"Контрольна робота. Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ'яненка"

Про матеріал
Контрольна робота для 9 класу за темою: "Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ'яненка"
Перегляд файлу

Контрольна робота №2. Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка

Ⅰ варіант

Завдання 1-8 – по 0.5б.

Завдання 9-12 – по 2 б.

  1. Яка подія поклала початок нового етапу в розвитку української літератури ?

А. вихід «Книги буття українського народу» М. Костомарова

Б. скасування кріпацтва

В. вихід «Енеїди» Котляревського

Г. відкриття Київського університету

  1. Зі скількох частин складається «Енеїда» Котляревського ?

А. 12;  Б. 3;  В. 6;  Г. поділ на частини відсутній.

  1. Укажіть визначення поняття «травестія»:

А. жанр гумористичної поезії, комічний ефект у якій досягається через жартівливе викладення героїчного змісту шляхом вульгаризації;

Б. спосіб декламування у творі;

В. висміювання вад людського життя через алегорію;

Г. літературна переробка, за якої твір серйозного або героїчного змісту перелицьовується на жартівливий з комічними елементами.

  1. Ким, за словами Т. Шевченка, є Г. Квітка-Основ’яненко ?

А. засновником української сатири;

Б. пропагандистом волелюбних ідей;

В. засновником нової української прози;

Г. борцем за незалежність української мови.

  1. Назвіть стиль, у якому написана «Наталка Полтавка»:

А. сентименталізм; Б. романтизм; В. класицизм; Г. реалізм.

  1. Укажіть справжнє прізвище Г. Квітки-Основ’яненка:

А. Квітка; Б. Основ’яненко;  В. Основа;  Г. Конотопський.

  1. Який творчий метод обрав Г. Квітка-Основ’яненко для написання «Марусі» ?

А. романтизм; Б. класицизм; В. сентименталізм;  Г. імпресіонізм.

  1. Укажіть, яка цитата не є характеристикою Енея:

А. «Моторніший і завзятіший од всіх бурлак»;

Б. «Не дуже хочете ви битись. А тільки хочете нажитись»;

В. «Він думав, мислив, умудрявсь»;

Г. «Зна воєнне ремесло»;

Д. «Прямий, як сосна, величавий, бувалий, вдатний, величавий».

  1. Укажіть характеристики героїв твору Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»:

А. «Вона дівка-козир, чи одежею, чи на виду собі, так зовсім дівка, а худоби і грошей до ката...»

Б. «...Був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе

     покірний, між товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не

     вживавсь»;

В. «...Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний...» (Василь);

Г. «Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, брівоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте...»;

Д. «...Дванадцять год учився у дяка в школі; у год вчистив граматику, два годи вчив часословець, півчварта года сидів над Псалтирем і з молитвами зовсім вивчив, та півп’ята года вчився писати, а цілісінький год вчився на щотах»;

Е. «Їх турбувало лише те, що не було дітей, і не знали вони, кому дістанеться їх добро після смерті. А в них було й воликів пар з п’ять, була й шкапа, були й батраки...».

  1. Розмістіть епізоди п’єси «Наталка Полтавка» у порядку їх появи у творі:

А. зустріч Наталки з возним, який пропонує їй вийти за нього заміж;

Б. Повернення Петра з заробітків;

В. розмова Наталки з матір’ю щодо одруження;

Г. рішучий виклик Наталки возному («До цього силою ніхто мене не примусить»)

Д. перший пісенний монолог-звернення Наталки до коханого Петра.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між стильовою течією та її основними рисами:
  1. Романтизм; 2. Класицизм; 3. Сентименталізм; 4. Просвітницький реалізм.

А. персонажі поділяються тільки на позитивних та негативних, обов’язково є єдність місця, часу та дії;

Б. протиставлення високих ідеалів буденному життю;

В. конкретно-історична деталізація художніх образів, достовірно-етнографічне змалювання життя;

Г. зображення людських емоцій, переживань, духовного світу людини.

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

  1.   Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:
  1. «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського
  2. Маруся та Василь – українські Ромео та Джульєтта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №2. Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка

Ⅱ варіант

Завдання 1-8 – по 0.5б.

Завдання 9-12 – по 2 б.

  1. Укажіть автора, у якого Котляревський запозичив сюжет «Енеїди» ?

А. Езоп;  Б. Г.Сковорода;  В. Вергілій;  Г. Гомер

  1. Енциклопедією української старожитності називають твір нової української літератури:

А. І. Котляревського «Наталка Полтавка»;

Б. Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»;

В. І. Котляревського «Енеїда»;

Г. Нестора Літописця «Повість минулих літ».

  1. Визначіть жанр «Енеїди» Котляревського

А. сатирична поема; Б. драматична поема; В. історична драма;

Г. бурлескно-травестійна поема; Д. драма-феєрія

  1. Чий текст переспівав Котляревський в «Наталці Полтавці» ?

А. Ф. Прокоповича; Б. І. Вишенського;  В. Г. Сковороди

Г. К. Саковича

  1. Укажіть термін за його визначенням: жанр гумористичної поезії, комічний ефект у якій досягається або тим, що героїчний зміст викладається навмисне вульгарно, грубо, зниженою мовою, або, навпаки, тим, що про буденне говориться високим стилем, піднесено:

А. травестія; Б. сатирична поема; В. бурлеск; Г. гротеск

  1. Герой повісті «Маруся» після смерті коханої стає:

А. лікарем; Б. кріпаком; В. мандрівником; Г. ченцем; Д. військовим.

  1. Вилучіть імена героїв, які не діють у творі Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»:

А. Левко Цьомкало; Б. Олена; В. Наталя; Г. Наум; Д. Василь

  1. Розв’язкою твору «Маруся» є

А. хвороба Марусі; Б. смерть Марусі; В. смерть Василя; Г. відмова Наума віддати Марусю заміж за Василя;              Д. одруження Марусі і Василя.

  1. Укажіть, які з наведених нижче висловлювань належать Наталці, героїні п’єси

      «Наталка Полтавка» І. Котляревського:

А. «Хто живе чесно і годується трудами своїми, тому і кусок черствого хліба смачніший од м’якої булки, неправдою нажитої»;

Б. «В городі вистроєний великий будинок. Туда ввечері з’їжджаються пани і сходяться всякі люди, хто заплатити може, і дивляться на комедію»;

В. «Ніхто не віда, хто як обіда»;

Г. «Ат, живемо і маємося, як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне»;

Д. «Хто ж єсть на світі, щоб був без гріха»;

Е. «Знайся кінь з конем, а віл з волом».

  1. Установіть відповідність між персонажами п’єси «Наталка Полтавка» і їхньою цитатною характеристикою:
  1. Возний; 2. Наталка; 3. Виборний; 4. Горпина;  5. Петро.

А. «Не багата я і проста, но чесного роду»

Б. «Хапун такий, що і з рідного батька злупить»

В. «Убожество моє і старість силують мене швидше заміж тебе віддати»;

Г. «Хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться»;

Д. «Без роду, без племені, без талану і приюту».

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між стильовою течією та її основними рисами:
  1. Сентименталізм; 2. Класицизм; 3. Романтизм; 4. Реалізм.

А. зображення людських емоцій, переживань, духовного світу людини.

Б. конкретно-історична деталізація художніх образів, достовірно-етнографічне змалювання життя;

В. протиставлення високих ідеалів буденному життю;

Г. персонажі поділяються тільки на позитивних та негативних, обов’язково є єдність місця, часу та дії;

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

  1.   Напишіть міні-твір-роздум на одну із запропонованих тем:
  1. «Щастя в розумінні героїв твору «Наталка Полтавка» І. Котляревського
  2. Маруся та Василь – українські Ромео та Джульєтта.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Мороз Андріана
До підручника
Українська література 9 клас (Слоньовська О. В., Мафтин Н.В., Вівчарик Н.М., Курінна Н.С., Шевчук Л. Т.)
Додано
16 грудня 2020
Переглядів
9430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку