19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Контрольна робота (тести) з української мови "Відокремлені члени речення. Уточнюючі члени речення" (8 клас)

Про матеріал

Контрольна робота з української мови для 8 класу підготовлена у формі тестових завдань у двох варіантах. Тема "Відокремлені члени речення. Уточнюючі члени речення".

Перегляд файлу

Академічний рівень

8 клас

Контрольна робота

Відокремлені члени речення. Уточнюючі члени речення

Варіант 1

 

І. Завдання 1  3 початкового рівня. Вибрати одну правильну відповідь.

 

1. У котрому реченні правильно поставлені розділові знаки при відокремленому означенні?

А Круглий і високий апетитно горбиться на столі рум'яний коровай насичений сонячною і земною силою (О. Довженко).

Б Пристрасний мисливець, палкий поборник охорони природи Остап Вишня малює свої пейзажі з прекрасним задушевним ліризмом (М.Рильський).

В Народ покинутий на злидні повинен стратить риси рідні, безслідно стертися з землі (П.Грабовський).

Г  Людина, не позначена любов'ю, не зможе звести серця для добра (В.Коротич).

 

2. У реченні «Лінгвістика, або наука про мову, захоплює багатьох студентів» відокремлено...

А  Обставину.

Б  Прикладку.

В  Додаток.

Г  Означення.

 

3. Відокремлена уточнююча обставина часу є в реченні (розділові знаки опущено).

А  Плоди і насіння збирали після повного їх достигання.

Б   Корені викопували наприкінці літа або восени.

В  У цей час у них нагромаджується найбільший запас потрібних для лікування речовин.

Г Кору і бруньки заготовляли напровесні в період активного руху соків у деревах. (За Р.Кибильчицькою)

 

 

ІІ. Завдання 4  6 середнього рівня.  Вибрати дві правильні відповіді.

 

4. Виділіть речення, у яких обставини, виражені дієприслівником чи дієприслівниковим зворотом не відокремлюються (речення подані без розділових знаків)

А  Їй хочеться про це сказати братам сказати не соромлячись (А.Шиян).

Б  Василь стріляв короткими чергами бережучи патрони (Петро Панч).

В Сторож несучи снідання стукнув дверима (Панас Мирний).

Г  З лави стогнучи підвівся Бараболя (М.Стельмах).

Д Тріпочучи крильцями підібравши лапки жайворонки намагалися втриматись на одному місці. (Є.Гуцало).

Е  Женя сидів зігнувшись (Є. Гуцало).

 

5.  У яких реченнях допущено помилки при відокремленні обставин?

А  Теля стояло розставивши стрункі ноги й помукувало, повернувшись до річки (В. Шевчук).

Б  Плавці мчали до берега, захлинаючись водою, пробиваючись крізь кригу (Ю. Яновський).

В  Дівчина, стрепенувшись, підвела голову (О. Гончар).

Г  Христя, розпрощавшись, похилила луками додому (Панас Мирний).

Д  Треба не сидіти, склавши руки, а працювати (З газ.).

Е  Сон, улетівши до хати, бере Харитю під своє крило (М. Коцюбинський).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Укажіть речення, у яких є відокремлений додаток.

А. Поклавши руки на її плечі, він дивився в саму глибину її грецьких очей (С.Скляренко).

Б. Втім, пінгвіни цілковито залежать від холодних морських течій, багатих на рибу та інший корм (Дит. енц.).

В. Оду слід би скласти тій хаті, що колись тут стояла в снігах (О.Гончар).

Г. Крім м'яти з полином, птахів рятують дубове, березове листя, хвойно-смолисті дерева (Дит. енц.).

Д.  Випростався на повен зріст, наче своїми грудьми хотів прикрити весь полк (В.Вакуленко).

Е.  За винятком баби Оришки, малий Чіпка нікого не любив (П.Мирний).

 

ІІІ. Завдання 7 – 8 достатнього рівня.

 

7. Перепишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущено).

 Дарина вийшла з хати але поминувши будинок попрямувала в сад (М. Старицький).

 

 

8.  Установіть відповідність.

Установи відповідність між реченнями та їх характеристиками. Розділові знаки в реченнях опущені.


1 Троянці в човни посідавши та швидко їх поодпихавши по морю гарно поплили (І.Котляревський).

2 Відблиски багряніли на снігу поглинуті відстанню. (Б.Вакуленко).

3 Пішли музики по вулиці вигріваючи (І.Нечуй-Левицький).

4 Омиті росами квітки роз­тулюють повіки. (В.Сосюра)

 

А  речення з відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом;

Б  речення з відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковими зворотами;

В речення з невідокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом;

Г  речення з невідокремленою обставиною, вираженою дієприслівником;

Д  речення з невідокремленим означен­ням, вираженим дієприкметником.


 

ІV. Завдання високого рівня.

 

Напишіть невелике оповідання з обрамленням. Підкресліть відокремлені члени речення в тексті відповідно до їхньої синтаксичної ролі.

 

Якось, їдучи до бабусі в електричці, я почув розповідь літньої жінки про події, що відбувалися в цих місцях під час війни...

 

Я тихо сидів, вражений почутим. А потім попросив цю жінку про зустріч. Хотілося записати якомога більше спогадів очевидців про війну.

 

  Орієнтовний обсяг роботи – 10-12 речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Академічний рівень

8 клас

Контрольна робота

Відокремлені члени речення. Уточнюючі члени речення

Варіант 2

 

І. Завдання 1  3 початкового рівня. Вибрати одну правильну відповідь.

 

1. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку при відокремленому означенні?

А  Село, зачароване зоряним небом, хороше синіє розкиданими хатками (М.Стельмах).

Б  Переповнений любов'ю, я відкрив кохання книг (П. Тичина).

В  Виткнулось ясне сонечко з-за гори й обдало своїм світлом безкраї поля усіяні, мов сльозами, ранньою росою (Панас Мирний).

Г  Ліс, повитий срібнопилим димом, в синяві, у золоті, в іржі... (М.Рильський).

 

2. Познач речення, у якому відсутній відокремлений член.

А  На ходу перелічивши людей, він знову повів їх у глибину колючих осінніх лісів (О. Гончар).

Б  Дивно-чудовий був у цю пізню годину ночі Дніпро — повноводий, могутньострумний, широкий, голубий у місячному промінні (С. Скляренко).

В  Ніжне дитяче личко просвічувало живою, ледь рожевою прозорістю (О. Гончар).

Г  Вирячивши вогненні очі, дихаючи полум'ям і димом, потрясаючи ревом пустелі і нетра і вогненним хвостом замітаючи слід, летів дракон (І. Багряний).

 

3. Познач речення з відокремленим додатком.

А  Щоб ви знали, ні на яку іншу птицю, крім качок, у Тихона не піднімалася рука (О.Довженко).

Б  Сонце, цілий день закрите хмарами, надвечір вибилося зі своєї неволі... (Панас Мирний).

В  Де вони живуть, рятуючись від завірюх та хурделиць шалених? (О.Гончар).

Г  Тоненький струмок диму поволі піднявся над сторожкою, понад віттям дерев та й послався над ними прозорою хмаркою (Г.Тютюнник).

 

ІІ. Завдання 4  6 середнього рівня.  Вибрати дві правильні відповіді.

 

4. Котрі речення з відокремленою прикладкою?

А  Дзвени, моя пісне, і клич до роботи... (В.Сосюра).

Б  Ти мене, кохана, проведеш до поля, я піду – і, може, більше не прийду (М.Рильський).

В Хлопець сидить ніби аж трохи знічений прилюдним сусідством з нею, з юною шкільною красунею (О.Гончар).

Г  А дівочі молодії веселії літа, як квіточка за водою, пливуть з сього світа (Т.Шевченко).

Д  І він, маленький хлопчик, уже тоді розумів дорослу розмову (М.Хвильовий).

Е  Дякую, тобі моє серденько, за таку твою увагу до мене! (Остап Вишня).

 

5. Позначте  речення, у яких  є уточнюючий член.

А  1882 року в Києві розпочалося друкування щомісячного журналу «Київська старовина».

Б  Десь там, глибоко внизу, двигтить, невтомно пульсує душа корабля (О.Гончар).

В Прийшовши в літературу, Василь Симоненко, наділений щедрим талантом і непідкупним розумом, голосно заспівав сердечну пісню (М.Сом).

Г  Замок пишався на всю околицю, і здалека було його видно (А.Чайковський).

Д  Хлоп'я, сполохане пострілом, щодуху втікало, стрімголов віддалялося луками (О.Гончар).

Е Пізніше, з настанням осені, ми завжди йтимемо до лісу за цим п'янким ароматом дозрілого хмелю .Гончар).

 

 

 

 

 

 

6. У котрих реченнях правильно поставлені розділові знаки при відокремленій обставині?

А  Теля стояло розставивши стрункі ноги й помукувало, повернувшись до річки (В.Шевчук).

Б  Плавці мчали до берега захлинаючись водою, пробиваючись крізь кригу (Ю.Яновський).

В  Дівчина стрепенувшись, підвела голову (О.Гончар).

Г  Христя, розпрощавшись, похилила луками додому (Панас Мирний).

Д  Не розбивши крашанки не спечеш яєчні (Нар.тв.).

Е Не знаючи броду не лізь у воду (Нар.тв.).

 

ІІІ. Завдання 7 – 8 достатнього рівня.

 

7. Перепишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір речення (розділові знаки пропущено).

Народ покинутий на злидні повинен стратить риси рідні безслідно стертися з землі (П.Грабовський).

 

8.  Встановіть відповідність.

 

 


  1. Богдан зупинився оглядаючи всіх похмурими очима. (Ю.Яновський)
  2. Остап стояв вагаючись. (М.Коцюбинський)
  3.      ...Брязнула об край столу шабля в обсипаних кош­товними каменями піхвах. (Р.Іваничук)
  4. Сивко забілений снігом видавався ще сивішим. (М.Вінграновський)

А речення з відокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом;

Б речення з відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим зворотом;

В   речення з невідокремленим означенням, вираженим дієприкметниковим зворотом;

Г   речення з невідокремленою обставиною, вираженою дієприслівником;

Д   речення з невідокремленим означенням, вираженим дієприкметником.


 

ІV.  Завдання високого рівня.

 

Власне висловлювання.

Напиши невелике оповідання з обрамленням. Підкресли відокремлені члени речення в тексті відповідно до їхньої синтаксичної ролі.

 

Одного разу ми з батьком пішли на риболовлю. Там він розказав мені історію, яка трапилася з ним у дитинстві...

 

Коли батько закінчив розповідь, я зовсім по-іншому подивився на нього. Я ніколи і не здогадувався, що мій тато – справжній герой.

  Орієнтовний обсяг роботи – 10-12 речень.

 

 

 

doc
Додано
24 грудня 2018
Переглядів
1051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку