Контрольна робота з "Прямої мови" 9кл

Про матеріал

Контрольна робота з української мови за ТЕМОЮ "Пряма мова" 9кл. Представлені два варіанта. Контрольна не складна, але є завдання над якими треба подумати!

Перегляд файлу

І варіант

1.Прямою мовою називається:

а) чуже мовлення, передане не дослівно, без збереження форми та інтонації, а тільки із збереженням змісту;

б) чуже мовлення, передане дослівно, з повним збереженням змісту, форми та інтонації;

в) дослівний уривок з якогось тексту або висловлення для підтвердження думки;

2. Чуже мовлення, передане не дослівно, без збереження форми та інтонації, а тільки зі збереженням змісту, називається:

а) прямою мовою;   б) діалогом;   в) полілогом;  г) непрямою мовою.

3. Укажіть речення з прямою мовою:

а) Одна сказала: «Гляньте, гарно як! Немов облита снігом кожна гілка!»;

б) Слова диктора про те, що переможця естафети буде визначено через кілька хвилин, глядачі так і сприймають;

в) Співають у пісні, що нема найкращого на вроду, як ясна зоря в погоду;

г) Тоді я сказав йому, що українські прерії(рівнини) відрізняються від мексиканських лише тим, що в Мексиці ростуть кактуси, а в нас – верби.

4. Яке з речень побудоване за схемою: «П, - а, - п»?

а) І звелів одвітовати по-запорозьки: «Козак з Лугу», бо запорожці здоровкались мов хиже птаство на степу;

б) «Ну звичайно, - думаєш собі, - старалась, старалась людина, співала, а цей дивак нічого  й не бачив»;

в) «Шептала візьмеш, - сказав конюх хлопчикові. – Тільки зачекай, напою»;

г) Тоді Славко скаже йому: «А я маю ще більшу гризоту» - та й признається в усьому.

5. Правильно поставлено розділові знаки в реченні:

а) «Гриміла ваша мінометна і гриміти буде!», - запевнили товариші Васю на прощання;

б) Прилетіла ластівочка, стала собі щебетати, господаря викликати: «Вийди, вийди, господарю, подивися на кошару»;

в) Котився віночок по полю, просився у женчиків додому – «Возьміте мене, женчики,  з собою та занесіть мене до господаря в стодолу»;

г) «О Лавріне, ти переміг мене, - сказав схвильовано Крауз: - Я хотів просити тебе про дочку».

6. Правильно поставлено розділові знаки в реченні:

а) «Та не гавкай хоч ти мені. Чого б ото я гавкав», - жалівся дід;

б) Тоді громада загула прелюто: - «Вона ж свій злочин визнала прилюдно!»;

в) «Це я, ваш Пірат, впізнаєте? - гавкав він крізь сльози, – О, який я щасливий»;

г) Як ударив вдруге – вона й попросилась – «Не рубай, коханий, бо я твоя мила».

7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

а) «Ти, Михайле,  - кажу, - хоч би разочок на неї глянув. Бач, як вона до тебе світиться»;

б) Мама довго мовчить, потім зітхає і каже: «Вона любила твого тата. А ти на нього схожий…»;

в) «Цирк? – перепитав Оверко, - Рід наш великий, голови не щитані, крім нас двох, ще троє рід носять»

г) Нема Січі; очерети у Дніпра питають: «Де-то наші діти ділись, де вони гуляють?»

 

8.Правильно оформлено цитату в реченні:

а) «Мова – то серце народу; гине мова -  гине народ», це спостереження І. Огієнка містить у собі велику і сумну правду;

б) Шеченко був глибоко переконаний, що український народ порве кайдани колоніалізму, тому й заявляв – «Борітеся – поборете!»;

в) Шевченко вірив у велике майбутнє України й українського народу і палко закликав своїх земляків:

                                                           І чужого научайтесь,

Й свого не цурайтесь,

Бо хто матір забуває,

                                                            Того Бог карає…

г) Ідеологи звинуватили Миколу Руденка, як він сам згадує, в «Грубих помилках у поетичній творчості».

9. Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в реченні:

а) Образ Прометея Шевченко використав як символ мужності, нескореності, а отже, і остаточної перемоги: «Не вмирає душа наша. Не вмирає воля»;

б) «Нації вмирають невід інфаркту. Спочатку їм відбирає мову», - так визначає роль мови в житті нації Л. Костенко;

в) Іван Франко назвав Івана Нечуя-Левицького : «всеобіймаючим оком Правобережної України»;

г) Маланюк у сонеті «Шевченко» порівнює Кобзаря з його ж літературним героєм:

                                     Гонта, що синів свяченим ріже,

                                     У досвітніх загравах – степа

                                     З дужим хрустом випростали крижі.

10. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущені):

1 Ет байдуже озвалася матуся то був            а) А: «П!»

не день, то сполох був, та й годі.                   б) «П», - а.

2 А ясень їй киває в верховітті                       в) «П, - а, - п».

Найкраща в світі!                                             г) «П, - а: - П».

3  Це і все. Я йду помститися, Олесю            д) «П! – а. – П!»

сказала Христя.

4 Драбиною її плещи, та добре!

кричала Кайдашиха   Нехай не

збирає яєць на нашому горищі!

11. Складіть речення за поданою схемою:

                   «П, - а: - П».

 

 

 

 ІІ варіант

1.Дослівне відтворення фрагмента іншого тексту зі збереженням усіх його граматичних та стилістичних особливостей називається:

а) діалогом;  б) непрямою мовою;  в) цитатою;  г) прямою мовою.

2. Діалог – це:

а) роздуми якоїсь особи;  б) розмова двох осіб;  в) розмова кількох осіб;   г) цитата.

3. Яке з речень побудоване за схемою: «П», - а?

а) «Чи не час нам в дорогу?» - спитала Соломія;

б) «Васильку, го-о-в! А йди сюди! » - гукнув з подвір’я батько;

в) «Лізьте на машину», - наказав він усім;

в) Іван Юхимович відсторонив Ларивонову руку, спокійно сказав: «Давай на ковадло, бо перепалиш».

4. Укажіть речення з прямою мовою:

а)  «Про мене… - згоджується Артем стосовно лелек і рішуче додає: - А зілля вирви. Дах псуватиме»;

б) Мама плакала й казала, що я зовсім неможливо поводжуся з нею;

в) А він забув про весло, що лежало під ногами, і боявся поворухнутися;

г) Та є такі дороги, що їх самі ми вибираємо собі на щастя або на лихо.

5. Правильно поставлено розділові знаки в реченні:

а) «Мати Божа, Царице небесна, - гукала баба в саме небо, - голубонько моя, святая великомученице, побий його, невігласа, святим твоїм омофором!»;

б) Олеся промовляла тихо, утопаючи в тузі, «Прощайте, матінко моя рідна, не забувайте мене, не забудете? »;

в) «Гальт! Руки вгору!», - гукнув німецький єфрейтор, з’явившись на порозі якраз в момент пострілу;

г) «Мамо… - і затнувся, дивлячись на матір: - Дозвольте вас так називати, бо ви ж така… як і моя мати».

6. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

а) «Веди ж нас, Василю, до пана, - каже полковник Шрам. – Де він? Чи в світлиці, чи в пасіці?»;

б) «Навіщо ви одв’язали нашого коня та заперли в свій хлів? – крикнула Мотря: Не святі ж прийшли з неба та одв’язали його!;

в) Сидить на моріжку і обриває пелюстки на ромашці, шепочучи: «Є – нема, є – нема, є…»;

г) «Це – кінець!» - нестерпною іскрою пронеслося у свідомості.

7. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

а) «З тобою мова буде потім, -  сказав Іван. – а я служу революції»;

б) Запала тиша, як у страшному сні, Горбань сказав: «Причому тут пісні?»;

в) «Хтось нетутешній, - бурчав крізь зуби. – Іч, іроди! Двоє, видать, були. Не тайгові – тайгові не порушать закону»;

г) Вже як ішли в поле, сусід казав хлопцеві: «Перебрався б ти до нас!».

 

8. Правильно оформлено цитату в реченні:

а) У статті про О. Кобилянську сказано, що «Класичним зразком алегоричної мініатюри є поезія у прозі «Рожі»;

б) «Борітеся – поборете!» - цими словами Т. Шевченко став на захист усіх поневолених;

в) Сухомлинський вважав, що: «Вміння читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків»;

г) Важливу композиційну роль відіграє монолог Мавки, що починається словами:

«О, не журися за тіло!

Ясним вогнем засвітилось воно,

Чистим, палючим, як добре вино,

Вільними іскрами вгору злетіло».

9. Пунктуаційну помилку в оформленні цитати допущено в реченні:

а) Композицію роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» О. Білецький характеризує як «будинок з багатьма прибудовами й надбудовами»;

б) Золя написав колись палку статтю «Що я ненавиджу?», яка закінчується так: «А тепер ви знаєте, що я люблю, до чого відчуваю пристрасну любов ще з юних літ»;

в) «Слова – полова, але вогонь  в одежі слова!..» - писав Іван Франко;

г)  Словами: «Від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась» Євген Маланюк характеризує пізнього Павла Тичину.

10. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено):

           Приклад                                                              Схема речення

1 Он бачиш там питає дика рожа                             а) «П, - а, - п».

Чи я хороша?                                                              б) «П», - а.

2  Що ж йди Іванку покірно                                      в) А: «П?»

обзивалась Марічка  Така нам                                  г) «П, - а: - П».

доля судилась.                                                            д) «П, - а. – П».

3  Майстро десь зірвався сказав

Оверко Половець і оглянув степ.

4 Одчини перше ворота озвався

Шрам а потім біжи  собі куди хоч.

11. Складіть речення за поданою схемою:

                   «П, - а. - П».

 

 

docx
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
7467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку