Контрольна робота у 8 класі. Повторення й узагальнення вивченого
ПІБ
1. Речення, ускладнене звертанням, є у рядку ( розділові знаки пропущено):
□ А Товариш мабуть не зрозумів жарту.
□ Б Україно ти для мене диво!
□ В Червона калина і верба-символи України.
□ Г Прозоре і синє небо вабило до себе.
2. Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку:
□ А черв..як, надвечір..я, кав..яр
□ Б верхів..я, миш..як, сер..йозний
□ В грав..юра, з..юрмитися, арф..яр
□ Г сузір..я, під..їхати, духм..яний
3. Неповним є речення:
□ А Книжка мовчки все розкаже.
□ Б Вечір.
□ В У кожній хаті України портрет Шевченка на стіні.
□ Г Вище себе не скочиш.
4. Виберіть речення, ускладнене вставним словом (розділові знаки пропущено):
□ А З вікон рідної хати видно розлогі поля.
□ Б На диво всій родині мама вигаптувала святковий рушник.
□ В Молодим на весіллі дарують на щастя родинний оберіг.
□ Г Дідусь видно сьогодні закінчить майструвати воза.
5. Односкладне - це речення:
□ А в якому немає другорядних членів
□ Б в якому немає звертань і вставних слів
□ В яке немає відокремлених членів
□ Г яке має тільки один головний член речення
6. Подовження приголосних відбувається у формі Ор. в. однини всіх іменників рядка:
□ А міць, стать, продаж
□ Б сталь, дріб, суміш
□ В поміч, сіль, доповідь
□ Г вісь, мить, ступінь
7. Визначте вид простого речення:
□ Словом і піснею хочу славити нашу родину.
□ А двоскладне неповне
□ Б односкладне узагальнено-особове
□ В односкладне означено-особове
□ Г односкладне неозначено-особове
8. Якщо на місці крапок уписати сполуку слів оздоблені інеєм, то неускладненим стане речення:
□ А … вражають красою дерева.
□ Б Вражають красою дерева ...
□ В Дерева ... вражають красою.
□ Г Вражають красою ... дерева.
9. Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку:
□ А побував ... Котельві, заголовок ... журналі, пташенята ... гнізді
□ Б бузок ... цвітінні, літак ... хмарах, повідомили ... новинах
□ В костюм ... шафі, подивитися ... вічко, постукав ... двері
□ Г квітка … вазоні, світло … кімнаті, розчиняється ... молоці
10. Однорідними додатками ускладнено речення:
□ А Ось засиніла на небосхилі попруга, чи ліс, чи гори.
□ Б Думки, надії і причали снів мені давно нічого не пророчать.
□ В Весело й шумливо на вигоні за шахтарською слобідкою
□ Г Люблю твій малиновий усміх і святкову розкрилєність барв.
11. Неозначено-особовими є всі наведені речення, КРІМ:
□ А Гетьмана впізнали.
□ Б Продають фіалки, сині, наче очі.
□ В Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу.
□ Г Не спиняйте думок крилатих.
12. Частку не треба писати окремо з наступним словом у рядку:
□ А ще не/підкорені країни, не/вивчене питання
□ Б лан не/засіяний, не/затоплена навесні місцина
□ В не/опалі квіти, не/зроблена ніким печеня
□ Г досі не/збудований гараж, не/переборне бажання