УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА
«СКЛАДНЕ БЕЗСПОЛУЧНИКОВЕ РЕЧЕННЯ»
МЕТА УРОКУ: оцінити рівень навчальних досягнень дев’ятикласників;
Правильно розрізняти види складних речень;
Перевірити знання з тем складне речення,види складних речень
Виховувати любов до української мови;
ТИП УРОКУ: урок оцінювання навчальних досягнень учнів
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестів ;
4.ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
5.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЗБІР ЗОШИТІВ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
6.ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ,ЩО ВИНИКЛИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
7.ДОМАШНЯ РОБОТА
1.Частини безсполучникового речення поєднані між собою лише за допомогою інтонації.
Так-Ні
2.Смислові зв’язки між частинами безсполучникового речення бувають однорідними та неоднорідними.
Так-Ні
3.Думай перед весіллям-не будеш задумуватися після нього.-складне безсполучникове речення з неоднорідною частиною наслідку.
Так-Ні
4.Визначте тип інтонації безсполучникового речення. Від меча рана загоїться,від лихого слова-ніколи. а) перелічувальна; б) зіставно-протиставна; в) пояснювальна; г) взаємозумовлена.
5.Укажіть складне безсполучникове речення: а) Як співать,коли на нас світять зорі; б) Ви не забули пишний гай тоді,як липи розцвітали? в) Не кидай іскри в попіл:сама загорить і село спалить; г) Як сонечко сміється,то любо всім живеться.
6.Виберіть безсполучникове складне речення із смисловими відношеннями причини. а) Зійде сонце-утру сльози,ніхто не побачить. б) Половина тих садів цвіте,половина осипається. в) Плаче стара мати,плаче жінка з діточками в нетопленій хаті . г) Мені відкрилась істина печальна:життя зникає,як ріка Почайна.
7. Речення,що відповідає схемі [ ] - [ ] (розділові знаки пропущено). а) Нема без втрати перемоги без горя радості нема . б) На годину спізнишся за рік не доженеш. в) Такий наш Йосип нема й не просить. г) Спочатку в Тимка була думка піти додому потім злість запалила йому серце.
8.Установіть відповідність між частинами складного безсполучникового речення.
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
1) На годину спызнишся- а)він сидить на узліссі. 2) В Англії існує такий звичай: б)тут буде місто. 3) Не шукай зайця в гущавині лісу- в)за рік не доженеш. 4) Так,вірю я: г) гість може зникнути непомітно,не
прощаючись.
9.Позначте речення,у якому допущено пунктуаційну помилку. а) Не візьмешся за роботу,робота сама не зробиться. б) Мрія ставала за дійсністю,дійсність була схожа на мрію. в) Шумить вода,весною повіва,земля квіточки викида. г) Мені здається: твої очі у мою душу світять з вишини.
10.Позначте розділовий знак,який пропущено в реченні. Роботу ж мені шукати не треба__вона сама мене знаходить. а) Кома; б) Двокрапка; в) Тире; г) Крапка з комою.
11. Зробіть синтаксичний розбір безсполучникового речення (підкресліть головні і другорядні члени речення,побудуйте структурну схему,з кількох частин складається,з однорідними чи з неоднорідними частинами,які смислові відношення між ними,пояснити розділовий знак) .
Не буде птахів – серце людське стане черствим.