Контрольна робота «Узагальнення і систематизація вивченого в 5-9-х класах»
1.Розділ мовознавства, що вивчає звуковий склад мови, творення звуків та їхні властивості, називається
А лексикологією Б фонетикою В морфологією Г графікою
2. Позначте рядок, у якому всі частини мови - повнозначні
А дієслово, дієприкметник, сполучник
Б прикметник, прислівник, прийменник
В числівник, займенник, іменник
Г дієприслівник, частка, вигук
3. Виділіть рядок, у якому названо розряди прикметників
А особові, зворотний, означальні Б якісні, відносні, присвійні
В питальні, неозначені, заперечні Г кількісні, порядкові, вказівні
4. Позначте рядок, у якому всі прислівники пишуться разом
А в/ногу, в/нічию, до/снаги, по/совісті, на/поруки, обі/руч
Б по/троє, за/віщо, на/віщо, по/українськи, як/не/як
В що/денно, ані/телень, як/раз, по/де/куди, до/пізна
Г як/слід, як/треба, уві/сні, у/стократ, на/скаку
5. Речення за метою висловлювання бувають
А розповідні, питальні, спонукальні Б поширені, непоширені, повні
В неповні, прості, складні Г односкладні, двоскладні, називні
6. Чуже мовлення, передане дослівно, з повним збереженням змісту, форми, інтонації, називається
А непрямою мовою Б прямою мовою
В періодом Г складним синтаксичним цілим
7.Позначте рядок, у якому всі словосполучення - фразеологізми
А ловити рибу в мутній воді, притулити до носа, болить нога
Б ні риба ні м'ясо, купувати рибу, злитися на чоловіка
В зарубати на носі, передати куті меду, ні пари з уст
Г танцювати під чиюсь дудку, прийти вчасно, спасти на думку
8. Позначте рядок, у яких відбувається спрощення в групах приголосних
А -прн-, -лдг-, -ртс-, -лдт- Б -ждн-, -здн-, -стн-, -стл-
В -крн-, -впр-, -трп-, -спр- Г -влд-, -фрн-, -крп-, -цпр-
9. Позначте рядок, у якому всі слова - іменники IV відміни
А рівняння, креслення, імення, переконання
Б теля, земля, цуценя, кошеня, миля
В ім'я, тім'я, сім'я, довір'я
Г теля, лоша, гусеня, каченя
10. Позначте рядок, у якому всі займенники - питальні
А я, ти, вона, воно, ми, ви, вони Б хто, що, який, чий, котрий, скільки
В той, цей, такий, стільки, весь, сам Г інший, жоден, їхній, ваш, нічий
11. Позначте рядок, у якому правильно утворено словосполучення
А прозорий шампунь Б більш зрозуміліший В три кілометра Г світлий путь
12. Виділіть рядок, у якому всі прислівники - вищого ступеня порівняння
А найглибше, ясно, гірко, синьо Б найкраще, найтихіше, найглибше, найсвітліше
В гарно, тихо, близько, світло Г краще, тихіше, ближче, світліше
13. Виділіть речення з дієприслівниковим зворотом (розділові знаки пропущено)
А Непорушно стоять дерева загорнені в сутінь рясно вкриті краплистою росою.
Б Призвичаївшись до напівтемряви Тимко розглядів ще одну людину яка сиділа в куточку примостившись на купі залізяччя.
В Невеличка пасіка стояла в балці а насупроти неї, по другий бік балки стояла крута гора вкрита зверху густим лісом.
Г Лиш де-не-де прокинеться пташка непевним голосом обізветься до свого затишку.
14. Знайдіть складносурядне речення
А У всіх були чорні тонкі брови, блискуче темне волосся, круглі карі очі.
Б І сьогодні по синьому ранку, по блакитному сніжку, по стежині вони йдуть ловити рибу.
В У гарячий ясний літній день ліс на горах сяє, а в долинах чорніє.
Г По узліссі на галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
15. Виділіть рядок з різними видами зв'язку
А Коли людині є що сказати, вона виллє з глибини власної душі все те, що має, на папір або полотно.
Б Якби не ви, мої ліси і луки, якби не ви, джерела поміж трав, я б мучився від ніжності й розлуки, я б від черствої спраги умирав.
В Просили їх, щоб не барилися довго і щоб не осоромили їх.
Г Коли в хаті всі, окрім цвіркуна, засинали, я навшпиньках підходив до печі, витягав з її челюстей жарину, засвічував каганець і забирався з ним на піч.
16. Правил уживання великої літери та лапок дотримано в реченні
А Після огляду мистецькиї шедеврів Лувру нас запросили на пішоходну екскурсію "Єлисейськими полями".
Б Минулого року я став студентом львівського національного університету ім.Івана Франка.
В Біля самого підніжжя Говерли, там, де бере свій початок норовлива річка Прут, розташований пансіонат "Заросляк".
Г "Історичний музей" - одна з центральних станцій "Харківського метрополітену" - має вихід на площу Конституції.
17. Складнопідрядним з означальною частиною є речення
А Так і літував Іван у полонині, аж доки вона не спустіла.
Б Море так бадьоро хлюпає, що аж слухати любо.
В І де в світі тая сила, щоб в бігу його спинила.
Г Де літо маки стеле килимами, дитя в городі ходить біля мами.
18. Допущено помилку на правопис частки не в рядку
А У нас не бувало такого, щоб хто-небудь когось не послухався або підвів.
Б Тоді ще не знав я, що все проходить, все губиться в не впинній зміні подій.
В Коли-не-коли заходив до житників, щоб не дуже набридати.
Г Ми не лукавили з тобою, ми просто йшли, у нас нема зерна неправди за собою.