Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Контрольна робота з теми "Дієслово" (2 частина)

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота для учнів 7 класу з теми "Дієслово". Максимальна кількість балів - 12. Складається із тестових завдань, завдаь з короткими відповідями та завдань творчого характеру. Охоплює всі вивчені правила; має на меті перевірити рівень засвоєння матеріалу учнями та вміння застосовувати його на практиці.Пропонується 2 варіанти завдань.
Перегляд файлу

                                                       

                                                     7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                     Дієслово як частина мови

                                                                Варіант 1

І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

А чекав, зустрічаю, буду декламувати, доглядати

Б проводити, прочитав, глянула, призначати

В вивчати, привітав,говорити, дивитися

Г буду співати, говорив, підніму

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться разом:

А не/славити, не/робити, не/приносити, не/оцінити

Б не/навидіти, не/хтувати, не/добачати, не/зчутися

В не/здужати, не/думати, не/має, не/заважає

Г не/дочувати, не/вірю, не/знаю, не/волити

  1. Позначте речення, де є інфінітив:

А Треба сумлінно виконувати свої обов’язки.

Б Дивлюсь я на небо та й думку гадаю.

В Характер людини формується під впливом її оточення.

Г Вони збережуть ваші речі.

  1. З’ясуйте, скільки  особових дієслів у даному реченні.

Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої,заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання.

А 3      

Б 4 

 В 5 

 Г 6

  1.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.

А Склеїти, пасти, колоти, боронити, хотіти.

Б Бігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.

В Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.

Г Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.

  1.  Укажіть рядок, у якому рядку всі дієслова написані правильно.

А Будемо навчатися, навчатимемось, навчався б, навчатимуся, навчаймося.

Б Будемо пізнавати, пізнаватимемо, пізнав б, пізнаватиму, пізнаваймо.

В Будем опановувати, опановуватимем, опанував би, опановуватиму, давайте        опануємо.

Г Будемо складати, складатимемо, складав б, складатиму, давайте складати.

 

ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)

  1.  До І дієвідміни належать слова ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

  1. У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Дієслова дійсного способу означають __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3.  Дієслова 3 особи однини і множини наказового способу  творимо __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  4.   Що можуть означати безособові дієслова __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5. Назвіть три способи творення дієслів __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)

13.  Установіть відповідність між морфологічними ознаками дієслів і прикладами до них.

1. Дійсний спосіб майб. часу, проста форма

2. Умовний спосіб

3. Наказовий спосіб

4. Дійсний спосіб майб. часу, складена форма

А Збагнув би, насипала б, відчула б, зумів би

Б Працюймо, даруйте, дерзай, бережімо

В Хай живе, хай вірять, нехай сяє, хай будує

Г Вражають, ховає, муркоче, лунають

Ґ Набувайте, обчисли, встановіть, переймай

 

  1. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)славити, (не)прославляти, (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не)мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати.

 

  1. Відредагувати словосполучення.

Попасти в біду___________________________________

Представляв собі_________________________________

 приймати участь__________________________________

рішали задачу_____________________________________

 розкривати книжку________________________________

відкривати двері___________________________________

прививають любов_________________________________

балакали про мову_________________________________

мішали готуватися_________________________________

гладити білизну___________________________________

 

IV рівень ( 3 б. )

  1. Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.

Калина весною білим цвітом квітує, а восени червоні ягідки дарує.

 

                                                  

 

 

 

7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                     Дієслово як частина мови

                                                                Варіант 2

І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)

1.Укажіть рядок, де всі дієслова доконаного виду:

А пообіцяла, стояли, робили, обганяли

Б падало, мріяв, зшила, розігнати

В люблю, думав, відпочивати, перевірити,

Г прочитав, відвідала, забули, куплю

2.Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться окремо:

А не/навидіти, не/мислимо, не/любити, не/чути

Б не/покоїтися, не/просили, не/здужати, не/доводилося

В не/зчулися, не/водила, не/до оформила, не/притомніти

       Г не/міг, не/розцвіла, не/чекали, не/складаються

3.Укажіть ряд перехідних дієслів:

А дивитися на дорогу, гордитися сином, розмова з мамою

Б писати твір, купити цукерок, не полити квіти

В не вивчити правило, подарувати книгу, сказати другу

Г падає листя, мити підлогу, стояти на сцені

4. Укажіть рядок дієслів першої дієвідміни:

А Колоти, сопіти, володіти.

Б Боротися, полоти, грати.

В Мандрувати, приходити, прийти.

Г Говорити, читати, писати.

5. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:

А Вранці добре працюється.

Б Дитя було добре і лагідне.

В Дме сильний вітер.

Г Він не має зошита і ручки.

6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:

А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.

Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.

В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.

Г їж, запитав би, покладу, працював би.

 

ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)

  1.  До ІІ дієвідміни належать слова ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

  1. У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Дієслова умовного способу означають ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3.  Як змінюються безособові дієслова? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  4.   Дієслова умовного способу творяться ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5.  Безособові дієслова -це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)

  1. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний

1 Нявкати, рожевіти

Б Суфіксальний

2 Переписати, відійти

В Префіксально-суфіксальний

3 Богохульствувати, красномовній

Г Складання слів

4 Поглиблювати, пританцьовувати

 

  1. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не) любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (недовиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

 

  1. Відредагувати словосполучення.

Представляє собою____________________________

Розкрили очі_________________________________

Стірали одяг_________________________________

Прививати любов до знань______________________

Рішили виступити_____________________________

Аплодирували артистам________________________

Підняли питання______________________________

Я відношуся до цього позитивно_________________

Приходить на думку___________________________

Не получається знайти відповідь_________________

 

IV рівень ( 3 б. )

  1. Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.

Український рушник пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину любові.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  geroy_vetra
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  2. Галабурда Роман Степанович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
6511
Оцінка розробки
3.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку