До розіграшу
залишилось:
22 дні
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Контрольна робота та тему"Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.

Про матеріал

Контрольна робота з української літератути у 5 класі. Ця робота складена за рівнями. Це допоже ефективніше оцінити знання учнів .

1 рівень (початковий)має 12 завдань, які оцінюються в 0,5 б. 2рівень (середній) встановлення відповідностей

Перегляд файлу

Контрольна робота № 1

Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.

І варіант

Початковий і середній рівень(за 1 відповідь - 0,5 бали)

  1. Бога Сонця звали:

а) Перун;  б) Сварог;  в) Дажбог.

2. Як зупинила Берегиня військо потвор («Берегиня»)?

    а) здійняла догори руки;      б) загнала у воду;   в) перетворила на каміння.

3. Яке стихійне явище описується в легенді «Зоряний віз»?

    а) потоп; б) посуха; в) ураган.

4. Чим стали сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі»?

    а) перлинами;  б) сріблом;  в) водою.

5. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)?

    а) чи вміє битися;            б) чи на коні їздить;         в) чи вміє кашу варити.

6. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у запорожців»)?

    а) чи вміє битися;                         б) чи на коні їздить;

    в) чи вміє кашу варити.               г) чи довго спить

7. Казки поділяються на групи: …

8. Який гостинець принесла Маруся пану (Мудра дівчина»)?  

    а) ворону; б) горобця; в) ластівку.

9. Якого кольору була хата в Оха та його дружина й діти («Ох»)?

    а) синього; б) зеленого; в) червоного.

10. У що перетворив перстень «Ох» («Ох»)? 

    а) у гречку; б) у рис; в) у пшоно.

11. Дійовими особами казок можуть бути:

A) вигадані істоти;

Б) тільки люди;

B) тварини, рослини;

Г) не лише люди, тварини, рослини, а й вигадані істоти

12. Художній засіб, що полягає в надмірному перебільшенні якихось властивостей зображуваного предмета, явища, рис людини. Вживається з метою увиразнення їх та вияву емоційно-естетичного ставлення автора до змальованого у творі. Це — ...

A) порівняння;         Б) епітет;           B) персоніфікація;              Г) гіпербола.

Достатній рівень

13. Установіть відповідність: (за 1 відповідь - 0,5 бали)

Твір

Герої , місце подій

1. «Неопалима купина»

А. Силун, бідний роботящий хлопець, бідні люди; величезна долина.

2. «Ох»

Б. Батько, мати, син, маленький дідок; ліс.

3. «Про зоряний Віз»

В.Удова, дочка з глечиком;місце невідоме

4. «Як виникли Карпати»

Г. Вовк, ведмідь, лев, людина, ліс.

5. «Чому пес живе біля людини»

Д. Посланець, королі, мудрі мужі, Дорогобуж.

6."Мудра дівчина"

Є. Володимир, печеніги, старигань, Білгород.

 

Ж. горобець, гринжоли, цап, пан,брати.

 

 

 

                            Високий рівень(3 бали)

Написати невеликий твір-мініатюру  "На кого з героїв переказів,легенд я  хотів би бути схожим" (5-6 речень)

 

Контрольна робота № 1

Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.

ІІ варіант

Початковий і середній рівень(за 1 відповідь - 0,5 бали)

  1. У що перетворив військо потвор Білобог («Берегиня»)?

а) у скелі; б) на жаб; в) у гниль.

  1. Хто супроводжує Дажбога під час об'їзду неба («Дажбог»)?

 а) верховні судді;      б) комети;               в) сестри-богині.

  1. Скількох чоловіків устигла напоїти дівчина зі свого глечика («Про зоряний віз»)?

а) 5;  б) 7;  в) 8.

  1. Як звали хлопця, що служив у Силуна («Як виникли Карпати»)?

    а) Петром; б) Михайлом; в) Карпом.

5. Що робили запорожці, коли йшли з косами («Прийом у запорожців»)?

    а) сіно косили;             б) у комиші лежали;            в) сіно складали.

6. У якому творі золота черепаха порадила багатій дівчині, як лишити цей світ, щоб не вийти заміж за нелюба:  :

а) у легенді «Чому в морі є перли і мушлі?»;       б) у казці «Мудра дівчина»;

в) у переказі «Прийом у запорожців»;             г) у казці «Ох».

 

7. Казки, в яких відбуваються неможливі події, діють незвичайні істоти, називаються…

8. Кого запрягла Маруся в ґринджоли («Мудра дівчина»)?  

    а) коня; б) вола; в) цапа.

9. Де сів відпочити батько («Ох»)?

    а) на пеньку;         б) на траві;                               в) на деревині.

10. Хто утворився з голуба («Ох»)? 

          а) парубок; б) заєць; в) квітка.

11. Рожевоквітна неопалима купина символізує
а) незнищенність народу, Вітчизни;  б) українську мову і культуру; в) волю і незалежність держави.

12. «Про правду і кривду» - це казка:

    а) фантастична;              б) соціально-побутова;          в) про тварин.  

Достатній рівень(за 1 відповідь - 0,5 бали)

13.Установіть відповідність:

     Твір                                                         Герої , місце подій

  1. «Як виникли Карпати»                А. Батько, мати, син, маленький Дідок; ліс.

2) «Ох»                                           Б. Удова, дочка з глечиком;місце невідоме.

3)«Про зоряний Віз»                         В. Силун, бідний роботящий хлопець, бідні люди ;величезна долин

4)"чому пес живе коло людини"                                                                       

14 Установіть відповідність:

жанр                                                      твір

1. народна казка                                        А «Чому в морі є перли й мушлі»

2. народна легенда                                     Б «Прийом у запорожці»

3. народний переказ                                   В «Летючий корабель»

                                                                      Г " Про зоряний Віз"

 

.                            

Високий рівень(3 бали)

     Написати невеликий твір-мініатюру  "На кого з героїв переказів,легенд я  хотів би бути схожим" (5-6 речень)

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
11 січня
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку