1.У якому реченні вжито прикметник, що перейшов в іншу частину мови?
варіанти відповідей
а) Щасливий чоловік має мрію у житті.
б) Слово до слова — весела розмова.
в) Скупий платить двічі.
г) Старого мішка не залатаєш.
Запитання 2
2. У якому рядку всі прикметники пишуться із суфіксом -ов:
варіанти відповідей
а) тип..ий, фіолет..ий, кварц..ий;
б) слив..ий, плюш..ий, митт..ий;
в) бir..ий, взутт..ий, сорт..ий;
г) груш..ий, овоч..ий, буряк..ий.
Запитання 3
3. Дві букви -нн пишуться у прикметниках:
варіанти відповідей
а) зако(н, нн)ий, мовле(н, нн)євий, несказа́(н, нн)ий ;
б) шале (н, нн) ий, насі(н, нн)євий, недоторка́(н, нн)ий ;
в) жада(н, нн)ий, здорове(н, нн)ий, свяще(н, нн)ий;
г) скля(н, нн)ий, олов'я(н, нн)ий, благослове(н, нн)ий.
Запитання 4
4. Разом пишуться такі складні прикметники:
варіанти відповідей
а) жовто/гарячий, земле/рийний, тихий/тихий,східно/слов’янський ;
б) навчально/виховний, північно/західний, сіро/голубий, синьо/зелений;
в) фізико/технічний, українсько/німецький, три/поверховий, червоно/чорний;
г) глухо/німий, сліпо/глухо/німий, віце/президентський, червоно/гарячий.
Запитання 5
5. Не з прикметниками пишеться разом:
варіанти відповідей
а) Не/веселе обличчя дівчини викликало співчуття.
б) Жінка окинула свою затишну кімнату не/сумним, а веселим поглядом.
в) Учні виконували зовсім не/складні завдання.
г) На жаль, відповідь студента на іспиті не/повна.
Запитання 6
6.Знайдіть рядок, у якому НЕправильно утворено вищий ступінь порівняння якісних прикметників
варіанти відповідей
а) глибший, важливіший, дальший ;
б) успішніший, тихіший, вищий;
в) дужчий, товстіший, поганіший;
г) стрункіший, надійніший, ніжніший.
Запитання 7
7. Назвіть рядок, у якому всі прикметники належать до присвійної групи:
варіанти відповідей
а) нічний, гірський, науковий, Надійчин;
б) батьків, сестрин, Софіїн, дідів;
в) міський, зелений, солодкий, заячий;
г) довгий, Тарасів, чарівний, щедрий.
Запитання 8
8. Усі форми ступенів порівняння утворено правильно в рядку:
варіанти відповідей
а) більш веселий, якнайбільш солоний, менш сміливий;
б) більш сміливіший, щонайсміливіший, сміливіший;
в) яскравіший, більш яскравий, менш яскравіший;
г) сміливіший, менш сміливіший, щонайяскравіший.
Запитання 9
9.Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка:
варіанти відповідей
а) кругленький, смачний, щирий;
б) красивий, яскравий, лисий;
в) широкий, здоровенний, бадьорий;
г) скромний, малий, солодкий.
Запитання 10
10. Позначте рядок, у якому правильно утворені присвійні прикметники :
варіанти відповідей
а) Франкові заклики, ненін голос, слюсарів інструмент;
б) мамин рецепт, лебедина пісня, Оленчіна косинка;
в) товаришева книга, ахіллесова п’ята, Іванків олівець;
г) бабусіна каша, Маріїна допомога, Андрієва шапка.
Запитання 11
11.Від іменників утворіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Суфікс -цьк- треба писати в усіх прикметниках рядка, ОКРІМ:
варіанти відповідей
а) брат, козак;
б) моряк, Гадяч;
в) Овруч, глядач;
г) Дрогобич, Галичина.
Запитання 12
12. Редагування потребує словосполучення:
варіанти відповідей
а) сильний нежить;
б) тонкий тюль;
в) маленьке поні;
г) далека путь.