Запропоновані завдання мовної теми дають можливість вчителю визначити рівень успішності учнів з теми «Текст. Речення». Тексти укладено відповідно критеріям щодо письмових перевірних робіт з української мови у 4 класі. Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами.
Контрольна робота з мовної теми «Текст. Речення»
І варіант
1. Визнач правильну відповідь.
Речення це:
а) кілька слів; б) слово;
в) слова, зв’язані між собою, які виражають закінчену думку.
2. Прочитай текст та спиши 1 абзац.
(Про)лунав (з/дз)воник після останнього уроку. Хлоп(')ята та дівчата висипали (на)вулицю. С(о/ьо)годні тут пильнують (за)порядком (і/І)ринка та (я/Я)на.
Кілька малюків ганяли у дворі м'яча. Раптом м'яч викотився на дорогу. Мале хлоп'я побігло за ним.
Завищали гальма. Ледве встигли дівчатка зупинити хлопчика.
3. Визнач тип поданого тексту.
а) розповідь; б) опис; в) міркування.
4. Вибери з-поміж заголовків той, що найточніше відповідає змісту тексту.
а) Випадок у шкільному дворі б) На вулиці
в) А могла трапитися біда
5. Визнач рядок, у якому підмет і присудок визначено правильно. а) Зернятко впало на землю і проросло. б) Раптом м'яч викотився на дорогу. в) Хлоп'ята та дівчата вийшли на вулицю.
6. Спиши і підкресли звертання в реченні. Вийди, вийди, сонечко, на дідове полечко.
7. Спиши речення, підкресли основу і встанови зв’язок між словами. Росте у саду білокора берізка.
8. Доповни речення однорідними членами, підкресли їх. Відлетіли у вирій граки, …, …, … .
Контрольна робота з мовної теми «Текст. Речення»
ІІ варіант
1. За метою висловлювання речення бувають:
а) прості і складні; б) розповідні, питальні, спонукальні; в) окличні і неокличні.
2. Прочитай текст та спиши 1 абзац.
(На)стала в(и/е)сна. Тепле промі(н/нн)я сонця (зі)гнало сніги. З гір (по)текли струмочки. 3еленіє молода травичка. Кожного дня (при)бувають (з)вирію (пере)літні птахи.
У школярів свято. Діти зустрічають весняних гостей. Олесь та Петрик прикріпили на березі шпаківню.
Птахи почали носити в свої хатки травичку і пір'я.
Визнач тип поданого тексту.
а) розповідь; б) опис; в) міркування.
4. Вибери з-поміж заголовків той, що найточніше відповідає змісту тексту.
а) Настала весна б) Друзі птахів в) У школярів свято
5. Визнач рядок, у якому підмет і присудок визначено правильно.
а) Тепле проміння сонця зігнало сніги.
б) Діти зустрічають весняних гостей.
в) Олесь та Петрик прикріпили на березі шпаківню.
6. Спиши і підкресли звертання в реченні. А ти, земле-матінко, уроди, уроди!
7. Спиши речення, підкресли основу і встанови зв’язок між словами. На узліссі стоїть кремезний дуб.
8. Доповни речення однорідними членами, підкресли їх. На клумбі зацвіли жоржини, …, …, … .