Урок "І. Котляревський. «Наталка Полтавка».Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки"

Про матеріал
Конспект уроку.з української літератури. 9 кл. Тема :"І.Котляревський. «Наталка Полтавка».Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки"
Перегляд файлу

І. Котляревський. «Наталка Полтавка».Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки

Мета уроку :   вчити учнів характеризувати образи п’єси; на образі Наталки з’ясувати поняття української жінки, визначити кращі притаманні їй риси, розкрити роль народної творчості у п’есі; розвивати мовлення, уміння відстоювати людську гідність, власні принципи, усвідомлення можливості вибороти власне щастя; виховувати  естетичні почуття, формувати активну життєву позицію учнів.

Очікувані результати: уміти характеризувати образи п‘єси, порівнювати їх, висловлювати власні міркування,усвідомлювати  потребу  пошуку власного щастя.

Обладнання:  презентація,  фотоілюстрації до змісту твору, підруч­ник, текст твору, дидактичний матеріал (тестові завдання).

ХІД УРОКУ

  Організаційний момент

Емоційне налаштування

  Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Визначення умінь і навичок, якими оволодіють учні під час уроку

Слайд1

Учні записують тему уроку

Разом з учителем  визначають мету  уроку

Слайди 2,3

Епіграф

З цієї народної першоп'єси кожне нове покоління черпає науку почуттів, моральні взірці кохання,людської краси, благородства.

О. Гончар

Слайд 4 

Активізація опорних знань

Сучасне і минуле (випереджувальне завдання)

Які риси притаманні сучасній українці ?

Запишіть на аркушиках і прикріпіть на дошку.

  • Що ж це за твір, які його паспортні дані?

Слайд 5

Робота над твором

Розташуй послідовність подій

Слайд 6,7

Розкриття образу за цитатною характеристикою героїні.

Слайд 8

    «Ви пан, а я проста, ви багатий, а я бідна, ви Возний, а я про­стого роду»

    Возний: «Ти одна заложила ему (серцю) позов на вічнії роки, і душа моя єжечасно волаєть тебе і послі нишпорной даже го­дини».

    «Не багата я і проста, но чесного роду, / Не стиджуся прясти, шити і носити воду».

    «Моє все багатство єсть моє добре ім'я».

     Виборний: «Золото — не дівка! Наградив бог Терпилиху до­чкою. Кромі того, що красива, розумна, моторна і для всякого діла дотепна,— яке у неї добре серце, як вона поважає матір свою, шанує всіх старших себе; яка трудяща, яка рукоділь­ниця; себе і матір свою на світі держить».

   «Лучче умерти, як з немилим жити, / Сохнуть з печалі, що­день сльози лити».

    Наталка — матері: «Я покоряюсь вашій волі і для вас  за першого жениха, вам угодного, піду заміж; перенесу своє  горе, забуду Петра і не буду ніколи плакати».

    Терпилиха про дочку: «...вона добра у мене дитина, вона обіщала для мого покою за первого жениха, аби б добрий,  вийти заміж».

   Виборний про Наталку: «...всі матері приміром ставлять її своїм дочкам».

   Через що страждає героїня твору? 

    Яким вбачає для себе Полтавка майбутнє родинне життя?

  • Що свідчить про чесність і порядність коханої Петра? 
  • Які риси характеру Наталки допомагають їй у боротьбі за своє щастя? (

   Через що, на думку Полтавки, соціальна нерівність є суттєвою перешкодою для подружнього життя? 

 Яким чином Наталка протистоїть Тетерваковському?

 

Слова-асоціації         Слайд 9

Трикутник кохання

  • Погляньте на екран і здогадайтесь, чому саме цю геометричну фігуру ви бачите? З чим вона у вас асоціюється? 

Слайд 10

  • Чи є трикутник кохання в п’єсі «Наталка Полтавка»?
  • Між ким?  Як так сталося?

Характеристика образів

  • Хто ж такий Петро?
  • Хто ж такий Тетерваковський?

Проблемне питання

Слайд 11

  • Чому Наталка не обрала  возного, а обрала Петра?  Чи не помилилася вона?
  • Які риси характеру Наталки допомагають їй у боротьбі за своє щастя? 

Прокоментуйте епіграф

Слайд  12

  • Створений талантом Котляревського образ дівчини з Полтави став ідеалом української жінки. Наталка полонить серця людей своєю внутрішньою красою, доброю вдачею, людяною поведінкою, душевним благородством, моральною чистотою, чесністю.

Сучасне і минуле

Слайд  13

Зіставте  своє бачення сучасної українки з дослідженням О.Вакуленка .

 Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Слайд 14
   Чим  чарує  образ простої дівчини Наталки Полтавки не одне покоління  українців?
   Чи зустрічали ви в наш час дівчину, схожу на Наталку?
   Порівняйте сучасних дівчат з Наталкою.

Домашнє завдання

Підготувати розповідь про Г.Квітку-Основ‘яненка

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2020
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку