Контрольна робота з теми "Складнопідрядне речення. СПР з підрядними означальними та з'ясувальними"

Про матеріал
У контрольній роботі наводимо завдання для двох варіантів з ранжуванням від початкового до високого рівня
Перегляд файлу

Контрольна робота

з української мови

учня (ениці) 9 класу

________________________________________________


 

Варіант І

Початковий рівень (Кожна правильна відповідь – 1 б.)

 

  1. Оберіть правильне твердження:               

а) складнопідрядне речення – це речення, у якому є дві або більше граматичних основ   

б) складнопідрядне речення – це складне речення, частини якого нерівноправні за змістом і з’єднані за допомогою сполучників підрядності або сполучних слів

в) складнопідрядне речення – це складне речення, частини якого рівноправні за змістом і поєднані за допомогою сполучників сурядності.

 

2. Виберіть варіант, у якому наведено складнопідрядне речення з підрядною з’ясувальною частиною:

а) Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова (Л. Костенко).

б) Мій пращур був із козаків, яких боялась шляхта й хани (Д. Луценко).

в) Україна моя починається там, де туга моя кінчається (П. Осадчук).

 

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

а) Людина сягнула своєю уявою в реальний і в той же час фантастичний світ, у якому живе, який витворює і з якого відійде (В. Качкан).

б) Хто ж то бачив, щоб наука йшла до голови без бука? (І. Франко)

в) Сад ріс там, де колись і панський од якого й сліду не зосталось на землі хіба що в пам’яті бережан (Є. Гуцало).

Середній рівень (Кожна правильна відповідь – 1,5 б.)

 

4. Увідповідніть речення та їхні схеми:

1. Небо, яке засіяли зорі, чудово заблищало.                         а) [  ], (  ).

                                      (І. Нечуй-Левицький)

2. Вогонь то здіймався, то падав, наче дихали груди.           б) [  , (  ),  ].

                                        (Л. Дмитерко)

3. Хто посіяв вчасно, у того вродить рясно.                           в) (  ), [  ].

                                     (Нар. творчість)

5. Увідповідніть речення та його вид:

1. Треба сіяти, де земля благодатна.                          а) СПР з підрядним з'ясувальним

2. Та є такі дороги, що їх самі ми вибираємо

собі на щастя або на лихо.                                         б) СПР з підрядним означальним.         

3. І примиритися не хоче душа із думкою

про те, що скоро літо одцвіте.                                    в) СПР з підрядним обставинним.

Достатній рівень (3 б)

6. Розставте розділові знаки у реченні, визначте вид підрядної частини, накресліть схему речення.

 Народ що не усвідомлює значення рідної мови для свого вищого духовного життя виконує над собою самовбивство.

 

 

Високий рівень (3 б)

7. Розставте розділові знаки у реченні та зробіть його повний синтаксичний розбір.

Ми знали велике озеро де щороку гуси восени спинялися й жили тижнів зо два а то й більше.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота

з української мови

учня (ениці) 9 класу

________________________________________________

 

Варіант ІІ

Початковий рівень (Кожна правильна відповідь – 1 б.)

1. Оберіть правильне твердження:

а) складнопідрядне речення – це складне речення, частини якого нерівноправні за змістом і з’єднані за допомогою сполучників підрядності або сполучних слів

б) складнопідрядне речення – це складне речення, частини якого рівноправні за змістом і поєднані за допомогою сполучників сурядності.

в) складнопідрядне речення – це складне речення, у складі якого є одна головна й дві чи більше підрядних частин.

 

2. Виберіть варіант, у якому наведено складнопідрядне речення з підрядною означальною частиною:

а) Отак і Ви прочитаєте, щоб не сонним снились всі неправди…

б) Не одцуравсь того слова, що про Україну сліпий старець, сумуючи, співає під тином.

в) Обіцявся чорнобривий, коли не загине, обіцявся вернутися (Із творів Т. Шевченка)

 

3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні:

     а) Місце, де історію можна повернути назад, і стати частиною культури українського середньовіччя (О. Григоренко).

     б) Люблю, коли після дощу влітку повітря пахне свіжістю трави й гарячим асфальтом (С. Світова).

     в) Восени люди так легко закохуються й помічають прекрасне в найдорожчих, яких вони знають давно-давно й уже навіть устигли звикнути (Н. Гербіш).

Середній рівень (Кожна правильна відповідь – 1,5 б.)

 

4. Увідповідніть речення та їхні схеми:

1. Хилилися густі лози, звідки вітер віє.                                 а) [  , (  ),  ].

                                      (Нар. творчість)

2. Небо, яке засіяли зорі, чудово заблищало.                         б) [  ], (  ).

                                      (І. Нечуй-Левицький)

3. Хто пізно ходить, той сам собі шкодить.                            в) (  ), [  ].

                                     (Нар. творчість)

 

5. Увідповідніть речення та його вид:

1. Біля замку, де ніколи не було бойових дій,

якось на душі тепліше та світліше.                            а) СПР з підрядним з'ясувальним

2. Де щастя впало, там і приятелів мало.                   б) СПР з підрядним означальним.         

3. Шелестять дощі про те, чого

не вимовиш словами.                                                   в) СПР з підрядним обставинним.

                                    

Достатній рівень (3 б) 

6. Розставте розділові знаки у реченні, визначте вид підрядної частини, накресліть схему речення.

Чим глечик наповниться тим на старості буде пахнути.

Високий рівень (3 б)

 

7. Розставте розділові знаки у реченні та зробіть його повний синтаксичний розбір.

Спинюсь я і довго буду  слухать як бродить серпень по землі моїй.

docx
Додано
21 грудня 2021
Переглядів
7154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку