Контрольна робота. Вступ. Жанр балади у європейських літературах

Про матеріал
Тест для перевірки знань та вмінь. Учень (учениця): • виразно читає балади, висловлює власне враження про них, емоційне ставлення до змальованих подій, героїв; • дає визначення жанру «балада», виявляє її характерні ознаки в текстах прочитаних творів; • визначає характерні риси фольклорних балад («Король Лір і його дочки» та балади про Робіна Гуда); • характеризує образи фольклорних балад як традиційні й вічні, розкриває втілення в них народних уявлень (про мораль, патріотизм, героїзм та ін.); • переказує сюжети балад (в окремих частинах і цілісно); • визначає ключові (зокрема кульмінаційні) моменти в баладах, • установлює, як у ключових моментах  виявляються риси героїв, увиразнюється ідея твору; • характеризує образи персонажів прочитаних творів; • виявляє засоби поетичної мови в баладах (гіперболи, епітети, метафори, повтори та ін.), зокрема фольклорного походження; • визначає у прочитаних творах символи (наприклад, рукавичка, озеро, білі лілії, вересовий напій та ін.), розкриває  їхній прихований зміст; • зіставляє оригінали літературних балад із художніми перекладами (за умови володіння іноземною мовою); • розкриває особливості відтворення сюжетів та балад у мистецтві (творах живопису, музики, кіно, мультиплікації та ін. – за вибором); • називає перекладачів балад, виявляє майстерність їхніх перекладів.
Перегляд файлу

image

Невеликий за обсягом ліро - епічний твір на історично - героїчну, легендарну, фантастичну чи соціально - побутову тему з напруженим сюжетом і драматичною, часто несподіваною розв'язкою - це

image              а) поема                                                                                  image      б) притча

в) балада

4.

imageimageВисоку художню якість балад засвідчує

а) напружений сюжетб) емоційність

г) мотив космічного яйця

д) змалювання фантастичних картине) виразність портретів і характерів

героїв

є) повчальний висновок - моральж) чіткий поділ персонажів на "героїв" і

"лиходіїв"

imageimageЛітературна балада відрізняється від фольклорної тим, що

а) порушує важливі суспільні,б) має тісний зв'язок з музикою і

філософські та психологічні проблемитанцями

г) є результатом колективної творчості

Коли жанр балади поширився в Англії та Шотландії ?

                                                                                                                   image      б) 15 століття

Укажіть ознаки англо - шотландських народних балад

imageimageа) похмуро - таємнича атмосфераб) оспівування радощів життя

в) зображення могутніх природнихг) повчання в розважальній формі стихій і надприродних сил

д) трагічні життєві історії ( прое) гнітючі описи природи нерозділене кохання, зраду, криваву помсту )

image           є) яскраві герої, що повстали на боротьбуimage          ж) існування в одному авторському зі злом            варіанті

image

Упізнай героя за цитатою : "У Англії колись був король ...

І панував собі на честь і славу,

Мав повагу він, і в сусідів мир, І забезпечену державу."

                                                                                                                   image     б) Лір

image                 а) виразна подробиця в художньому                   image             б) створена мистецькою уявою художня

творі, яка містить важливу інформацію і має самостійне значення

картина ( істоти , речі, події, явища тощо ), яка у свій спосіб відтворює

предмет зображення, схоплює його сутність і, крім того, наділяє його додатковим значенням (певним настроєм, ідеєю, зв'язком з іншими образами, роздумими автора тощо)

image           в) художній образ, якому притаманні інакомовна багатозначність і глибина узагальнення

imageimageЯкого символічного значення набуває постать короля Ліра в баладі ?

б) самозакоханого егоїста

г) підступного зрадника

Ідею староанглійської балади "Король Лір і його дочки" втілено в рядках :

а) То ж будь прогнана з мого двору!     image       б) О най же світ увесь почує, до чого Не хочу знать нелюбої дитини.         Веде батьківська нерозвага!

image         в) На голові сніжне волосся рвав,

І в груди бивсь, і дер лице до крові,

І на дочок він помсту визирав За брак у них дитячої любові.

image

Упізнай героя за цитатою : "Миловидний, з пружним і дебелим тільцем, ... як тільки міцно зіп’явся на ноги, одразу й понад усе вподобав блукати з батьком по лісі. А коли змужніла його рука, він навчився спритно натягувати лук і пускати несхибну стрілу."

б) Фітзу

г) Робін Гуд

imageimageВатага лісових мешканців подарувала Робу

                                                                                                                   image     б) лук

в) ріжок

imageimageІм'я Робін Гуд стало загальним стосовно людей, які

                     а) перемагають у спортивних змаганнях image              б) захищають бідних і ображених

в) привласнюють чуже майно

Які проблеми порушено у баладі Ф. Шиллера "Рукавичка" ?

                   а) лицарська честь і людська гідність                 image       б) цінність людського життя

Польського поета Адама Міцкевича визнано

а) родоначальником класичної польськоїб) геніальним ліриком

г) мужнім борцем за незалежність батьківщини

д) духовним батьком націїе) автором науково - фантастичних

творів

imageГоловний герой балади А.Міцкевича "Світязь"

                                                                                                                   image    б) народ


в) княжна

imageб) троянди

б) духовну красу народу, який бореться за свою волю

                  а) сила народу - в його єдності та вірі                                б) невідворотність долі

г) протест проти гноблення

г) наявність оповідача

imageд) невелика кількість персонажіве) головна мета - розважити читача

image           є) сюжет побудовано на певному    ж) тісний зв'язок з фольклором науковому припущенні

image       image       б) побутовий image  image       б) батько

Якого символічного значення набувають квіти вересу у баладі Р.Л.Стівенсона "Вересовий трунок" ?

imageimageа) життя людини і Всесвітуб) чистоти і просвітлення

в) нескінченності буття та життєвоїг) любові до рідної землі, життя, свободи, скороминучості             пролитої крові у боротьбі за

незалежність

Ключ до тесту

1. б (1 балів)

2. а б в г д є ж (10 балів) 3. в (1 балів)

4. а б в е (4 балів)

5. а (1 балів)

6. б (1 балів)                                  7. а д е є (5 балів)

8. б (1 балів)

9. в (1 балів)

10. в (1 балів)                                11. б (2 балів)

12. г (1 балів)

13. в (1 балів)

14. б (1 балів)                                15. а б (2 балів)

16. а б г д (4 балів)

17. б (1 балів)

18. в (1 балів)                                19. б (1 балів)

20. а г д (3 балів)

21. а б в г д ж (6 балів)

22. в (1 балів)                                23. а (1 балів)

24. г (2 балів)

 

pdf
Додано
4 жовтня 2022
Переглядів
11420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку