Контрольна робота №2. Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка
Ⅰ варіант
Завдання 1-8 – по 0.5б.
Завдання 9-12 – по 2 б.
А. вихід «Книги буття українського народу» М. Костомарова
Б. скасування кріпацтва
В. вихід «Енеїди» Котляревського
Г. відкриття Київського університету
А. 12; Б. 3; В. 6; Г. поділ на частини відсутній.
А. жанр гумористичної поезії, комічний ефект у якій досягається через жартівливе викладення героїчного змісту шляхом вульгаризації;
Б. спосіб декламування у творі;
В. висміювання вад людського життя через алегорію;
Г. літературна переробка, за якої твір серйозного або героїчного змісту перелицьовується на жартівливий з комічними елементами.
А. засновником української сатири;
Б. пропагандистом волелюбних ідей;
В. засновником нової української прози;
Г. борцем за незалежність української мови.
А. сентименталізм; Б. романтизм; В. класицизм; Г. реалізм.
А. Квітка; Б. Основ’яненко; В. Основа; Г. Конотопський.
А. романтизм; Б. класицизм; В. сентименталізм; Г. імпресіонізм.
А. «Моторніший і завзятіший од всіх бурлак»;
Б. «Не дуже хочете ви битись. А тільки хочете нажитись»;
В. «Він думав, мислив, умудрявсь»;
Г. «Зна воєнне ремесло»;
Д. «Прямий, як сосна, величавий, бувалий, вдатний, величавий».
А. «Вона дівка-козир, чи одежею, чи на виду собі, так зовсім дівка, а худоби і грошей до ката...»
Б. «...Був парень на усе село, де жив. Батькові і матері слухняний, старшим себе
покірний, між товариством друзяка, ні півслова ніколи не збрехав, горілки не
вживавсь»;
В. «...Хлопець гарний, русявий, чисто підголений; чуб чепурний, уси козацькі, очі веселенькі, як зірочки; на виду рум’яний, моторний, звичайний...» (Василь);
Г. «Та що ж то за дівка була! Висока, прямесенька, як стрілочка, чорнявенька, очиці, як тернові ягідки, брівоньки, як на шнурочку, личком червона, як панська рожа, що у саду цвіте...»;
Д. «...Дванадцять год учився у дяка в школі; у год вчистив граматику, два годи вчив часословець, півчварта года сидів над Псалтирем і з молитвами зовсім вивчив, та півп’ята года вчився писати, а цілісінький год вчився на щотах»;
Е. «Їх турбувало лише те, що не було дітей, і не знали вони, кому дістанеться їх добро після смерті. А в них було й воликів пар з п’ять, була й шкапа, були й батраки...».
А. зустріч Наталки з возним, який пропонує їй вийти за нього заміж;
Б. Повернення Петра з заробітків;
В. розмова Наталки з матір’ю щодо одруження;
Г. рішучий виклик Наталки возному («До цього силою ніхто мене не примусить»)
Д. перший пісенний монолог-звернення Наталки до коханого Петра.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
А. персонажі поділяються тільки на позитивних та негативних, обов’язково є єдність місця, часу та дії;
Б. протиставлення високих ідеалів буденному життю;
В. конкретно-історична деталізація художніх образів, достовірно-етнографічне змалювання життя;
Г. зображення людських емоцій, переживань, духовного світу людини.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
Контрольна робота №2. Творчість І. Котляревського та Г. Квітки-Основ’яненка
Ⅱ варіант
Завдання 1-8 – по 0.5б.
Завдання 9-12 – по 2 б.
А. Езоп; Б. Г.Сковорода; В. Вергілій; Г. Гомер
А. І. Котляревського «Наталка Полтавка»;
Б. Г. Квітки-Основ’яненка «Маруся»;
В. І. Котляревського «Енеїда»;
Г. Нестора Літописця «Повість минулих літ».
А. сатирична поема; Б. драматична поема; В. історична драма;
Г. бурлескно-травестійна поема; Д. драма-феєрія
А. Ф. Прокоповича; Б. І. Вишенського; В. Г. Сковороди
Г. К. Саковича
А. травестія; Б. сатирична поема; В. бурлеск; Г. гротеск
А. лікарем; Б. кріпаком; В. мандрівником; Г. ченцем; Д. військовим.
А. Левко Цьомкало; Б. Олена; В. Наталя; Г. Наум; Д. Василь
А. хвороба Марусі; Б. смерть Марусі; В. смерть Василя; Г. відмова Наума віддати Марусю заміж за Василя; Д. одруження Марусі і Василя.
«Наталка Полтавка» І. Котляревського:
А. «Хто живе чесно і годується трудами своїми, тому і кусок черствого хліба смачніший од м’якої булки, неправдою нажитої»;
Б. «В городі вистроєний великий будинок. Туда ввечері з’їжджаються пани і сходяться всякі люди, хто заплатити може, і дивляться на комедію»;
В. «Ніхто не віда, хто як обіда»;
Г. «Ат, живемо і маємося, як горох при дорозі: хто не схоче, той не вскубне»;
Д. «Хто ж єсть на світі, щоб був без гріха»;
Е. «Знайся кінь з конем, а віл з волом».
А. «Не багата я і проста, но чесного роду»
Б. «Хапун такий, що і з рідного батька злупить»
В. «Убожество моє і старість силують мене швидше заміж тебе віддати»;
Г. «Хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться»;
Д. «Без роду, без племені, без талану і приюту».
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
А. зображення людських емоцій, переживань, духовного світу людини.
Б. конкретно-історична деталізація художніх образів, достовірно-етнографічне змалювання життя;
В. протиставлення високих ідеалів буденному життю;
Г. персонажі поділяються тільки на позитивних та негативних, обов’язково є єдність місця, часу та дії;
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|