Контрольна робота з теми "Лексикологія"

Про матеріал

Завдання для контрольної роботи з української мови з теми "Лексикологія" розроблені відповідно до чинної програми та нового підручника з української мови (автор Глазова О.П., 2018). Контрольна робота складається з двох рівнозначних варіантів, кожен з яких містить 10 завдань репродуктивного, конструктивного та творчого характеру. Зміст контрольної роботи охоплює всі теми розділу. Запитання 1-8 містять тестові завдання з вибором однієї відповіді, 1 бал за кожне запитання; 9 завдання на відповідність, оцінюється 2 балами, 10 завдання творче, оцінюється 2 балами.

Перегляд файлу

Тема «Лексикологія»

Варіант 1

1. Позначте рядок з реченням, у якому немає лексичної помилки.(1б)

А На уроці дівчинку похвалили за вірну відповідь;

Б Діти вчать правила, щоб получити гарну оцінку

В У п’ятому класі чотири уроки математики в неділю.

Г Тиждень має сім днів .

2. Позначте рядок, у якому всі прикметники вжиті в переносному значенні: (1б)

А шовкова тканина, шовкова трава, солодкий сон, солодкий чай;

Б скляний посуд, скляний погляд, білий аркуш, біла заздрість;

В м’який характер, гостре слово, золоті руки, тепла посмішка;

Г тепла ковдра, теплий прийом, гострий ніж, гостре слово.

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд: (1б)

А говорити, балакати, відповідати, кричати;

Б дорога, шлях, путь, шосе;

В заметіль, віхола, хуртовина, дощ;

Г думати, мислити, міркувати, запитувати.

4. Позначте пару слів, що є антонімами: (1б)

А високий - низько;

Б денний- нічний;

В багатир-богатир;

Г азбука - алфавіт

5. Укажіть рядок, у якому є слова-омоніми: (1б)

А крило літака — крило лелеки;

Б будівельний кранкухонний кран;

В носик малюканосик чайника;

Г щаслива дитинарадісна дитина.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними: (1б)

А комп’ютер, м’який, сумний, зебра;

Б корінь, префікс, говорити, іти;

В голова, земля, джерело, ручка;

Г гострий, теплий, важкий, морозиво.

7. Позначте рядок, у якому всі слова є паронімами: (1б)

А корисний - корисливий, давній- новий;

Б вдача-удача, сміятися - реготати;

В гривня-гривна, компанія-кампанія;

Г мимохіть-мимохідь, ввічливий - великий.

8. У реченні «Берегиня в білому вбранні зупинила чорне військо» виділені слова є: (1б)

А омонімами;

Б синонімами;

В антонімами;

Г паронімами.

9. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. (2б)

1 Весело, сумно                                          А омоніми

2 Родина, сім’я                                            Б антоніми

3 ніс (іменник), ніс (дієслово)                     В синоніми

4 адреса, адрес                                            Г багатозначні

                                                                   Д пароніми

10. Скласти 2 речення зі словами «воля» й «доля» (2б)

 

Тема «Лексикологія»

Варіант 2

1. Позначте рядок з реченням, у якому немає лексичної помилки. (1б)

А У щоденнику записуємо учбовий розклад.

Б Кожна дитина повинна знати свій адрес.

В Я рахую, що знання важливі.

Г Учні усно рахують на уроці математики.

 

2. Укажіть рядок, у якому слова в словосполученнях ужиті тільки в прямому значенні: (1б)

А веселий день, веселий хлопець, солов’їна мова, солов’їне гніздо;

Б високе дерево, високий чоловік, теплий костюм, теплий вітер;

В холодний прийом, холодне повітря, полетіли птахи, полетіли думки;

Г оксамитова сукня, оксамитові брови, тверде слово, твердий камінь.

 

3. Позначте рядок, у якому вказані слова становлять синонімічний ряд:: (1б)

А іти, крокувати, рухатися, рухливий;

Б здоровий, великий, безмежний, чудовий;

В хотіти, бажати, воліти, волати;

Г мудрий, розумний, розсудливий, розважливий.

 

4. Укажіть рядок, у якому всі антонімічні пари дібрано правильно: (1б)

А водасуша, втратити — загубити;

Б свіжийчерствий, балакучий — говіркий;

В лютийжорстокий, слабий — здоровий;

Г правдаобман, далекоблизько.

 

5. Укажіть рядок, у якому є слова-омоніми: (1б)

А біжить дитина - біжить вода;

Б іде школяр – іде дощ;

В крилата чайка – козацька чайка;

Г ніс хлопчика – ніс літака.

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними: (1б)

А гніздо, журавель, темний, черствий;

Б оса, суфікс, сестра, джерело;

В язик, аркуш, дорога, таємниця;

Г глибокий, фонетика, м’який, молоко.

 

7. Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є паронімами: (1б)

А ефектний-ефективний, чорний - темний

Б адресадреса, любитирадіти;

В пам’яткапам’ятник, дружнийдружній;

Г киткіт, добрийдорогий.

8. У реченні «Орел його підняв аж до хмари, а потім опустив» виділені слова є: (1б)

А омонімами;

Б синонімами;

В антонімами;

Г паронімами.

9. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою. (2б)

1 Повільний, прудкий                                     А омоніми

2 Батьківщина, Вітчизна                                  Б антоніми

3 поле (іменник), поле (дієслово)                    В синоніми

4 гривня, гривна                                              Г багатозначні

                                                                        Д пароніми

10. Скласти 2 речення зі словами «додолу» й «додому» (2б)

docx
Додано
14 жовтня 2018
Переглядів
4940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку