Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Тест
І в І рівень
1. Однорідні члени речення:
а) передають ставлення мовця до висловлюваного;
б) називають того, до кого звертаються;
в) відповідають на одне і те ж запитання, відносяться до одного і того ж члена речення.
2. Вкажіть поширені однорідні члени речення:
а) На ялинці загорілись білі, червоні, зелені вогники.
б) А скільки звичаїв, прикмет пов’язано з калиною!
в) І кличе мене батькова хата на синь, на роси, на вишневий цвіт.
3. Неоднорідні означення є в реченні (розділові знаки пропущено):
а) У густім березовім гаю над Дністром весело щебетали пташки.
б) Берези рідні скромні милі так тепло люблені людьми.
в) Червоні ягоди калини на смак терпкі солодкі запашні.
4. Вкажіть речення з двома рядами однорідних членів:
а) Вірш починається не з великої літери, а з великого болю;
б) Люблю рожеві крила ранку і золотого дня ходу;
в) Тобі, народне слово, у славі й цвіті сам Бог велів перемагати й жити!
5. Узагальнювальне слово стоїть перед однорідними у реченні (розділові знаки пропущено):
а) У мене гарне товариство Шекспір і Лермонтов і Блок.
б) І право людське й воля і закон усе потоптано.
в) Лози висип кручі ліс усе блищить і сяє на сонці..
6. Вкажіть речення, де неправильно розставлені розділові знаки:
а) Усе в плині, русі, осіянні – дерева й квіти – води і лани.
б) Тут були такі звірі: вовки, лисиці, олені, лосі.
в) У степах водилися комахи, як-от: бджоли, цвіркуни, мурахи.
ІІ-ІІІ рівні
Видніються кручі, задумливі, сірі. Степ дихнув в обличчя вітром міцним, рівним.
2. Поширте речення кількома рядами однорідних членів. (2б.)
День закінчився швидко. Сонечко сховалось за горами.
3. Побудувати речення за схемою (1б.)
:, та
4. Поставити розділові знаки, виконати повний синтаксичний розбір речення (2б.) Весь степ і лиман і озеро і море все закуталось в якийсь чарівний світ.
IV рівень
Скласти розповідь про випадок із життя, використовуючи в реченнях однорідні члени.
Контрольна робота. Речення з однорідними членами. Тест
ІІ в. І рівень
1. Між однорідними членами речення існує зв’язок:
а) сполучниковий сурядний;
б) сполучниковий підрядний;
в) сполучниковий, безсполучниковий, змішаний.
2. Поширені однорідні члени речення є:
а) На пагорбах росли смереки й кипариси.
б) В лісі пахне медом і грибами.
в) Шаную плуг, долоні мозолясті, тепло і ласку від упертих рук.
3. Вкажіть речення з однорідними означеннями (розділові знаки пропущено):
а) За партами виднілись біляві русяві чорняві голівки.
б) Похилена стара верба вказувала дорогу.
в) Довге пишне волосся спадало хвилями на плечі.
4. Вкажіть речення з двома рядами однорідних членів:
а) І бідність, і багатство не дають спати.
б) Над селом, над полем, над борами райдуга біжить.
в) От розкопають ями та кар’єри та й доберуться в царські інтер’єри.
5. Узагальнювальне слово стоїть після однорідних у реченні (розділові знаки пропущено):
а) Всього дісталось і добра і зла.
б) Лози висип кручі ліс все блищить і сяє на сонці.
в) Все тимчасове інструкції слава і гроші злет і падіння.
6.Вкажіть, де правильно розставлені розділові знаки:
а) Все в золоті – каштани й вербняки.
б) Гори, дерева, хмари: усе таке неземне!
в) Все: і дзвінке повітря, і дзвінкі гори, і ліси – починало від кожного слова бриніти.
ІІ-ІІІ рівні
Мене гнітить сіре одноманітне життя. Великими блакитними очима я дивлюсь на світ
2. Поширте речення кількома рядами однорідних членів. (2б.)
Сніг виблискував яскраво. Зима складає свої права.
3. Побудувати речення за схемою(1б.)
, та
4. Поставити розділові знаки, виконати повний синтаксичний розбір речення(2б.)
Все навколо дерева птахи люди сповнене нестримної весняної сили.
IV рівень
Скласти розповідь про випадок із життя, використовуючи в реченнях однорідні члени.