Контрольна робота
з теми «Прикметник як частина мови»
1. Знайти правильне твердження: (0,5 б.)
А прикметники змінюються за родами і числами;
Б прикметники змінюються за родами, відмінками і числами;
В прикметники змінюються за відмінками і числами;
Г прикметники змінюються за групами, відмінками і родами.
2. Ступені порівняння не можна утворити від усіх прикметників у рядку: (0,5 б.)
А сприятливий, всесвітній, волошковий, доречний;
Б ранній, бурштиновий, досконалий, довгенький;
В активний, сліпий, хитрющий, вороний;
Г босий, козацький, хворий, порожній.
3. Присвійними є всі прикметники рядка: (0,5 б.)
А Ольжина книга, братова квартира, київські парки;
Б заячий характер, вчителева думка, вовча лапа;
В Миколина відповідь, сорочине гніздо, татова розмова;
Г овочева натура, батьків портфель, бабусині окуляри.
4. За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка: (0,5 б.)
А сад, пурпур, емаль, груша;
Б казка, поле, край, калина;
В нуль, травень, метр, дощ;
Г слива, плющ, мед, вечір.
5. Усі прикметники творять ступені порівняння від інших основ у рядку: (0,5 б.)
А малий, молодий, розумкий;
Б вдалий, скромний, хитрий;
В великий, хороший, погании;
Г страшний, веселий, щирии.
6. Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння: (0,5 б.)
А смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
Б білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
В веселий - веселший, менш веселий, найбільш веселіший, найвеселіший;
Г мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
7. Утворити вищий і найвищий ступені порівняння від прикметників поганий, близький. (2 б.)
8. Утворити від слів школа, книга прикметники всіма можливими способами. Розібрати новоутворені слова за будовою. (2 б.)
9. Увести в речення слово лютий так, щоб в одному воно було іменником, а в другому — прикметником. (2 б.)
10. Запишіть текст, опускаючи риску і вставляючи замість пропусків потрібні літери. Виділений прикметник розберіть як частину мови. (3 б.)
"Позеленіли вікна, повітря стало бузково/синім. Садок тріпотів кожною гілкою і був сповнений якогось зеленкувато/сивого шелесту. Картопля на сусідн..х городах вигойдувалася хвилями. Окаян..ий грім озивався там і сям, і в його погрозах чулася не/зла сила, а могутня."