Контрольна робота з теми: "Складне речення з різними видами зв'язку" (тести й завдання)

Про матеріал
Контрольна робота має різнорівневі завдання. Робота спрямована на перевірку знань учнів з теми: "Складне речення". Діти виконують завдання не тільки тестові, а й показують уміння робити синтаксичний розбір речення.
Перегляд файлу

  Тематична контрольна робота

«Складні  речення з різними видами зв’язку».

Тести й завдання.

І варіант

Завдання 1- 6 містить чотири варіанти відповідей  серед яких тільки ОДНА правильна.

За кожну правильну відповідь 0,5 бала

1. Складним з різними видами зв’язку є речення:

а) Вітер підганяв їх на снігових белебнях, але як тільки вони скочувались в яр, Сіроманцеві доводилось похекати і попріти.

б) Я довго лежу і слухаю, як дзвонить у такт дзвонів степу моє серце.

в) Михайло якраз натрапив на ту розмову чи суперечку, встряв у неї й почав доводити інспекторові, що він не має права лаяти учнів, і сказав щось образливе для самого інспектора.

г) Проте маленька пташина, ця пухнаста кулька життя, що майже цілком уміщалася в моїй жмені, виявилась завзятою  і не хотіла без бою віддаватись.

2. Визначте складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком:

а) Я так захопився літніми принадами, що перестав співати й забув навіть, що стою в церкві.

б) Мати, що якраз готувала сніданок, мимоволі задивилась на ранкове світило: нічого кращого в світі немає за схід сонця!

в)  Пам'ять наша – глибокий чарівник колодязь, на дні якого затонуло синє небо.

г) Я дивився у велике широке вікно, крізь яке було видно не тільки західну частину міста, але й дальні, осяяні ясним весняними сонцем гаї та діброви понад річкою Ворсклою, і укладав собі літні плани.

3. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення:

а) А малі хлопці йшли з рукавицею, в якій повно зерна: пшениці, жита, ячменю, вівса, гороху.

б) За коліями, супроти депо, біля колодязя під дашком стояла черга з цеберками і коромислами, і той, хто тяг воду, довго крутив корбу: колодязь був глибокий.

в) Вишку стало розхитувати, і була загроза, що впаде і хату Чабанисі розвалить.

г) Блищали од сонця стерні і ковила понад шляхом, сріблилася важка, обвішана разочками роси павутина.

4. Чотири частини має складне речення:

а) Букет півоній, які мати несла в руці, поширював п’янкий запах – власне, в руках її наче вигойдувався букет тонких пахощів.

б) В темряві подеколи траплялись ягоди, вони проходили мимо дивною сповільненою ходою, і їм здавалося, що вони ступали по дні великої прозорої річки.

в) І хоч зараз гудки вже відмінено, проте Вірунці й досі вони часом озиваються в душі, адже під спів цих гудків привело її кохання на Зачіплянку.

г) А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимий смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, як скрипки.

5. Правильно розставлено розділові знаки в реченні:

а) Над ними зумлили комарі, біля нас спросоння коли-не-коли схлипувала річечка, а над усім світом протікала зоряна імла.

б) Гусак випірнув і сперся забитим крилом на воду, крило заболіло, запекло наче сперся він ним не на воду, а на вогонь.

в) Обережні й лякливі, сарни належали лісовій гущавині, належали таємниці і я звідав таке відчуття, наче ця заказана таємниця постала переді мною наяву, тепер я можу приглянутись до неї пильніше.

г) Загадка – це чарівний світ поетичної таємниці і в цьому світі мороз поєднаний з весною, що виступає прекрасною руйначкою всіх його мистецьких та господарських звершень.

6. Визначте складне речення, побудоване за схемою: [   ], й [   ], (   ).

а) Вишнево-яблуневі садки, ще сьогодні зранку такі змерзлі, подобрішали, потеплішали, й село звеселіло, людські обличчя погіднішими стали.

б) Я слухав рідну пісню, рідну мову, й вона лилась струмком, у якому переплелися запахи калини, чебрецю, лепехи.

в) Огонь пішов по жилах хлопця, й він ясно одчув в собі, ніби од сну пробудившись, одчув творця, художника.

г) Зелене безгоміння в полі, на обрії завмерла не хмара, а кінь із вершником, що тримає перед собою голубого списа.

 

 

7. Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений (2 бали)

1 сурядний і підрядний

2 безсполучниковий і сурядний

3 безсполучниковий і підрядний

4 безсполучниковий, сурядний і підрядний

 

А. А в цей час наді мною твориться диво: хтось невидимим смичком провів по синьому піднебессі, по білих хмарах, і вони забриніли, мов скрипка

Б. З верб, що обступали подвір’я, накрапало місячне проміння й роса, а за подвір’ям легеньким відпаром курілося озерце, біля якого виводив свою нехитру пісеньку невтомний деркач

В. Над  тихим світом леліла-курілася  зоряна імла, за татарським бродом на облогах бродив долинний туманець, і в ньому по груди паслися селянські вироблені коні, що пахли оранкою, туманом і молодою м’ятою

Г. Крик табуна диких гусей, що сунув стороною, відгукувався в якомусь далекому озері

Д. Він (травень) мовби нагадує нам: поспішайте помилуватися красою весняного дивоцвіту, бо вона недовготривка й скороминуча

  1. Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений (2бали)

1. Сполучниковий сурядний і підрядний;

2. безсполучниковий та сполучниковий сурядний;

3. безсполучниковий та сполучниковий підрядний;

4. безсполучниковий та сполучниковий сурядний і підрядний.

А.  Ще сніг кругом, ще голі віти в дуба, і не курличуть в небі журавлі

Б.  Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ

В.  Хто боязкий, той не рушить, хто відважний, той віз підважить

Г.  Над вечір хуга втихла, хмари на заході почервоніли, сніг стужавів і гостро заблищав, а повітря стало таким прозорим, що було далеко видно голі дерева понад шляхом

 

9. Розставте розділові знаки  в реченнях, накресліть  до них схеми. (2 бали)

1.Після того як промчить прошурхоче велосипедистами нічна зміна в бік заводів  і зморена денними клопотами Зачіплянка нарешті поринає в сон і висне над нею з просторів неба місяць зеленорогий собор стоїть над селищами в задумі один серед тиші серед світлої акацієвої ночі що більше навіть на ніч не схожа а на якусь сказати б анти ніч.

2.Вишнево-яблуневі садки  ще сьогодні зранку такі змерзлі  подобрішали  потеплішали  й село звеселіло  людські обличчя погіднішими стали.

3. Тримаючи в руках серпа  на якому вогко зблискувало сонце  мати ступала над галузиною струмка  і об її ноги билось волоття трави .

4 Граки вмовкли  й тепер знову чути  як дятел сипнув морзянкою-скоромовкою .

 

10. Виконайте повний синтаксичний розбір речення. (2 бали)

Землю вкриває асфальт і бетон, небо затягується димами і ревом моторів, і кудись шалено, в метушливій тривозі летить життя, засмоктує і не залишає для душі тієї чистої години, коли можна замислитись над собою і подумати про головне.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тематична контрольна робота

«Складні  речення з різними видами зв’язку».

Тести й завдання

ІІ варіант.

Завдання 1- 6 містить чотири варіанти відповідей  серед яких тільки ОДНА правильна.

За кожну правильну відповідь 0,5 бала

  1. Складним з різними видами зв’язку є речення:

а) При такому відношенні мені зоставалось тільки одсунути шапку на відповідне місце, криво посміхнутись і, спотикаючись, бігти за нею на вулицю, куди вона мене тягнула з гомоном і сміхом.

б) І, завважте собі, вона скрізь і завжди сміялась, ця дівчина з волоссям, як положена бурею золота пшениця.

в) Що б їй не трапилось, вона перш усього сміялась, ніби була утворена зовсім по  другому методу, ніж усі люди.

г) Біля будки вартовий; він нічого не говорить нам, але здається, що між нами була довга розмова, після якої краще всього нам одійти собі геть.

2. Визначте складне речення зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком:

а) Вовка закотило в лісосмугу, він обійняв лапами якусь деревину, навіть учепився в неї зубами, але вітер відірвав його від неї.

б) Наступний день видався зранку туманно-морозним, небо заволочило хмарами.

в)  І от хмарами урочисто, густо обізвалася мідь, вона злякала на позолочених церковних хрестах гайвороння і всюди-всюди порадувала босоноге школярство.

г) Добре було б, якби отакий співучий разок намиста впав із неба на землю, прямо мені під ноги.

3. Складним із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком є речення:

а) Ягорове подвір’я порожнє,  щітка в глині стирчить, ніким не торкана, і душу хлопцеві опікає смуток якоїсь гіркої непоправної втрати.

б) В’юниться стежка поміж очеретами, іде Єлька туди, куди сама стежка веде. 

в) Протягом усієї минулої зими я відчував: щось має статись у цьому світі, щось неминуче ставиться.

г) Кияни, що зі своїх валів спостерігали  за цим дикунським розгулом розбою та грабіжництва, здригнулися від думки, що й сам Київ може одного дня поділити долю Нижнього міста.

4. Шість частин має складне речення:

а) Перше, що побачив Климко, коли розплющив очі, було велике, рівно обведене коло червоного сонця у вікні; воно світило, мов крізь морок, і хлопчик став пригадувати, де він.

б) Низькі чорні хмари, здавалося, стояли нерухомо, але по тому, як вони час від часу засмолювали негусті дрібні зорі і як ті зорі знову ненадовго з’являлися, Климко здогадувався, що хмари біжать.

в) Коли ступила між дерева, коли побачила, як по їхньому гіллю згори донизу ллється наче якесь аж туманне сонячне проміння і як у тому промінні мінливо зблискує листя, коли почула вогкий, густий, прілий запах лісу,- всміхнулась, і вже, здається, весь день ота усмішка не сходила з її уст.

г) Поза центральною вулицею, де світять чотири газові ліхтарі на все місто, скоро зайде ранній осінній вечір, лягає непроглядна тьма, яку не можуть здолати кволі вогники гасівок, що тьмяно проблискують крізь вікна старосвітських одноповерхових будиночків.

5. Правильно розставлено розділові знаки у складному реченні зі збігом двох сполучників:

а) Шерхіт очеретів сповнював душу, і коли Яким зрізав ножем першу очеретину, він став заспокійливим гулом.

б) З того вечора я часто приходив до дядька Себастіяна, і, коли він мав час, ми разом читали якусь книгу, газети чи гомоніли про всяку всячину.

в) З часу втечі з полону Добриня рідко згадував свого колишнього господаря, навіть зринала було думка, що вже ніколи з ним не зустрінеться, що він або загинув під час облоги Києва, або якщо вижив, пішов далі з Батиєм.

г) Мати брала пучками ягоду, несла до вуст, і, коли роздушувала черешню, то в кутиках уст спалахував сік.

6. Визначте складне речення, побудоване за схемою: [   ],  (   ),  [   ], а [   ].

а) Дурманом віяло з густих заростей, які двома застиглими хвилями означали нічну вулицю, танучи в повітрі, а з обійсть долинав дух матіоли.

б) Серце Єльки зайшлося жалем до цих закурених курявою степів, незграбно-великих, беззахисних створінь, які ще вчора спокійно паслися десь на балках.

в) Зелені стебла жита тягнуться догори так, наче прагнуть напитися не тільки сонячного проміння, а й закропитися живлющими жайворонковими піснями.

г) Лось знав, що то тріщить стара гілляка на дубі, всохла, кощава, їй давно вже б треба впасти, а вона не падала, з дивною впертістю тримаючись за стовбур.

 

7. Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений (2 бали)

1  Сурядний і підрядний зв’язок.

2  Безсполучниковий і підрядний зв’язок.

3  Безсполучниковий і сурядний зв’язок.

4  Безсполучниковий, сурядний і підрядний зв’язок.

 

А  Соломії не так жалко було себе, як Остапа; вона уявляла собі, як він тепер лежить хворий і самотній у пущі, і дівчина виглядала його з очеретів.

Б  Аркадій Петрович поклав гребнем борозни на рідкому волоссі, розчесав вуса, на кінчиках жовті, і довго любувався сухим високим чолом та благородним панським обличчям, що одбивалося в синявих водах туалетного дзеркала.

В  Обернувшись назад і глянувши на небо, Соломія побачила червоні, як грань, хмари — зразу стали зрозумілими їй і той дим, що вона чула, і тепло, і неспокій птахів, і тікання звірів.

Г  Ноги грузли часом по коліно в цмоковині, цупкий комиш ламався, тріщав та бив по лиці, плутався під ногами, а Соломія бігла все вперед, пойнята жахом, нічого не помічаючи, бажаючи тільки забігти якомога далі.

Д  Соломія бігла, хоч ноги в неї були слабкіші, ніж учора, а повітря було якесь густе, і трудно було дихати ним.

8. Установіть відповідність між типом зв’язку і реченням, у якому він представлений (2 бали)

1.сурядний і підрядний

2. безсполучниковий і сурядний

 3. безсполучниковий і підрядний

 4. безсполучниковий, сурядний і підрядний

 

А. Коли втомлюся я життям щоденним, Щоденним лихом, що навколо бачу, тоді я думку шлю в світа далекі, Блукає погляд мій в країні мрій.

Б. Пусто серед степу, сумно й серед лісу: вітри-суховії обголили його рясні віти, а ранні заморозки пожовтили та почервонили лист; пташки щебетливі відлетіли у вирій .

В. А як пройде злива, усе тут пахне водою, ніби губка насичена, і густі тумани підносяться і звиваються над коронами дерев

Г. З тихим дзвоном упали перші краплини, усе стрепенулося, і вже широкою чарівною музикою зашумів дощ, той цілющий травневий дощ, про який кажуть, що це сиплеться з неба золото

Д. Сивіла дощем далечінь, вода вже блищала на шляху

 

 

9. Розставте розділові знаки  в реченнях, накресліть  до них схеми. (2 бали)

1. Ось я перехиляюся через цямрини що пахнуть вогким деревом пильно вдивляюся вниз а з самісінької глибини колодязя з його немислимо глибокого дна так само проглядається моє дитинство й ми дивимось одне одному в очі мовчимо ніби у своєму мовчанні теж хочемо зрозуміти якусь загадку проникнути в таємницю.

2. Таємниці природи всюди тільки розпізнати їх зумій  і неодмінно збирати їх треба до схід сонця  коли зілля ще в росі  коли воно чисте.

3. Вовка закотило в лісосмугу  він обійняв лапами якусь деревину  навіть учепився за неї зубами  але вітер відірвав його від неї .

4. Яким дивився запаленими очима на витвір рук своїх  а довкола нього розливалося голубе світіння  над головою яснішало й промивалося небо  а там  на сході  вже затремтіла рожева пасмуга .

10. Виконайте повний синтаксичний розбір речення.  (2бали)

Так Добриня з Янкою йшли три доби: вдень вони спали, а вночі, прокладаючи шлях по зорях, поволі, бо зовсім знесиліли від голоду, просувалися на північний захід – до Волги, до Чорного лісу, де Добриня сподівався знайти якийсь притулок і захисток.

Середня оцінка розробки
Структурованість
2.8
Оригінальність викладу
2.8
Відповідність темі
2.8
Загальна:
2.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Абрамчук Катерина Геннадіївна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. BEST WIND
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
  3. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Shermentalo alex
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Українська мова для ЗНЗ з поглибленим вивченням філології 9 клас (Караман С. О., Горошкіна О. М., Караман О. В., Попова Л. О.)
Додано
23 жовтня 2020
Переглядів
30225
Оцінка розробки
2.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку