2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Майстер-клас по реалізації принципу емоційності навчання на уроках української літератури

Про матеріал
Реалізація принципу емоційності навчання на прикладі системи уроків вивчення теми «Історичне минуле нашого народу» у 5 класі на уроках української літератури
Перегляд файлу

Реалізація принципу  емоційності навчання на прикладі системи уроків вивчення теми «Історичне минуле нашого народу» у 5 класі на уроках української літератури

  1. Урок засвоєння нових знань

Принцип емоційності навчання реалізується через розвиток емоційного ставлення до способів здобуття знань.

Тема: Літописні оповіді «Про заснування Києва», «Про князя Олега».

Етап уроку: узагальнення та систематизація знань.

Самоперевірка знань. Впишіть відповіді на запитання в лінії на сходинках до будиночка.

SWScan00435               

 

 

 

 

                                                                                   1     

1) З якого джерела дізнаємося про часи Руси-України?

2) Як звали людину, відомого літописця, який створив «Повість временних літ »  ?

3) Як називав літописець Нестор плем’я, що заснувало Київ?

4) Як звали полян, що вважаються засновниками Києва?

5) Ким, за легендою, був Кий?

6) Як звали князя, якого називали Віщим (він княжив після князя Кия, що був перевізником)?

7) Що волхви прорекли князю Олегу?

8) Чи відділив від себе князь Олег коня?

9) Що сталося з твариною, коли князь Олег відділив його від себе?

10) Як ви вважаєте, чи справді помер князь Олег від укусу змії?

Перевірте себе, прослухавши запитання від десятого по перше; кожне наступне запитання містить правильну відповідь попереднього.

 

Подивіться на ілюстрацію і дайте відповіді на запитання SWScan00436

  •     Яку назву ви могли б дати цій ілюстрації?
  •     Що зображено на ілюстрації?
  •     Чому всі воїни зупинилися?
  •     По чому видно, що ворожбит старий і досвідчений?
  •     По чому видно велич  і багатство князя Олега?
  •     В яку погоду зображено людей?
  •     З чого видно, що на ілюстрації вітер?
  •     Які почуття викликає у вас ілюстрація?
  1. Урок формування вмінь та навичок

Принцип емоційності навчання реалізується через цікаву наочність .

Тема:Літописні оповіді « Про княгиню Ольгу », « Про хрещення Русі князем Володимиром »

Етап уроку: первинне застосування нових знань.

Метод «Дерево рішень »

Напишіть на гіллі дерева риси княгині Ольги, які притаманні їй, як людині.

Напишіть головну рису на стовбурі, яка допомогла їй стати достойною правителькою.

Впишіть, якими жіночими рисами володіла княгиня Ольга.

                               

SWScan00238

3. Урок  застосування знань, умінь та навичок

На цьому уроці принцип емоційності навчання реалізується за допомогою творчого підходу до вправ (інтерактивна вправа «Робота в групах»).

Тема: Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Наші предки – солов’яни».

Етап уроку: звіт учнів про роботу й теоретичне обґрунтування отриманих результатів.

Клас ділиться на сім груп. Кожна група буде мати назву однієї з семи нот і отримає завдання. Після його виконання спікер групи представить результати своєї роботи.

SWScan00437ДО

Опишіть портрет князя Кия. Міркування оформіть у невеличкий твір – мініатюру. (За легендою  «Про заснування Києва»).

SWScan00437РЕ

Якими постають у вашій уяві стародавні боги, лісовики та інші створіння? Міркування оформіть у невеличкий твір – мініатюру (за твором О.Олеся «Україна в старовину»).

SWScan00437МІ

Опишіть степ України за часи князів (За твором О. Олеся «Україна в старовину»).

SWScan00437ФА

Напишіть, як хазяйнували наші предки: які уподобання мали в їжі, побуті, вірі? (За твором О. Олеся «Наші предки – слов’яни»).

SWScan00437СОЛЬ

Опишіть характер князя Олега. Міркування оформіть у невеличкий твір - мініатюру (за легендою «Про князя Олега».)

SWScan00437ЛЯ

        Опишіть природу України, яка була в часи князів.  Міркування оформіть у невеличкий твір - мініатюру (за твором О.Олеся «Україна в старовину»).

SWScan00437СІ

За які добрі справи Володимира названо Великим? (За легендою «Про хрещення Києва князем Володимиром»).

4.Урок узагальнення і систематизації знань

На цьому уроці принцип емоційності навчання реалізується за допомогою зацікавленості матеріалом.

Тема: О. Олесь. «Початки Києва», «Аскольд і Дір».

Етап уроку: відтворення та узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань.

Напишіть на лініях в піраміді в хронологічній послідовності вже відомих вам

правителів Києва.

 

 

 

 

 

 

.

docx
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку