Рідна Україна. Світ природи.
Творчість Г. Тютюнника та М.Вінграновського (тести)
І варіант
1. Не порозумілися на уроці учень та його вчителька у творі:
А «Лось» Є. Гуцала;
Б «Сіроманець» М. Вінграновський;
В «Дивак» Г. Тютюнника;
Г «У бур’янах» С.Васильченка.
2. Що робив Сіроманець усе життя?
А Полював;
Б був відлюдником;
В водив зграю;
Г переховувався.
3. Що трапилось після зустрічі Чепіжного з Сіроманцем?
А Дітям заборонили ходити до лісу;
Б селяни влаштували облогу вовку самотужки;
В до села прилетів вертоліт із мисливцями;
Г вовка хотіли заманити до села.
4. Федько-Тойкало, герой оповідання Г. Тютюнника «Дивак», ударив Олеся тому, що той:
А відмовився з дітьми ламати молодий лід;
Б не хотів показувати гніздо ремеза;
В не поділився сніданком;
Г не намалював за нього малюнка
5. Висловлювання з оповідання Г. Тютюнника «Дивак»: «Він ще малий, головою дістає ледь до клямки. Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути увесь світ» - це:
А художній опис;
Б пейзаж;
В портрет;
Г нарис.
6. Що зробив Олесь, коли вчителька поставила йому двійку за дятла («Дивак» Г. Тютюнника):
А розплакався;
Б пішов з уроку;
В сидів мовчки;
Г поскаржився дідусеві.
7. Кого вовк вичікував у засідці?
А Коня з вершником;
Б зграю;
В мисливців;
Г мандрівників.
8. Де переховувався Сіроманець від переслідувачів?
А Глибоко в лісі;
Б на іншому березі лиману;
В удома в Сашка;
Г на полігоні.
9.Установіть відповідність:
Літературний герой Учинок
звіра.
те місце, де стояла щука, аж доки під чоботом
не хрокнула вода.
Д) Намагається врятувати хлопчика в засніженому
яру.
10.Напишіть характеристику Сашка з твору М.Вінграновського «Сіроманець».
11.Напишіть розгорнуту відповідь на запитання:
Чи можна вважати Олеся обдарованою особистістю? («Дивак» Г. Тютюнника). Доведи свою думку.
12.Напишіть твір – мініатюру на одну із запропонованих тем.
1.Лист до улюбленого героя твору про світ природи.
2.Співчуття, милосердя – шлях до перемоги добра .
3.Кожна людина – індивідуальна та неповторна особистість, і треба її цінувати. (Гр. Тютюнник «Дивак»).
4. Ким би міг стати в майбутньому Олесь – головний герой оповідання Гр. Тютюнника «Дивак»?
5. Як треба ставитися до природи, «братів наших менших», до тих, кого приручили (за вивченими творами та власними спостереженнями).