Контрольна робота з теми «Іменник»
Варіант 1
Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
А. Синь, тисяча, удень.
Б. Зорепад, четверо, зранку
В. Мужність, двоє, узимку.
Г. Сутінки, сотня, зілля.
А. Листоноша, учитель, директор.
Б. Староста, задавака, сирота.
В. Професор, колега, суддя.
Г. Незнайко, плакса, степ.
А. (М, м)ати (Б, б)ожа; (З, з)олоті (В, в)орота; (Г, г)азета « (Г,г)олос (У,у)країни».
Б. (Д,д)ніпро; (Г,г)голосіївський (П,п)арк, (Д,д)ень (У,у)чителя.
В. (Р,р)іздво; (К,к)онституція (У,у)країни; (Г,г)оверла.
4 Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою. Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
А. Перша 1. Каченя, курча, тигреня.
Б. Друга 2. Честь, річ, гордість.
В. Третя 3. Любов, листя, земля.
Г. Четверта 4. Тополя, Ілля, плакса.
5. Степ, сонце, подвір’я.
5.Поставте іменники в кличному відмінку
Матуся, Катя, бабуся, гора, буря, сосна, книга, мова, Софія, дитина, неня, сестра.
6.Від поданих імен утворіть жіночі та чоловічі імена по батькові.
Микола, Арсеній, Григорій, Наум, Назар, Анатоль, Данило,Іван.
7. Провідміняйте іменники.
Іван Петрович, Людмила Василівна, Марія Іванівна, Михайло Григорович.
8. Вставте пропущені букви в суфіксах іменників.
Станов..ще, мереж..во, дал..ч, щебетуш..чка, пряд..во, рушн..чок, хмар..ще, осич..на, книж..чка, грабл..ще, дал..на, пал..во.
9.Поставте іменники в родовому відмінку однини і запишіть у дві колонки:1) із закінченням –а(-я); 2) із закінченням –у(-ю)
Мармур, ураган, Дунай, Ужгород, квітень, рис, Омельченко, Інгул (ріка), старт, туризм, Гайдай (прізвище), Острог (місто), ювілей. Синус, електрон, Буг, Арарат (гора), Ромадан (місто), гіпс, Алжир (держава), циферблат, ерг (міра роботи), Тибет (нагір´я), Ельтон (озеро).
10.Поставте іменники в орудному відмінку.
Верф, вживаність, снасть, Об, радість, гниль, старість, далеч.
11. Вставте пропущені букви в закінченнях іменників.
Круч..ю, кузн..ю, вечер..ю, колі..ю, вітальн..ю, долон..ю, крапл..ю, лелек..ю, задач..ю, голов..ю, вишн..ю, зор..ю, берез..ю, душ..ю, земл..ю, наді..ю, пісн..ю, прац..ю, меж..ю, топол..ю. пальм..ю, армі..ю, ожеледиц..ю.
12. Запишіть речення , розкриваючи дужки
1) Круглий, та (не) місяць; зелений, та (не) діброва; з хвостом, та (не) миша.
2) Кинув (не) палку, піймав (не) галку; скубу (не) пір’я, їм (не) м’ясо.
3) Сам чорен, та (не) ворон; є роги, та (не) бик; шість ніг без копит.
4) Солоне, а (не) сіль; біжить, а (не) річка; блищить, а (не) золото (Нар. творчість).
13. Зробіть синтаксичний розбір речень
1. Троянди там цвітуть і незабудки сині. (Б.Лепкий)
2. Не баранці, а білі коні по морю синьому летять. І клониться ночі у ноги недуга поблідлого дня. (М.Рильський)
14 Знайдіть в тексті іменники. Визначте рід, число, відміну та відмінок.
Через незгоду тратять люди свободу. Великі душі мають силу волі, а слабодухи гинуть у неволі. Його совість чиста, як поцілунок немовляти. Правду говорить не язик, а душа. Краще на волі на вітці, ніж у неволі в золотій клітці. Догоджай не людям, а своїй совісті. Невігласу і гроші не допоможуть. Щастя із нещастям в однім дворі живуть. Дорогий не дарунок, а увага.. Кров не вода, а серце не камінь.(Народна творчість).
15У три колонки запишіть іменники,що вживаються: 1) тільки в однині; 2) тільки в множині; 3)ті, що мають форму і однини, і множини.
Птаство, двері, вода, радощі, чорнило,верба, стіл, канікули, мед, спостереження, ножиці, Запоріжжя, совість, спагеті, шахи, береза, мальви, дітвора, чорнобривці.
Контрольна робота з теми «Іменник»
Варіант 2
Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише одна є правильною. Виберіть правильну відповідь.
1.У якому рядку всі слова є іменниками?
А. Біг, мільйон, вгорі.
Б. Лісостеп, п’ятеро, зранку
В. Вечеря, десяток, свято.
Г. Сміливий, перший, улітку.
2.У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
А. Староста, лікар, інженер.
Б. Суддя, прокурор, незнайко.
В. Канікули, зозуля, плакса.
Г. Бідолаха, непосида, забіяка.
3. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
А. (Ч, ч)орне (М, м)оре; (С, с)узір’я (Ч, ч)умацький (Ш, ш)лях; (Б, б)іблія.
Б. (Д, д)ень (Ш, ш)ахтаря; (С, с)офійський (С, с)обор; (М, м)айдан (Н, н)езалежності; (П, п)ерун.
В. (Р, р)іздво; (В, в)ерховна (Р, р)ада; (Б, б)іла (Ц, ц)ерква.
Г. (К, к)омбайн «(Н, н)ива»; (К, к)арпати; (Ж, ж)урнал «(Б, б)арвінок».
4. Завдання на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, знайдіть відповідник, позначений цифрою. Установіть відповідність між відмінами та іменниками.
А. Перша 1. Суддя, плем’я, насип.
Б. Друга 2. Щастя, сузір’я, день.
В. Третя 3. Галченя, каченя, ім’я.
Г. Четверта 4. Листоноша, круча, земля.
5. Радість, розкіш, любов.
5. Поставте іменники в кличному відмінку
Друг, брат, товариш, край, птах, козак, голуб, Сергій, брат, земляк, Андрій, батько.
6.Від поданих імен утворіть жіночі та чоловічі імена по батькові.
Сергій, Олекса, Нестор, Леонтій, Назарій, Сава, Хома, Юрій.
7. Провідміняйте іменники.
Ольга Ігорівна, Юлія Миколаївна, Зоя Андріївна, Олена Валеріївна.
8. Вставте пропущені букви.
Стріч…чка, намист…чко, усміш…чка, варен…чок, вул…чка, рушн…чок,
серп…чок, він…чок, журавл…чок, розумн…чка, племінн…чка, світл…чка.
9.Поставте іменники в родовому відмінку однини і запишіть у дві колонки:1) із закінченням –а(-я); 2) із закінченням –у(-ю)
Сніг, Нью-Йорк, Ерзурум (місто), Ліван (країна), обмін, Вашингтон (місто),Ірпінь (місто), вир, Амур (ріка), Вашингтон (штат), Дністер, Донець, інстинкт, дніпрогес. Данестан. Інвентар. Листопад (місяць), ідеалізм, листопад (опадання листя), явір, йорж, алюміній. Міліметр, ом.
10.Поставте іменники в орудному відмінку.
Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч.
11. Вставте пропущені букви в закінченнях іменників.
Лелек..ю, задач..ю, голов..ю, вишн..ю, зор..ю, берез..ю, душ..ю, земл..ю, круч..ю, кузн..ю, вечер..ю, колі..ю, вітальн..ю, долон..ю, крапл..ю, наді..ю, пісн..ю, прац..ю, меж..ю, топол..ю. пальм..ю, армі..ю, ожеледиц..ю.
13. Зробіть синтаксичний розбір речень
1. Хай забудеться недоля і неслава давніх літ, щастя рівне й рівна воля засіяють на весь світ! (М.Вороний).
2. У жовтні гріє ціп, а не піч. (Нар. тв.)
14 Знайдіть в тексті іменники. Визначте рід, число, відміну та відмінок.
Через незгоду тратять люди свободу. Великі душі мають силу волі, а слабодухи гинуть у неволі. Його совість чиста, як поцілунок немовляти. Правду говорить не язик, а душа. Краще на волі на вітці, ніж у неволі в золотій клітці. Догоджай не людям, а своїй совісті. Невігласу і гроші не допоможуть. Щастя із нещастям в однім дворі живуть. Дорогий не дарунок, а увага.. Кров не вода, а серце не камінь.(Народна творчість).
15У три колонки запишіть іменники,що вживаються: 1) тільки в однині; 2) тільки в множині; 3)ті, що мають форму і однини, і множини.
Птаство, двері, вода, радощі, чорнило,верба, стіл, канікули, мед, спостереження, ножиці, Запоріжжя, совість, спагеті, шахи, береза, мальви, дітвора, чорнобривці.