається:
а) словосполученням;
б) членом речення;
в) реченням;
г) фразеологізмом.
9. Укажіть розповідне речення:
а) Хто ж од нас у світі дужчий?
б) Зоре моя вечірняя, зійди над горою.
в) Чи совам зборкати орла?
г) Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди.
10. Поясніть, чим відрізняється словосполучення від речення.
11. Розставте розділові знаки у реченнях:
Добробут народний та воля то наша найвища мета
Чи ми ще зійдемося знову чи вже навіки розійшлись
Життя це значить не тільки брати а й давати
Давайте жити дружно
12. Наведіть приклади простого та складного речень.