Робота дає можливість оцінити рівень навчальних досягнень п`ятикласників із синтаксису й пунктуації простого та складного речення; з'ясувати можливі недоліки в ході узагальнення й систематизації мовної теорії.
5 клас
Контрольна робота з розділу „Відомості з синтаксису та пунктуації"
Варіант І|
1. Наука про мову, яка вивчає такі одиниці мови як словосполучення і речення, називається:
а) пунктуація;
б) морфологія;
в) синтаксис.
2. Вибрати варіант відповіді, в якому записано словосполучення:
а) сильний вітер;
б) дощ іде;
в) перед дверима.
3. Записати два варіанти речення таким чином, щоб воно містило:
а) звертання (на початку);
б) вставне слово (у середині речення)
Основою добрих манер є те, щоб усі люди в одній компанії почували себе комфортно.
4. Виправити помилки і записати речення.
У нашому саду ростуть яблуні, груші, плодові дерева, сливи.
5. Скласти речення за поданими схемами:
а) , .
б) і . .
6 Списати, добираючи однорідні члени речення і ставлячи їх на місце крапок. Визначити, якими членами речення є однорідні члени.
По річці пливли самохідні баржі і ... .
Спочатку листя припиняє ріст, потім ... і ... .
7. Виписати і зробити синтаксичний розбір речення.
Тріскаються достиглі сливи, лише зимові яблука міцно тримаються на гілках.
8.Поставити розділові знаки у реченнях. Розібрати їх за членами речення.
Порозцвітали гарно квіти нагідочки красолі і мачок.
На будинках на деревах парканах усюди червоний відблиск.
Зацвіло усе навколо діброви і долини і луги.
Рястом жовтоцвітом ромашкою всім заквітчала весна.
5 клас
Контрольна робота з розділу „Відомості з синтаксису та пунктуації"
Варіант ІI
1. Наука про мову, яка вивчає розділові знаки та правила їх розстановки називається:
а) пунктуація;
б) морфологія;
в) синтаксис.
2. Вибрати варіант відповіді, в якому записано словосполучення:
а) прижила осінь;
б) осінній листок:
в) під березою.
3. Виправити помилки і записати речення.
У нашому лісі водяться зайці, лисиці, вовки, різні тварини.
4. Записати два варіанти речення таким чином, щоб воно містило
а) звертання (на початку);
б) вставне слово (у середині речення). Накреслити схеми речень.
Основою добрих манер є те, що людина не повинна заважати людині.
5. Скласти речення за поданими схемами:
а) , . .
б) , а . .
6 Списати, добираючи однорідні члени речення і ставлячи їх на місце крапок. Визначити, якими членами речення є однорідні члени.
Ми зупинимось біля неширокої, але ... річки.
Четвертокласники вирощують на ділянці кукурудзу і ... .
7. Виписати і зробити синтаксичний розбір речення.
Лелека на крилах приносить у наші краї весну.
8. Поставити розділові знаки у реченнях. Розібрати їх за членами речення.
Перед самою хатою росли квіти червоні рожеві білі.
Барвінок цвів і зеленів.
На клумбах пишно цвіли червоні канни і герані бузкові іриси і жовті гвоздики.
Жагуче літо і даль і зоряну блакить я так усе люблю.