Контрольна робота з української мови з теми "Фонетика" для учнів 5 класу загальноосвітніх шкіл містить 9 завдань: 8 тестових, 1 на встановлення відповідності
1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й];
Б [а], [ч], [л];
В [а], [ч];
Г [а], [к], [ч].
2. Позначте рядок, у якому всі слова правильно поділені для переносу:
А мі-сто, міс-то, ліс-ок, пар-та;
Б хо-джу, пі-джак, від-дзвеніти, за-світло;
В о-рел, кри-латий, до-звілля, ви-хід;
Г буль-йон, ку-ку-руд-за, мі-ль-йон, о-азис.
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість;
Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;
Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель;
Б зв’язок;
В пакунок;
Г надземний.
5. Позначте рядок, у якому всі слова не можна переносити з рядка в рядок:
А їжа, єнот, явір, мить;
Б ялина, тиша, шаль, тюль;
В рояль, баян, Яків, мрія, ясний.
Г кінь, мама, доля, сіль.
6. Позначте рядок слів, у яких наголошений перший склад:
А книжки, бички, доріжки, кохання;
Б мати, ліки, озеро, тиша;
В босий, срібло, легко, кухонний;
Г синій, зелений, диво, добре.
7. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
8. Усі слова вимовляються зі звуком ґ:
А (г\ґ)анок, (г\ґ)речка, ;
Б (г\ґ)атунок, (г\ґ)ребінець;
В (г\ґ)валт, дзи(г\ґ)а;
Г (г\ґ)едзь, ба(г\ґ)атий.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; А На одну букву більше, ніж звуків.
2 джміль; Б На дві букви більше, ніж звуків.
3 біль; В Кількість букв і звуків однакова.
4 явір. Г На два звуки більше, ніж букв.
Д На один звук більше, ніж букв