Контрольна робота з теми іменник, прикметник

Про матеріал
Оцінити рівень орфографічної й пунктуаційної грамотності учнів: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки;
Перегляд файлу

Контрольна   робота  6 клас

Іменник. Прикметник.

                                            

1.Форма З.в. мн. в іменниках – назвах істот збігається з формою 0.5б 

А   Д.в одн.                 В Р.в.мн.     

Б    Р.в.одн                    Г Ор.в.одн.                                                                                                        

 

2.Укажіть рядок, у якому в усіх словах потрібно писати літеру  е (є) на місці                     пропусків 0.5б                                                                                                                                                 А  топол…ю, лікар…ем, сорок…ю, пісн…ю                                                                                Б  дон…ю, огорож…ю,гущ…ю, меж…ю                                                                                              В  задач…ю, кобз…ю, судд…ю, комор…ю                                                                                            Г прізвищ…м, явищ…м, оборон…ю, ворон…ю                                                                                  

 

3.Укажіть  рядок, у якому всі іменники мають форму  однини й множини  0.5б                                                                                                                                           А пильність, вишня, доброта, озеро                                                                                                 Б  картоплиння, суддя, слово, молодість                                                                                         В інститут, хустка, сльоза, хмара                                                                                                        Г вітер, юнацтво, рукопис, щипці                                                                                         

 

4.Укажіть рядок, у якому правильно визначено синтаксичну роль виділених у реченні  іменників0.5б                                                                      

Відомо, що мова  кожного  народу      -  явище  давнє

А підмет, означення, додаток                                                                                                                   Б підмет, присудок,  обставина                                                                                             В підмет, присудок, додаток                                                                                                                      Г означення, підмет, присудок                                                                                       

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 5,6 до нього   0.5б                                                           1)Сонце зійшло, на далекому небосхилі заграв – засвітив край іскристого  кола.

2)Ось десь узявся невеликий кібчик, високо знявся  над головою.

3)Щось злегка луснуло – і каменем падає на землю.

4) Не встигли ви вслідкувати, де він спустився, як   кібчик знову знявся  вгору.                                                                                                                                      

 

5. Укажіть речення, у якому  допущено помилку у відмінковому  закінченні  іменника 0.5б                                                                                                                                              А 1                     Б 2                         В 3                        Г 4                                                                                                 

 

6. У М.в. вжито  слово, виділене в  реченні 0.5б                                                                                 А 1                   Б 2                             В 3                          Г 4                                                                     

 

7.Установіть  відповідність  між синтаксичною роллю іменника та виділеним іменником   у реченні 0.5б                                                                                                            1 підмет         А Будуть зорі встилати розложистий  шлях.                                                            2 присудок     Б  Іде по воду  молодиця,  за нею топає хлоп’я.                                     3додаток         В Не вмовкайте,звучіть,кастаньєти   палких солов’їв.                                                    4 обставина    Г Колише на пшеничнім   узбережжі мене стежина   пам’яті   жива.                                                                                                                                                   Д – мала кровинка в твоїх венах, де слов’янська зав’язь не згасла.

 

8. Установіть відповідність між відміною іменника та прикладами 0.5б

1 перша відмінна  А сир, мітинг, село, корінь

2 друга відміна      Б теля, ім’я, курча, лоша

3 третя відміна      В мета, дружба, Микола, хвилина

4 четверта відміна  Г гілля, мати, круча, сирота

     Д блакить, область, повінь, деталь

 

9. Укажіть речення, у якому не з іменником пишеться разом 0.5б

А  Спогади докучливі, як (не)жить.

Б  (Не)борода робить чоловіка мудрим.

В  У нас, мій коню, шлях, а (не)дистанція.

Г  З ніг валить людину (не)праця.

 

10. Укажіть рядок, у якому всі слова в формі Р.в. одн. мають закінчення -а (-я)  0.5б

А  мороз, Роман

Б  завод, ліс, актор

В  час, талант, портрет

Г  Львів, долар, меч

 

11. Укажіть рядок, у якому всі слова у формі Р. в. одн. мають закінчення -у (-ю) 0.5б

А  олівець, відчай, бетон

Б  вітер, сум, абзац

В  Лондон, дощ, диван

Г  вовк, кущ, гопак

 

12. Укажіть рядок, у якому наведені суфікси, за допомогою яких утворюються іменники 0.5б

А  -еньк-, -есеньк-

Б  -в-, -вши-

В  -ен-, -н-, -т-

Г  -ичок-, -ечок-

 

13. Укажіть рядок, у якому правильно виконаний морфологічний розбір виділенного іменника в реченні «Садок вишневий коло хати, / Хрущі над вишнями гудуть…» 0.5б

А  іменник, п.ф – вишня, загальна назва, неістота, ж.р, перша відміна, м’яка група, Ор.в., множина, у реченні виступає додатком.

Б  іменник, п.ф – вишня, загальна назва, неістота, ж.р, друга відміна, тверда група, Ор.в., однина, у реченні виступає обставиною.

В  іменник, п.ф – вишня, власна назва, неістота, ж.р, перша відміна, тверда група, Ор.в., однина, у реченні виступає додатком.

Г  іменник, п.ф – вишня, власна назва, неістота, ж.р, третя відміна, Ор.в., однина, у реченні виступає додатком.

  

  Прочитайте текст. Виконайте завдання 14,15 до нього

(1) Мати уроди, краса світовая! (2) Де ти береш такі пишнії барви, кольори блискучі? (3) Який митець якою талановитою рукою наложив їх на тебе так густо та рівно, так втішно та мило і покрив зверху чарівним світом, наче золототканим серпанком? (4) Дайте мені твої фарби, пензлі, полотна, буду малювати твій небесний рай! (За Панасом Мирним)

 

14. Укажіть речення, у якому допущено граматичну помилку 0.5б

А  1

Б  2

В  3

Г  4

 

15. Укажіть речення, у якому вжито іменники-синоніми 0.5б

А  1

Б  2

В  3

Г  4

 

16. Укажіть рядок, у якому всі прикметники чоловічого роду в Ор.в. мають закінчення -ім. 0.5б

А  знайомий, літній, чорнявий, русявий

Б  домашній, художній, самотній, давній

В  достатній, веселий, старезний, грамотний

Г  вечірній, дотепний, лимонний, тваринний

 

17. Укажіть рядок, у якому НЕправильно утворено форму ступеня порівняння прикметника 0.5б

А  найбільш цікавий

Б  найчарівніший

В  самий кращий

Г  найкращий

 

18. Від якого якісного прикметника НЕ можна утворити ступені порівняння? 0.5б

А  живий

Б  веселий

В  дужий

Г  смачний

 

19. Укажіть рядок, у якому якісний прикметник ужитий у значенні присвійного  0.5б

А  бабине літо, гречана каша, свіжий борщ

Б  срібний голос, сойчине гніздо, чистий берег

В  зміїний характер, лебедина пісня, собаче життя

Г  холодний вітер, рослинний світ, солом’яний капелюх

 

Прочитайте текст. Виконайте завдання 20,21 до нього

(1) У зоряно(місячній) повені утопилися ліси. (2) Передосінній сум тече по тихих стовбурах і затікає у жовто(зелене) листя, палкою міддю в жолуддя, багряним огнем у горобину. (3) У доброму напівсні гостинно(лісова) земля вибиває з-під кореня то боровика, то красноголовця, то рижика, то бабку. (4) Хай побавляться дрібнята ввечері, бо червоно(гаряче) сонце такої можливості не дасть.

 

20. Укажіть речення, у якому складний прикметник пишеться разом 0.5б

А  1

Б  2

В  3

Г  4

 

21. Укажіть речення, у якому прикметник вжитий в Ор.в . 0.5б

А  1

Б  2

В  3

Г  4

 

22. Установіть відповідність між суфіксом, за допомогою якого можна утворити присвійні прикметники, та іменниками.0.5б.

1 -ин-       А Галина, Ольга

2 -їн-         Б Юрій, Сергій

3 -ів-(-ов-)  В Марія, Євпраксія

4 -їв-(-єв-)   Г поет, суддя

           Д вовк, заєць

23. Установіть відповідність між суфіксом прикметника та його значенням 0.5б

1 -нн-  А пишеться у прикметниках, утворених від іменників з основою на й

2 -єн-  Б пишеться у прикметниках на позначення пестливо-здрібнілого відтінку значення

3 -ськ-     В пишеться у прикметниках, з наголошеними суфіксами -енн-, -анн-          (-янн-), що означають збільшену міру ознаки або неможливість дії

4 -юсіньк-  Г пишеться у прикметниках, утворених від іменників з основою на к,ч,ц

          Д  пишеться у прикметниках, утворених від іменників з основою на

х,ш,с

 

24. Запишіть речення, вставивши пропущені літери. Зробіть морфологічний розбір виділеного прикметника. Провідміняйте підкреслене словосполучення 0.5б

Шляхи ш..рокі простяглись до Кобзар..вої могили (М. Рильський).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1.  Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Poymanova Alekdandra
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
6707
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку