Контрольна робота № 7
Морфологія. Орфографія.
Числівник
Варіант І
Перший рівень
1. Вкажіть числівник.
а) Двійка;
б) вдвох;
в) два;
г) подвоєння.
2. На які розряди за значенням поділяються числівники?
а) Якісні, відносні та присвійні;
б) власні та загальні;
в) кількісні та порядкові;
г) прості та складені.
3. Виділіть числівник який означає ціле число.
а) Дві п’ятих;
б) сім десятих;
в) сім;
г) три цілих і одна друга.
4. Позначте збірний числівник.
а) Три;
б) тринадцять;
в) троє;
г) тридцять.
5. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.
а) Шість, шестеро, шостий;
б) п’ять, п’ятеро, одна п’ята;
в) перший, другий, сто;
г) двадцять, двадцять один, двадцятий.
6. Позначте простий числівник.
а) Сто десять;
б) одна третя;
в) третій;
г) сорок два.
7. Знайдіть форму орудного відмінка числівника три.
а) Три;
б) трьох;
в) трьом;
г) трьома.
8. Знайдіть форму давального відмінка числівника сорок.
а) Сорок (дівчат);
б) сорока (дівчат);
в) сорока (дівчатами);
г) сорока (дівчатам).
Другий рівень
1. Випишіть числівники.
Один, одиниця, перший, два, двоє, двійка, подвоєння, удвох, обидва.
2. Запишіть словами кількісні числівники – цілі числа. Де можливо, утворіть від них збірні числівники.
19; 17; 50; 61; 137.
3. Запишіть на місці крапок, де потрібно, м’який знак.
Шіст…десят…ом, вісім…десяти, сімдесят…ма, п’ят…десят, п’ят…ма.
Третій рівень
1. Провідміняйте числівник 675.
2. Запишіть словами подані числівники.
4-сотий, 39-тисячний, 200-мільонне, 40-мільярдна.
Четвертий рівень
Напишіть твір – мініатюру «Мої улюблені свята». Використайте числівники. Вкажіть їх розряд за значенням та відмінок.
Контрольна робота № 7
Морфологія. Орфографія.
Числівник
Варіант ІІ
Перший рівень
1. Вкажіть числівник.
а) Тричі;
б) трійня;
в) п’ять;
г) трійка.
2. Які числівники означають кількість, що складається з певного числа частин цілого?
а) Цілі числа;
б) дробові;
в) збірні;
г) порядкові.
3. Виділіть числівник який означає ціле число.
а) П’ять шостих;
б) вісім цілих і одна друга;
в) нуль цілих і п’ять десятих;
г) десять.
4. Визначте дробовий числівник.
а) Семеро;
б) три сьомих;
в) сімдесят три;
г) сімсот тридцять.
5. Вкажіть порядковий числівник.
а) П’ятнадцятеро;
б) одна п’ята;
в) п’ятнадцятий;
г) п’ятнадцять.
6. Виділіть рядок, у якому всі числівники кількісні.
а) Один, одна друга, другий;
б) двоє, двадцять, дві третіх;
в) вісім, восьмеро, восьмий;
г) сім, сьомий, сімдесят.
7. Позначте складений числівник.
а) Два;
б) другий;
в) одна друга;
г) двадцять.
8. Знайдіть форму родового відмінка числівника п’ять.
а) П’ять (друзів);
б) п’яти (друзів);
в) п’яти (друзям);
г) п’ятьма (друзями).
Другий рівень
1. Випишіть числівники.
Три, трійка, тричі, троє, одна третя, утрьох, потроїти, третина, трійня, третій.
2. Запишіть словами кількісні числівники – цілі числа. Де можливо, утворіть від них збірні числівники.
4; 60; 19; 52; 180.
3. Прочитайте речення. Випишіть в одну колонку кількісні числівники, у другу – порядкові.
1) Незграбною ходою трударів йшли двоє вантажників і один каменяр
(Ю. Опільський). 2) Слухаю першого грому удари, наче найкращу симфонію в світі (П. Сингаївський). 3) – Впало наших галицьких дружинників понад триста п’ятдесят людей, бо був бій завзятий,- говорив воєвода (П. Мирний).
Третій рівень
1. Провідміняйте числівник 796.
2. Утворіть словосполучення, записавши числівники словами та поставивши іменники в потрібному відмінку.
4/5(кілометр), 540(школа), 150(гривня), 3(клен), 7-еро(ягня).
Четвертий рівень
Складіть діалог на тему «Зустріч на вокзалі». Дайте в ньому відповіді на такі питання, як «Скільки кілометрів до …?», «Яким автобусом можна добратися до …?» тощо. Використайте числівники. Вкажіть їх розряд за значенням та відмінок.