Контрольна робота з теми "Дієслово" (2 частина)

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота для учнів 7 класу з теми "Дієслово". Максимальна кількість балів - 12. Складається із тестових завдань, завдаь з короткими відповідями та завдань творчого характеру. Охоплює всі вивчені правила; має на меті перевірити рівень засвоєння матеріалу учнями та вміння застосовувати його на практиці.Пропонується 2 варіанти завдань.
Перегляд файлу

                                                       

                                                     7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                     Дієслово як частина мови

                                                                Варіант 1

І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова недоконаного виду:

А чекав, зустрічаю, буду декламувати, доглядати

Б проводити, прочитав, глянула, призначати

В вивчати, привітав,говорити, дивитися

Г буду співати, говорив, підніму

  1. Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться разом:

А не/славити, не/робити, не/приносити, не/оцінити

Б не/навидіти, не/хтувати, не/добачати, не/зчутися

В не/здужати, не/думати, не/має, не/заважає

Г не/дочувати, не/вірю, не/знаю, не/волити

  1. Позначте речення, де є інфінітив:

А Треба сумлінно виконувати свої обов’язки.

Б Дивлюсь я на небо та й думку гадаю.

В Характер людини формується під впливом її оточення.

Г Вони збережуть ваші речі.

  1. З’ясуйте, скільки  особових дієслів у даному реченні.

Зашепотіли збуджені листочки, оповідаючи сни свої,заметушилась у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання.

А 3      

Б 4 

 В 5 

 Г 6

  1.  Укажіть рядок, у якому всі дієслова належать до І дієвідміни.

А Склеїти, пасти, колоти, боронити, хотіти.

Б Бігти, непокоїти, берегти, стогнати, бити.

В Нести, привести, жаліти, кохати, іржати.

Г Любити, турбувати, зсипати, вирушити, вирости.

  1.  Укажіть рядок, у якому рядку всі дієслова написані правильно.

А Будемо навчатися, навчатимемось, навчався б, навчатимуся, навчаймося.

Б Будемо пізнавати, пізнаватимемо, пізнав б, пізнаватиму, пізнаваймо.

В Будем опановувати, опановуватимем, опанував би, опановуватиму, давайте        опануємо.

Г Будемо складати, складатимемо, складав б, складатиму, давайте складати.

 

ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)

  1.  До І дієвідміни належать слова ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

  1. У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Дієслова дійсного способу означають __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3.  Дієслова 3 особи однини і множини наказового способу  творимо __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  4.   Що можуть означати безособові дієслова __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5. Назвіть три способи творення дієслів __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)

13.  Установіть відповідність між морфологічними ознаками дієслів і прикладами до них.

1. Дійсний спосіб майб. часу, проста форма

2. Умовний спосіб

3. Наказовий спосіб

4. Дійсний спосіб майб. часу, складена форма

А Збагнув би, насипала б, відчула б, зумів би

Б Працюймо, даруйте, дерзай, бережімо

В Хай живе, хай вірять, нехай сяє, хай будує

Г Вражають, ховає, муркоче, лунають

Ґ Набувайте, обчисли, встановіть, переймай

 

  1. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)славити, (не)прославляти, (не)покоїтися (хвилюватися), (не)довідатися, (не)навидіти, (не)хтувати, (не)дочувати, (не)змогти, (не)мовчати, (не)долюблювати, (не)принести, (не)допомагати, (не)вгавати.

 

  1. Відредагувати словосполучення.

Попасти в біду___________________________________

Представляв собі_________________________________

 приймати участь__________________________________

рішали задачу_____________________________________

 розкривати книжку________________________________

відкривати двері___________________________________

прививають любов_________________________________

балакали про мову_________________________________

мішали готуватися_________________________________

гладити білизну___________________________________

 

IV рівень ( 3 б. )

  1. Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.

Калина весною білим цвітом квітує, а восени червоні ягідки дарує.

 

                                                  

 

 

 

7 клас. Українська мова

                                                         Контрольна робота

                                                     Дієслово як частина мови

                                                                Варіант 2

І рівень (0,5 б за кожну правильну відповідь)

1.Укажіть рядок, де всі дієслова доконаного виду:

А пообіцяла, стояли, робили, обганяли

Б падало, мріяв, зшила, розігнати

В люблю, думав, відпочивати, перевірити,

Г прочитав, відвідала, забули, куплю

2.Укажіть рядок, у якому всі дієслова з не пишуться окремо:

А не/навидіти, не/мислимо, не/любити, не/чути

Б не/покоїтися, не/просили, не/здужати, не/доводилося

В не/зчулися, не/водила, не/до оформила, не/притомніти

       Г не/міг, не/розцвіла, не/чекали, не/складаються

3.Укажіть ряд перехідних дієслів:

А дивитися на дорогу, гордитися сином, розмова з мамою

Б писати твір, купити цукерок, не полити квіти

В не вивчити правило, подарувати книгу, сказати другу

Г падає листя, мити підлогу, стояти на сцені

4. Укажіть рядок дієслів першої дієвідміни:

А Колоти, сопіти, володіти.

Б Боротися, полоти, грати.

В Мандрувати, приходити, прийти.

Г Говорити, читати, писати.

5. Укажіть речення, в якому вжито безособове дієслово:

А Вранці добре працюється.

Б Дитя було добре і лагідне.

В Дме сильний вітер.

Г Він не має зошита і ручки.

6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова наказового способу:

А Ходи, мріятиму, учили б, довелося.

Б Порадь, покладу, казала б, встанемо.

В Лети, відчинімо, встаньте, слухай.

Г їж, запитав би, покладу, працював би.

 

ІІ рівень (0.5 б за кожну правильну відповідь)

  1.  До ІІ дієвідміни належать слова ___________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________

  1. У дієсловах наказового способу знак м’якшення пишемо ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  2. Дієслова умовного способу означають ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  3.  Як змінюються безособові дієслова? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  4.   Дієслова умовного способу творяться ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5.  Безособові дієслова -це ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ІІІ рівень ( 1 б за кожну правильну відповідь)

  1. Установіть відповідність між дієсловами і способами їх творення.

А Префіксальний

1 Нявкати, рожевіти

Б Суфіксальний

2 Переписати, відійти

В Префіксально-суфіксальний

3 Богохульствувати, красномовній

Г Складання слів

4 Поглиблювати, пританцьовувати

 

  1. Запишіть дієслова, розкриваючи дужки.

(Не)хтувати, (не)добачати, (не)вгавати, (не)полила, (не)волити, (не) любив, (не)дооцінив, (не)славити(ганьбити), (не)подумала, (недовиконувати, (не)доказував, (не)дійшла.

 

  1. Відредагувати словосполучення.

Представляє собою____________________________

Розкрили очі_________________________________

Стірали одяг_________________________________

Прививати любов до знань______________________

Рішили виступити_____________________________

Аплодирували артистам________________________

Підняли питання______________________________

Я відношуся до цього позитивно_________________

Приходить на думку___________________________

Не получається знайти відповідь_________________

 

IV рівень ( 3 б. )

  1. Назвіть, які граматичні категорії, властиві дієслову. Запишіть речення, підкресліть у ньому дієслова, зробіть розбір дієслів як частини мови.

Український рушник пройшов крізь віки й нині символізує чистоту почуттів, глибину любові.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.4
Оригінальність викладу
4.4
Відповідність темі
4.4
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Каштан Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Козачок Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Горбатюк Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6.  geroy_vetra
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  7. Галабурда Роман Степанович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
19 листопада 2020
Переглядів
40913
Оцінка розробки
4.4 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку