Мета: Повторити відомості про складне речення, його види, типи складнопідрядних речень; закріпити вміння знаходити в тексті складні речення, пояснювати пунктограми речення, впізнавати орфограми та обґрунтовувати правила їх написання; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; розвивати уміння логічно мислити, робити правильні висновки; виховувати бажання бути мудрою, справедливою, неординарною людиною, людиною – громадянином і патріотом України.
Обладнання: Біблія, мультимедійна презентація.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань з елементами контролю, умінь, навичок.Слайд 1.
Епіграф:
Вирушаючи в дорогу, візьміть з собою Біблію,
нехай вона поглибить ваші знання з історії світової культури,
збагатить вашу мову, а ще навчить співчувати стражденним,
турбуватися про слабших, ставитися до людей шанобливо і приязно.
Урок
з української мови
в 9 класі
Слайд 1. Тема: Узагальнення й систематизація знань з теми: “Складнопідрядне речення»
Мета: Повторити відомості про складне речення, його види, типи складнопідрядних речень; закріпити вміння знаходити в тексті складні речення, пояснювати пунктограми речення, впізнавати орфограми та обґрунтовувати правила їх написання; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; розвивати уміння логічно мислити, робити правильні висновки; виховувати бажання бути мудрою, справедливою, неординарною людиною, людиною – громадянином і патріотом України.
Обладнання: Біблія, мультимедійна презентація.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань з елементами контролю, умінь, навичок.
Слайд 1.
Епіграф:
Вирушаючи в дорогу, візьміть з собою Біблію,
нехай вона поглибить ваші знання з історії світової культури,
збагатить вашу мову, а ще навчить співчувати стражденним,
турбуватися про слабших, ставитися до людей шанобливо і приязно.
І. Організаційний момент.
Учитель.
Добрий день, діти!
А давайте вдумаємось у ці слова: добрий день, добрий ранок, добрий вечір – ось так ми говоримо кожного дня один одному, не вдумуючись, чи правильно ми говоримо, чи ні, тому що ці слова росли разом з нами так, як і поняття : «добро», «любов», «радість», «щастя». Робити добро, поважати старших, любити ближніх – цьому навчають не тільки батьки, вчителі в школі, цьому навчає саме життя.
Дійсно, є такі закони, за якими живе людство уже дуже давно, закони, які пройшли і війни, і голод, і холод, і всі біди, які перетерпіли люди і все одно залишились людьми. Ці закони записані у книзі, ім’я якій Біблія. Тільки з цими законами ви повинні вирушати в дорогу вашого життя, щоб жити праведно самим, поважати інших і приносити користь державі.
Ось і епіграф до нашого уроку (діти зачитують )
Хоча Біблію почали писати 3500 років тому, вона не втратила своєї цінності.
Вона була дарована людям як поведінковий задачник на всі випадки життя і часу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку.
Отже, сьогодні на уроці мови ми систематизуємо знання про складнопідрядне речення і поговоримо про Біблію та її заповіді, за якими ми повинні жити.
ІІІ. Тренувальні вправи.
Картка 1. Синтаксичний розбір речення.
Біблія є священною книгою християн, однією з найвизначніших пам'яток світової релігійної думки, яка міцно вросла в духовність і культуру багатьох народів.
Поясніть орфограми.
Картка 2. Синтаксичний розбір речення.
Життєва дорога кожного із нас є тривалою і тернистою, але цей шлях нам постійно освітлює свічка Господньої Любові і наших добрих справ.
Поясніть розділові знаки в реченні.
А) Мікрофон.
Слайд 2.
Б) Дайте відповідь на запитання складнопідрядним реченням:
Якщо вам би було запропоновано створити Всесвіт, що ви врахували б,
здійснюючи цю відповідальну роботу
В) Визначте тип підрядної частини у реченні.
Слайд 3.
Біблія — це книга, яка відповідає на запитання дитини і сміється над мудрістю мудреців.
Професор Беттекс
Учитель. Дійсно, свічка у церковній традиції символізує Світло Правди, Світло мудрості, Світло Єванелія, що перемагає темряву гріха.
Якщо посидіти трохи біля свічки і поспостерігати за її полум'ям, можна побачити, як язики полум'я раз у раз відхиляються в різні боки. Свічка очищає, знімає втому, злість і образи, вбираючи весь негатив в себе. Душевний біль покидає тіло, забираючи разом з собою і біль фізичну. Полум'я вогню дарує людям спокій і душевну рівновагу.
Слайд 4. Давайте й ми запалимо свічку, як символ очищення і спасіння.
(Діти запалюють свічку).
Учитель.Кожна людина ставить перед собою питання: для чого вона прийшла у цей світ, як треба жити, як обрати правильний шлях? Нічого незрозумілого й неможливого в цьому немає - потрібно просто намагатися жити за Божими заповідями.
Слайд 5.
Отже, перша Божа заповідь звучить так: Я - Бог твій, нехай не буде у тебе інших богів, окрім Мене.
Так як у кожної людини повинен бути один Бог, так повинна бути і одна Батьківщина.
Текст №1
Знайдіть складнопідрядні речення, визначте види підрядних частин. Накресліть схеми. Знайдіть слова на правопис префіксів з- та с-. Що
Текст №2
1) У четвертій заповіді Господь просить, щоб люди шість днів працювали, а на сьомий оцінювали свої вчинки.
2) Шануй свого батька і матір свою, щоб довгим був твій на землі. (П’ята заповідь)
3) Заповідь «Не вбий!» попереджає не тільки супроти замаху на життя іншого, а й супроти нищення життя власного. (Шоста заповідь)
4) Ти сьому заповідь пізнай поволі, так що не не убий любові ні в собі, ні в іншому, не піддавайся спокусі своїй і не потурай спокусі іншого.
5) Крадіжка руйнує найголовніше у світі людському – довіру людей одне до одного, бо вкрасти можна не лише майно, але й працю, час, надію, дітей, майбутнє і навіть душу. (Восьма заповідь)
6) Омана і обман позбавляють людину впевненості в істині й торжестві правди і закону, як і крадіжка, і перелюб позбавляють її надії на істинність життя і святинь.
(Дев’ята заповідь)
7) Хоч у цьому складному світі занадто багато спокус і зваб, не можна заздрити, не можна «жадати дому ближнього твого». (Десята заповідь)
А) СПР з підрядним мети;
Б) СПР з підрядним наслідку;
В) СПР з підрядним допустовим;
Г) СПР з підрядним з’ясувальним;
Д) СПР з підрядним порівняльним;
Е) СПР з підрядним причини;
Є) просте.
Слайд 6.
Мудрості царя Соломона
ІV. Висновок уроку.
Учитель. Ви, діти, - надія України, вам належить будувати майбутнє держави. Ви – громадяни своєї країни. Хочеться, щоб в життєву дорогу ви брали з собою Біблію в серці, Божі заповіді якої покажуть правдивий життєвий шлях, як почуттями, розумом і мудрістю, з великим бажанням, міцними знаннями і непохитною вірою пізнати силу моральних законів любові і гармонії у світі і серед людей.
Ви повинні робити добрі вчинки, допомагати тим, хто потребує нашої підтримки, сумлінно виконувати свої обов’язки перед близькими, державою і суспільством і Господом. Любити тих, хто нас любить і хто нас ображає.І тоді ви насправді будете тим світлом, яке світить усім, прославляючи добро і милосердя Господнє.
Давайте закінчимо наш урок молитвою, яка принесе спокій у серце, а в душу - бажання робити тільки добро.
Слайд 6.
Отче наш, що є на небесах!
Нехай святиться Ім'я Твоє.
Хай прийде Царство Твоє,
нехай буде воля Твоя
як на небі, так і на землі.
Хліб наш насущний дай нам сьогодні.
І прости нам провини наші,
як і ми прощаємо винуватцям нашим.
І не введи нас у спокусу,
але визволи нас від лукавого.
Бо Твоє є Царство, і сила, і слава
навіки. Амінь.
V. Домашнє завдання.
Слайд 7.
Написати твір на тему: «У дорогу з Біблією».