Контрольна робота 5 клас
Відомості з синтаксису та пунктуації
(Словосполучення, речення, головні та другорядні члени речення)
II варіант
1. Виберіть рядок, де всі сполучення слів є словосполученнями
А. Прочитав книгу; крижаний дощ; прийти до школи.
Б. Дуже гарний; цікавий твір; за містом.
В. Великий та цікавий; складне завдання; у селі.
Г. Встало сонце; ранковий ліс; зробили на уроці.
2. В якому реченні правильно визначено граматичну основу ?
А. Осінь дарує щедрий урожай.
Б. Вітер зриває з дерев яблука.
В. Птахи покидають рідні гнізда.
Г. Хмари ллють на землю холодні дощі.
3. В якому реченні виділене слово виступає означенням?
А. У лісі дерева посмутніли .
Б. Не чути радісного щебетання птахів.
В. Скоро прийде зима.
Г. Дерева покірно скидають на землю листя.
4. В якому реченні правильно визначено підмет ?
А. Запишіть твір у зошит.
Б. Учениця декламувала вірш.
В. Рідну мову людина вчить все життя.
Г. Мова – душа народу.
5. Укажіть непоширене словосполучення
А. Вивчати рідну мову.
Б. Знайшов у словнику.
В. Прочитав історичний твір.
Г. Скласти питальне речення.
6. Укажіть спонукальне речення
А. Сосна має довгу зелену хвою.
Б. Люби і шануй рідну мову.
В. Мова – найдорожчий скарб народу.
Г. Рідне слово звучить для мене наймиліше.
7. В якому реченні виділене слово виступає додатком?
А. Біля річки верби опустили свої коси.
Б. Над морем літають чайки.
В. Вивчіть правило на наступний урок.
Г. Море котило високі хвилі.
8-9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою: (2 б)
А підмет 1. Цвіте запашний бузок.
Б означення 2. Розпустила свої віти верба.
В обставина 3. Сонце виглянуло з-за хмар.
Г присудок 4. У саду розквітли дерева.
10. Напишіть твір-мініатюру «Квітуча весна», використовуючи різні види речень за метою висловлення та за емоційним забарвленням. (3 бали)