Контрольна робота з української мови для учнів 5-го класу з теми: "Пряма мова. Діалог"

Про матеріал

Контрольна робота складена для учнів 5-го класу за темою: "Пряма мова. Діалог". Може стати в нагоді вчителям української мови та літератури. Складена відповідно до чинної програми МОНУ.

Перегляд файлу

Варіант 1

 

1. Пряма мова – це:

    а) приблизно передані висловлювання кількох осіб;

    б) висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;

    в) точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені без змін

 

2. Пряма мова береться в:

    а) лапки;    б) дужки;    в) тире з обох боків.

 

3. Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):

    а) Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)

    б) Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)

    в) Зайшли в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів. (Б.Грінченко)

 

4. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки знято):

    а) Гука гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)

    б) Мати каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)

    в) Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В.Довжик)

 

5. Діалог – це:

    а) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

    б) зв’язне висловлювання однієї особи;

    в) слова, що вказують, кому належить пряма мова.

 

6. Репліка – це:

    а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;

    б) слова одного з учасників діалогу;

    в) прикінцеві слова кожного з учасників діалогу.

 

7. Висловлювання

     - Сьогодні на уроці було цікаво.

    - А я навіть не помітив, коли урок закінчився.  є:   

а) реченням з прямою мовою;   б) діалогом із трьох реплік;  в) діалогом із двох реплік.   

 

5. У реченні Казав пан: «Кожух дам!» (Нар.творч.) слова  кожух дам є

а) вставними словами;

б) словами автора;

в) прямою мовою.

 

 

6. Висловлювання- Поїхали з нами, бабусю!   

                                - Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.

 

а) є реченням з прямою мовою;

б) є  діалогом із двох реплік;

в) є діалогом із трьох реплік.

 

7. Скласти схеми речень з прямою мовою.

Світить нам у віки пророцтво Тараса : «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».______________

 «Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?» - запитала Леся.______________

 

8. Поставити розділові знаки у поданому діалозі:

         Мамо татку До нас колядники йдуть закричали діти

         Дядьку пустіть козу в хату

         Холоду напустите  Та й хата маленька

         Та й наша коза маленька – в щілинку влізе

         То заходьте

 

9. Перепишіть, розставляючи пропущені розділові знаки.

Їхав козак за Дунай сказав Дівчино прощай

 

Спасибі бабусю мовила тихенько і поклонилася.

 

10. Скласти власні 2 речення-приклади з прямою мовою за такими схемами:

 

СА: «ПМ!»

«ПМ!» - СА.

«ПМ», - СА.

 

11. Зробити синтаксичний розбір речення:

 

Найбільше в світі я люблю й ціную свою родину!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
3628
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку